Citat:
Ursprungligen postat av
herrtanke
Strunta i vad andra kan tänkas tycka. Ta något snyggt bara för fan.
Tänk att människan kan ha så små problem.
Problemet är ju att jag inte kan hitta något som kan vara snyggt till orange över huvud taget........
Citat:
Ursprungligen postat av
Dawlish
Till den klänningen ska du ha klara färger. Klargrönt eller klarblått. Tänk lack. Eller vitt. Vitt funderar alldeles utmärkt. Glömt allt med tan/nude, det framhäver inte den orangea färgen överhuvudtaget.
Gröna klackar, vita smycken eller något vitt över axlarna, och en clutch i grönt lack. Perfekt!
Wow, jag tror inte att jag vågar detta tyvärr! Kan säkert vara snyggt, men.. :/ Det orangea är tillräckligt vågat för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
mainstreaminfluent
Beror på nyansen, marinblått kanske. Nu vet jag inte hur klänningen ser ut men tänker mig att det går att bryta av med ett skärp i exempelvis marint o sedan ha samma nyans på skorna. Om det oranga är mer åt jordfärgerna. Men vita nyanser borde också bli rätt bara de följer samma slags färgdjup som det orangea
Det finns bild på klänningen i min första post

Men jag har också tänkt på marinblått, tror faktiskt att det kan funka! Eller? (kolla bilden)
Tack för svaren!
Tror "earthy" ändå blir bäst för mig, fortfarande svårt att veta vilken "modell" av jacka/väska/skor man ska ha (om jag t.ex. kör på nude eller vitt).