2015-04-05, 15:05
Medlem
Står inför ett mycket svårt val.

Jag har alltid älskat iPhone. Och jag har alltid älskat IOS. Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker det är så otroligt snyggt.

Jag har ägt en galaxy S5 innan och den var sådär. Jag tror inte att ANDROID är min smak, men så känner jag.

Xperia Z3 kör väl på ANDROID?

Anledningen jag velar nu är för att iPhonen är dyr, alldeles för överdrivet dyr.

Jag studerar och kan få en Sony Xperia Z3 för 380 kr i månaden, medan iPhone 6 plus ligger på 568 kr. Jag sparar ju 200 kr varje månad och tänk hur mycket jag har sparat efter 24 månader.

Men jag är så fast vid iPhone Det allra viktigaste för mig är batteriet, och att mobilen laddas snabbt. Någon som har en Z3a och som kan säga mig hur bra batteriet är? Hur snabbt laddas den från 0% till 100% ?

Jag älskar stora skärmar så där får iPhonen ett stort plus.

Vad ska man välja för telefon? Vilken hade du valt? Och varför?

Tackar för alla svar !
Citera
2015-04-05, 15:07
Bannlyst
Sony Z3 får du mer för pengarna i, Iphone är ungefär som BMW, inte världens bästa bil men köps av invandrare för att det är lyxigt, samma sak med Iphone.
Citera
2015-04-05, 15:09
Medlem
Anti-WOGs avatar
Det du gör nu är ju att jämföra äpplen med päron. (IOS vs Android)
Citera
2015-04-05, 15:12
Medlem
misslovers avatar
Har haft iphone i alla år, men detta året bytte jag till z3 compact och kan säga att jag är inte besviken! Z3 batteri är super och själva mobilen krånglar mycket mindre än iPhone. Skulle absolut rekommendera z3 till dig.
Citera
2015-04-05, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av misslover
Har haft iphone i alla år, men detta året bytte jag till z3 compact och kan säga att jag är inte besviken! Z3 batteri är super och själva mobilen krånglar mycket mindre än iPhone. Skulle absolut rekommendera z3 till dig.
Tänk på att Z3 är ännu bättre Z3 Compact, redan förra året när Z2 lanserades, visade sig Z2 vara överlägsen majoriteten av mobiltelefonerna i marknaderna.
Citera
2015-04-05, 15:38
Medlem
flummares avatar
Jag gillar också iOS och jag tycker Sony har en bättre implementation av Android än Samsung. Jag tyckte inte om Samsungs implementation men jag diggar Sonys implementation.
Citera
2015-04-05, 15:38
Medlem
Millkys avatar
Som det sagts tidigare så får du MYCKET mer för pengarna om du väljer Z3. Har själv Z3 och är väldigt nöjd.
Citera
2015-04-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millky
Som det sagts tidigare så får du MYCKET mer för pengarna om du väljer Z3. Har själv Z3 och är väldigt nöjd.

Hur snabbt laddas din Z3?
Citera
2015-04-05, 16:18
Medlem
Millkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Hur snabbt laddas din Z3?

Laddar nästan bara på natten. Så kan inte svara på det tyvärr. Har behövt ladda på dagen nån enstaka gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in