• 1
  • 2
2015-04-06, 20:53
Medlem
madmwazels avatar
Eftersom det förmodligen spelar roll, så har jag ungefär sådan här hårfärg.

Jag har läst mig till att svart är ett big no-no på rund av Halloween-associationer. I övrigt har jag även sett folk ha jeansjackor till orange.... Vilket jag inte tycker ha vart bra.
Den enda färgen som jag tyckt sett bra ut har varit olika varianter av "tan" eller "nude" (beige/hudfärgad/ljusbrun osv). Men det kan man väl inte också ha som en jacka över t.ex? Bara när det gäller skor/väska. Vitt + orange känns lite väl 70-tal-ish.

Så, tips på färger/modeller av skor, väskor och jackor till en orange klänning? Hjälp

Bild på klänningen
På shopen benämndes klänningen som "hot coral" men jag skulle nog ändå säga att den är just orange.
Citera
2015-04-06, 20:57
Medlem
vtcs avatar
Brunt, kanske?
Citera
2015-04-06, 20:57
Medlem
Strunta i vad andra kan tänkas tycka. Ta något snyggt bara för fan.

Tänk att människan kan ha så små problem.
Citera
2015-04-06, 21:12
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Brunt, kanske?

Verkligen inte.

Citat:
Ursprungligen postat av madmwazel
Eftersom det förmodligen spelar roll, så har jag ungefär sådan här hårfärg.

Jag har läst mig till att svart är ett big no-no på rund av Halloween-associationer. I övrigt har jag även sett folk ha jeansjackor till orange.... Vilket jag inte tycker ha vart bra.
Den enda färgen som jag tyckt sett bra ut har varit olika varianter av "tan" eller "nude" (beige/hudfärgad/ljusbrun osv). Men det kan man väl inte också ha som en jacka över t.ex? Bara när det gäller skor/väska. Vitt + orange känns lite väl 70-tal-ish.

Så, tips på färger/modeller av skor, väskor och jackor till en orange klänning? Hjälp

Bild på klänningen
På shopen benämndes klänningen som "hot coral" men jag skulle nog ändå säga att den är just orange.

Till den klänningen ska du ha klara färger. Klargrönt eller klarblått. Tänk lack. Eller vitt. Vitt funderar alldeles utmärkt. Glömt allt med tan/nude, det framhäver inte den orangea färgen överhuvudtaget.

Gröna klackar, vita smycken eller något vitt över axlarna, och en clutch i grönt lack. Perfekt!
Senast redigerad av Dawlish 2015-04-06 kl. 21:15.
Citera
2015-04-06, 21:16
Medlem
skymningskattens avatar
Brunt, mahogny eller off-white kan nog bli snyggt.
Citera
2015-04-06, 21:23
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Beror på nyansen, marinblått kanske. Nu vet jag inte hur klänningen ser ut men tänker mig att det går att bryta av med ett skärp i exempelvis marint o sedan ha samma nyans på skorna. Om det oranga är mer åt jordfärgerna. Men vita nyanser borde också bli rätt bara de följer samma slags färgdjup som det orangea
Citera
2015-04-06, 21:53
Medlem
Vitt! Kanske petrol kan funka fint också
Citera
2015-04-06, 22:43
Medlem
OrganiseratKaoss avatar
det är ap svårt att matcha orange men om det ska vara så är det Vitt eller grönt.
Citera
2015-04-06, 23:46
Medlem
madmwazels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Strunta i vad andra kan tänkas tycka. Ta något snyggt bara för fan.

Tänk att människan kan ha så små problem.
Problemet är ju att jag inte kan hitta något som kan vara snyggt till orange över huvud taget........

Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Till den klänningen ska du ha klara färger. Klargrönt eller klarblått. Tänk lack. Eller vitt. Vitt funderar alldeles utmärkt. Glömt allt med tan/nude, det framhäver inte den orangea färgen överhuvudtaget.

Gröna klackar, vita smycken eller något vitt över axlarna, och en clutch i grönt lack. Perfekt!
Wow, jag tror inte att jag vågar detta tyvärr! Kan säkert vara snyggt, men.. :/ Det orangea är tillräckligt vågat för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Beror på nyansen, marinblått kanske. Nu vet jag inte hur klänningen ser ut men tänker mig att det går att bryta av med ett skärp i exempelvis marint o sedan ha samma nyans på skorna. Om det oranga är mer åt jordfärgerna. Men vita nyanser borde också bli rätt bara de följer samma slags färgdjup som det orangea
Det finns bild på klänningen i min första post
Men jag har också tänkt på marinblått, tror faktiskt att det kan funka! Eller? (kolla bilden)

Tack för svaren!
Tror "earthy" ändå blir bäst för mig, fortfarande svårt att veta vilken "modell" av jacka/väska/skor man ska ha (om jag t.ex. kör på nude eller vitt).
Citera
2015-04-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madmwazel
Problemet är ju att jag inte kan hitta något som kan vara snyggt till orange över huvud taget........

Vitt funkar till allt. Har vit t-shirt på mig varje dag, men jag är å andra sidan man och icke modeintresserad.
Citera
2015-04-07, 00:24
Medlem
Passepartouts avatar
Violett tillsammans med orange är läckert http://www.shopbop.com/jackie-two-to...mlinks-4066896
Citera
2015-04-07, 01:04
Medlem
madmwazels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Violett tillsammans med orange är läckert http://www.shopbop.com/jackie-two-to...mlinks-4066896

Intressant! Jag har faktiskt funderat på om man skulle kunna kombinera med färger i samma ände av skalan som orange.... Typ varmgul kofta, röda skor osv..?

Sen tycker jag kanske inte att svart är så farligt ändå så länge man inte har så mycket svart.. T.ex: http://poplinapp.com/outfit/1834359
Senast redigerad av madmwazel 2015-04-07 kl. 01:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in