Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Det var så mycket som gick sönder på bilen så det var inte mening hålla på och laga. Jag han inte med att laga ikapp. Det var hjullagren baktill som gick sönder, även om jag bytte båda på verkstaden, tror verkstaden måste gjort något fel. Det blev nedslag på diverse saker i framvagnen som spindelleder. Det blev mycket elfel på den, lampor och sensorer. Jag fick en räkning på 20 000 kr från verkstaden som ville fixa 12 fel. Nej, sålde bilen till en zigenare för 1300 kr.
Köpt en 406 istället. Den är ju lite äldre men känns som den håller ihop bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Dom funkar väldigt bra och jag är med på att gå tillbaka till en 407 om jag hittar någon som faller i smaken.
Du ser inte en viss kontradiktion i dina två inlägg där?
Allvarligt talat kan jag berätta en liten historia ur verkliga livet. En person jag stötte på och snackade lite med vid en försäljning av ett begagnat bilbatteri. Han och en kompis fick för sig att börja köpa och sälja bilar med lättare renoveringsbehov. De började med att snoka upp en Golf, vad det nu var..., förmodligen en 4... KANSKE 5:a, obesiktigad och avställd för 2500. Fixade det som var fel, lite rekond och besiktade. Lade ut den på Blocket för 19 000 och var väl beredda på att pruta några tusenlappar neråt 15 000.
De blev nedringda... Första gubben som dök upp typ dagen efter förklarade sig nöjd med affären och köpte bilen på rotmos utan att pruta en krona!
Styrkta av att tjänat cirkus 14 000 stålars oskattat rakt ner i brackelackan på ungefär två dagar i garaget och vad det tog i effektiv tid att hämta bilen och sedan besikta den så försökte de göra om bravaden med en annan bil. Där kom alltså mitt bättre begagnade bilbatteri in i bilden i ett försök att hålla nere kostnaderna...
Hur som helst så gjorde de samma sak igen. Hittade en ny 2500 krs-bil, lagade småfel, besiktade, lade ut på Blocket nyputsat och nybesiktat 14 månader framåt för 19 000.
Inte ett svar... Totalt iskall på marknaden. I a f för det priset... Den bilen var en Peugeot 407.......
Vet inte hur det slutade. Förmodligen fick de den såld till slut till ett mycket lägre pris än de trodde från början. Men de lärde sig en läxa om att det är skillnad på olika bilar!