2005-10-05, 14:03
Medlem
fantasis avatar
någon som vet någon hemsida där man kan skaffa helgjobb? är i stort behov av extrapengar så ett helgjobb eller liknande skulle inte sitta helt fel.. tacksam för svar
Citera
2005-10-05, 14:40
Medlem
InkoPinkos avatar
Var bor du?

När jag pluggade jobbade jag extra i telefonsupporten hos en ISP.
Det var ett perfekt extrajobb, man kunde vara hur bakfull som helst och ändå sköta jobbet, eftersom man bara satt i en skön stol och slösurfade samtidigt som man svarade på enkla standardfrågor...
Citera
2005-10-05, 16:58
Medlem
Är också intresserad av lämpliga extrajobb för en student. Går en utbildning som inte tar så mycket tid så det vore schysst att kunna dra in lite extrapengar istället för att bara sitta vid datorn eller supa på fritiden.

Har dock inte mycket till meriter eller erfarenhet och telefonförsäljning går bort. Något enkelt nattjobb kanske, där man mest sitter stilla? Någon som har några bra tips? ISP-support tror jag inte jag är kompetent för, dessvärre.
Citera
2005-10-05, 17:16
Medlem
Max Mavens avatar
Tipsat om det förut tror jag, men gör det igen.
Förut när jag pluggade så jobbade jag extra som Väktare, helt ok jobb, med rätt bra betalt. Nackdelen är väl att man måste gå utbildning (1 vecka till att börja med) och att man måste ha fyllt 20, om jag inte minns helt fel.
Citera
2005-10-05, 20:40
Medlem
belowyous avatar
www.ams.se
alla lediga jobb som finns skall enligt lag registreras hos arbetsmarknadsstyrelsen (ams)
Citera
2005-10-06, 15:59
Medlem
fantasis avatar
aha okej, tack för svaren
jag bor i sthlm, det där ISP jobbet, hur gammal var man tvungen o vara och vart hittade du det?
va bra! ska kolla in den där sidan
Citera
2005-10-06, 16:39
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasi
aha okej, tack för svaren
jag bor i sthlm, det där ISP jobbet, hur gammal var man tvungen o vara och vart hittade du det?
va bra! ska kolla in den där sidan

Supportjobbet hittade jag via en kompis i studentkorridoren.

Jag vet inte hur gammal man behövde vara, är man över 18 så finns det väl inga formella åldersgränser för något jobb (förutom kanske på systembolaget)?

PM:ar företagsnamnet.
Citera
2005-10-07, 00:49
Medlem
InkoPinko,

Kan du PM:a mig med!
Citera
2005-10-07, 00:54
Medlem
Heinzes avatar
Croupier!

Skitkul jobb, du lär känna mkt kul folk o barpersonal (vilket innebär goa efterfester o rabatt på sprit när du inte jobbar).

Lönen är inte speciellt bra, restaurangavtalet. Vissa bolag får du procent på det du spelar in, Cherrys exempelvis.
Citera
2005-10-07, 12:21
Medlem
Luxuss avatar
Är du student rekommenderar jag dig att besöka www.academicwork.se som är ett bemanningsföretag just för studenter. Du fyller i ett personligt CV och sen får du jobberbjudanden som de tror passar dig. Funkar utmärkt!
Citera
2005-10-07, 12:28
Medlem
Det många studenter gör är att det blir kräsna på vad de ska ha för extrajobb. Stort misstag! Bara att ta vad som helst för det är grymt skönt med de extra pengarna.
Citera
2005-10-07, 17:25
Medlem
fantasis avatar
okej va bra, ska kolla in den sidan! nej jag är inte kräsen.. tar nästan vilket jobb som helst ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in