Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-05, 18:54
  #1
Medlem
Provokatörs avatar
Blev bjuden på köpe-gratäng, det smakade inte alls bra men jag misstänker att det var just den tillverkaren och jag som inte var kompatibla.

Min fråga är finns det något märke som är OK, det är ju lite meck med att laga egen gratäng och den blir ändå aldrig som den man köper butikslagad över disk enligt mitt tycke.

Någon som har en fungerande favorit, det finns ju ett antal att välja mellan.

/Provokatör
Citera
2015-04-05, 18:59
  #2
Avstängd
Obesterates avatar
Potatisgratäng i påse är faktiskt helt ok.
Citera
2015-04-05, 19:05
  #3
Medlem
Ica selection har en med västerbottensost, släng i en näve rivna morötter och middagen är fixad.
Citera
2015-04-05, 19:10
  #4
Medlem
Torps avatar
"Pekkas" eller vad den heter är utmärkt. Riv över lite extra ost och in i ugnen bara.
Citera
2015-04-05, 19:12
  #5
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
"Pekkas" eller vad den heter är utmärkt. Riv över lite extra ost och in i ugnen bara.

Peka http://norrkoping.matvaran.se/ica_pr...9025113512.jpg

Den är riktigt god tycker jag också. Jävligt smidigt att bara slänga in i ugnen. Willys har något till märke som inte alls är god.
Citera
2015-04-05, 19:16
  #6
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Peka http://norrkoping.matvaran.se/ica_pr...9025113512.jpg

Den är riktigt god tycker jag också. Jävligt smidigt att bara slänga in i ugnen. Willys har något till märke som inte alls är god.
Den ja, spot on!
Citera
2015-04-05, 19:24
  #7
Medlem
Millediablos avatar
Om man inte bryr sig vad den innehåller så är köpegratäng inte det värsta man kan äta. Men laga egen är typ så lätt att jag inte hajar varför man äter gummi och skit istället för äkta vara?

Peka. Potatis, 40% sås (vatten, SKUMMJÖLK, rapsolja, GRÄDDE, ÄGGULA, salt, socker, ostpulver, modifierad majsstärkelse, aromer,
stabiliseringsmedel: guarkärnmjöl och dinatriumdifosfat, dextros, kryddor, vitlökspulver, lökpulver).
__________________
Senast redigerad av Millediablo 2015-04-05 kl. 19:27.
Citera
2015-04-05, 19:33
  #8
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
"Pekkas" eller vad den heter är utmärkt. Riv över lite extra ost och in i ugnen bara.
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Peka http://norrkoping.matvaran.se/ica_pr...9025113512.jpg

Den är riktigt god tycker jag också. Jävligt smidigt att bara slänga in i ugnen. Willys har något till märke som inte alls är god.
Jag instämmer i lovsången Det här märket är riktigt jäkla fint.
Citera
2015-04-05, 19:34
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
Ica selection har en med västerbottensost, släng i en näve rivna morötter och middagen är fixad.
Ja, den är riktigt trevlig. Själv brukar jag komplettera den med svartpeppar och mer ost men det är ju en smaksak.
Citera
2015-04-05, 20:13
  #10
Medlem
shd305s avatar
Peka som flera nämnt ovan är gudomlig! Jag brukar tömma ner i en skål, riva två vitlöksklyftor och röra om. Sen ner i en form och på med en näve riven ost. Sjukt jävla gott!
Citera
2015-04-05, 20:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shd305
Peka som flera nämnt ovan är gudomlig! Jag brukar tömma ner i en skål, riva två vitlöksklyftor och röra om. Sen ner i en form och på med en näve riven ost. Sjukt jävla gott!

Så gör jag med. Men jag har dessutom purjolök i. Fy faaan så gott det blir!
Citera
2015-04-05, 20:45
  #12
Medlem
welcometorealitys avatar
Hemmagjord är bäst ändå, då vet man vad man får
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback