Citat:
Ursprungligen postat av
163cm
Hade 2 st 407 på firman 2006, de var riktigt dåliga även som nya,,många konstiga elfel.
Föraren av ena bilen sa "alltid en ny varningslampa på panelen varje morgon"
Första gången han skulle fälla baksätet, fick han hela dynan i handen. Jag kikade på det och har aldrig sett en klenare konstruktion flr att fälla en dyna, de tog det dock på garantin, som allt annat.
Än så länge är jag nöjd. Men har bara kört 50 mil max. Jag vet som du säger att Peugeot 407 har ett dåligt rykte om sig. Det är ju en lite halvgammal bil nu men jag kommer ihåg när det var nya, precis som du säger.
Tyvärr är mitt första minne av en Peugeot 407 (en sw var det, min bil är en sedan) det var en pensionär som körde den bilen. Så jag associerar tyvärr 407 med "gubbbil". Jag tycker ändå att designen håller måttet och jag tycker inte det är en gubbil utan en modern bil. Peugeot 407:an skäms inte alls för sig här på gata här i Oslo, tycker jag. Den får av mig högt betyg. Har just nu inga problem alls med bilen. Allt funkar.
Den är såklart ingen BMW vilket är märket jag gillar mest eller en Volvo eller en Saab som också är premium. Men Peugeot 407 är ett bra alternativ till någon som behöver en lite större långfärdsvagn.