2015-04-05, 02:21
Medlem
På Orust har man sin motsvarighet till Muhammedkarikatyrerna, Jesus på korset utformad som en sprattelgubbe..

Är detta verkligen ok?
På självaste Påsk som är en av den kristna trons största högtider?

Vi vet ju alla vad som händer om man råkar häda Muhammed men när Jesus utsätts för en grov hädelse så reagerar ingen.. Var är alla nu som brukar försvara de muslimer som hotar, dödar och bränner sönder omvärlden när de blir kränkta?

http://bohuslaningen.se/nyheter/orust/1.3886573-spratteljesus-vacker-upprorda-kanslor
Citera
2015-04-05, 02:32
Moderator
Chantres avatar
Pynta 15 tusen så kan du ju ha en fin valborgsbrasa med den.

Den har ju varit utställd tre gånger tidigare och bara en gång har han fått en reaktion. Kruxet idag är väl att folk ska ta allting på så stort allvar.
Citera
2015-04-05, 04:01
Medlem
Det här är ju själva tecknet på att kristna (i Sverige nästan bara vita, med undantag för svartskallarna i Södertälje) är resonliga och inte bryr sig nämnvärt över sådant här. Hade det varit pedofil-Muhammed som var sprattelgubbe så hade jag kunnat garantera er förstasidesnyheter, Morgonsoffan och ett helt jävla fackeltåg mot "rasism" och "intolerans".
Citera
2015-04-05, 04:46
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av BREEZIE
Det här är ju själva tecknet på att kristna (i Sverige nästan bara vita, med undantag för svartskallarna i Södertälje) är resonliga och inte bryr sig nämnvärt över sådant här. Hade det varit pedofil-Muhammed som var sprattelgubbe så hade jag kunnat garantera er förstasidesnyheter, Morgonsoffan och ett helt jävla fackeltåg mot "rasism" och "intolerans".[/QUOTE]

Helt rätt och riktig. Håller med hela inlägget.
Citera
2015-04-05, 11:36
Medlem
Europes avatar
Småkul, måste jag erkänna. Självfallet ska man få göra en sprattelgubbe av Snickaren.

Det här visar för övrigt en ytterligare, om än mindre, negativ inverkan av att ha tagit in de muslimska horderna, d.v.s. jag är rätt säker på att utan deras ständiga härjande kring Mohammedbilder och ännu värre struntsaker, länge uppbackade av hela det svenska landsförrädiska etablissemanget, så hade inte kristna vågat börja ta sig ton igen. Jag hade aldrig någonsin hört ordet "kristofobi" (används ute på kontinenten), förrän landsförrädarna och islamisterna hade myntat ordet "islamofobi". Nu lär även en del kristna börja lipa om censur och underkastelse från alla andra (utom möjligtvis muslimerna) med hänvisningen till svenska regimens och etablissemangets hyckleri kring muslimerna. I ett friskt land hade man givetvis istället sett till att folk tar hänsyn till seriösa forskares och kunniga, intelligenta människors uppfattningar, medan hittepåsaker från stollar givetvis ska visas minst respekt. Men så skulle inte heller ett friskt land frivilligt ha tagit emot horder av religiösa fanatiker som är dessutom fientliga till landet och dess kultur...
Citera
2015-04-05, 13:18
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doris1234
På Orust har man sin motsvarighet till Muhammedkarikatyrerna, Jesus på korset utformad som en sprattelgubbe..

Är detta verkligen ok?
På självaste Påsk som är en av den kristna trons största högtider?

Vi vet ju alla vad som händer om man råkar häda Muhammed men när Jesus utsätts för en grov hädelse så reagerar ingen.. Var är alla nu som brukar försvara de muslimer som hotar, dödar och bränner sönder omvärlden när de blir kränkta?

http://bohuslaningen.se/nyheter/orust/1.3886573-spratteljesus-vacker-upprorda-kanslor

Kanske inte dom senaste åren men för inte så länge sedan blev det kraftiga reaktioner

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ecce_Homo_(utst%C3%A4llning))
Citera
2015-04-05, 14:01
Medlem
Jo men Jesus brukar ju ändå avbildas inom kristendomen till skillnaden från den muslimske profeten.

Jag tycker inte det gör nåt, Jesus kan man ha i sitt hjärta, behöver inte ha honom på väggen. Jesus är ingen diktator, vi kan ha en personlig relation till honom och behöver inte försvara honom. Jesus sa att den som angriper honom får förlåtelse. Jag tycker det är en kul sprattelgubbe.
Det tar väl bort en del av allvaret i att han faktiskt blev uppspikad på ett kors att dö för att ge oss evigt liv. Men varför ska man vara så allvarlig. Nu är ju fastan över, äntligen.
Citera
2015-04-05, 15:04
Medlem
nedboys avatar
En god idé till ett konstverk kunde väl vara att göra en lite mer broderlig sprattelvariant?

Tänk att Mohammad och Jesus i en konstellation knullar analt när man drar i ett snöre?

Om det skulle vara förnedrande så borde det vara det för alla sagofigurer? Då bör alla sprattelgubbar fördömas. Bamse och Karl Alfred är två jag kommer på att jag har sett. Varför tas inte det upp för?
Citera
2015-04-06, 23:22
Medlem
Avpixlat har noterat hädelsen..

http://avpixlat.info/2015/04/05/inga-terrordad-kravaller-eller-mordhot-nar-jesus-avbildas-som-sprattelgubbe/
Citera
2015-04-06, 23:43
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tycker det är en kul sprattelgubbe.
Det tar väl bort en del av allvaret i att han faktiskt blev uppspikad på ett kors att dö för att ge oss evigt liv. Men varför ska man vara så allvarlig.

Jag har ingen svårighet att hålla mig för skratt åt att man spikar upp en människa på ett kors och låter den hänga där och plågas tills den dör.
Citera
2015-04-07, 00:11
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doris1234
Avpixlat har noterat hädelsen..

http://avpixlat.info/2015/04/05/inga-terrordad-kravaller-eller-mordhot-nar-jesus-avbildas-som-sprattelgubbe/

Oj oj oj avpixlat då måste det ju betyda allvar. Nej, men seriöst. Man har rätt att driva med religion och religiösa personer. Muhammed, Jesus eller Moses, jag bryr mig inte och jag är ändå en halvreligiös jude. Yttrandefriheten står över sådana här saker.
Citera
2015-04-07, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jesus sa att den som angriper honom får förlåtelse. Jag tycker det är en kul sprattelgubbe. Det tar väl bort en del av allvaret i att han faktiskt blev uppspikad på ett kors att dö för att ge oss evigt liv. Men varför ska man vara så allvarlig. Nu är ju fastan över, äntligen.
Hur skulle Islam-missions-tanten reagera om det vore muhammed som gjordes till sprattelgubbe?

Skulle även det vara kul?

Oavsett ditt förutsägbara svar, kan jag garantera att Sverige skulle invaderas av tusentals bombvästbärande skäggsluskar om muhammed avbildades på samma sätt.

Så här jobbar dina trosfränder http://www.svt.se/nyheter/utrikes/boko-haram-kladde-ut-sig-till-praster-mejade-ner-24-personer
Senast redigerad av Stofil-x 2015-04-07 kl. 06:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in