Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-07, 09:48
  #121
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
När man startar ett spel och det tar 5 minuter innan man får någon respons.
Citera
2023-01-07, 10:12
  #122
Medlem
Nilsbofinks avatar
Stör mig när sidequest bossar är svårare än sista bossen i storymode. War of Gods ragnarok är ett typexempel på det
Citera
2023-01-07, 10:43
  #123
Medlem
IlluminatedAliens avatar
Tennismomenten i bl a The Legend of Zelda: Ocarina of Time och The Legend of Zelda: The Wind Waker...

Jag förväntar mig inte att leka tennis i spel som bygger på pussel och äventyr.

Citera
2023-01-07, 11:50
  #124
Medlem
Jag har insett att jag i många spel stör mig på allt tjatter som ingår om du t ex har en NPC i släptåg. Det gäller särskilt i rena transportsträckor. Jag gillar nämligen att lyssna på poddar när jag spelar lagom hjärndöda spel och är det en massa dialog så måste jag pausa hela tiden. Det är en sak om det är en narrativt relevant passage där man vill hänga med men när det bara är en massa dravel för att fylla upp tomrummet så blir det bara irriterande.
Citera
2023-01-07, 15:17
  #125
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag har insett att jag i många spel stör mig på allt tjatter som ingår om du t ex har en NPC i släptåg. Det gäller särskilt i rena transportsträckor. Jag gillar nämligen att lyssna på poddar när jag spelar lagom hjärndöda spel och är det en massa dialog så måste jag pausa hela tiden. Det är en sak om det är en narrativt relevant passage där man vill hänga med men när det bara är en massa dravel för att fylla upp tomrummet så blir det bara irriterande.
Uhm.. Det är ju för fan såna saker som ger spelet atmosfär. Mass Effect hade inte varit alls lika underhållande om ens team inte hela tiden tjattrade om saker.
Citera
2023-01-07, 16:23
  #126
Medlem
Telepatisks avatar
Kanske inte är några småsaker men jag stör mig på:
* Onödigt svåra moment i spel som i övrigt inte är så svåra. T.ex. att skjuta spökena med pilbåge från hästen i Zelda - Ocarina of Time.
* Spel som i princip kräver Walkthrough för att klara av dom. T.ex. Zelda - Majora's Mask. Till och med Myst-spelen är enklare.
* Online-spel som har massa skräp i menyn och kistor man får efter varje game o.s.v. Jag vill bara spela spelet med vänner och skippa allt skräp.
* Motion blur. Jag hatar motion blur.
* Cutscenes och/eller tutorials som man inte kan skippa.
* Dåligt optimerade spel. T.ex. spel som laggar oförklarligt fastän man har en bra dator.
Citera
2023-01-08, 20:18
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Uhm.. Det är ju för fan såna saker som ger spelet atmosfär. Mass Effect hade inte varit alls lika underhållande om ens team inte hela tiden tjattrade om saker.
I just Mass Effect passar det. Likaså i GTA. I Cloudpunk och Shadow Warrior 2 är det däremot väldigt störande då merparten av dialogen är så usel, för att ge två exempel.
Citera
2023-01-08, 20:34
  #128
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
I just Mass Effect passar det. Likaså i GTA. I Cloudpunk och Shadow Warrior 2 är det däremot väldigt störande då merparten av dialogen är så usel, för att ge två exempel.
Så då är det egentligen dålig dialog som är problemet snarare än något annat?

Med detta sagt så börjar jag lessna på allt tjatter i High on Life. Jag garvar, men jag orkar bara med Rick & Morty-humor i ungefär 20 minuter åt gången.
Citera
2023-01-08, 22:51
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så då är det egentligen dålig dialog som är problemet snarare än något annat?

Med detta sagt så börjar jag lessna på allt tjatter i High on Life. Jag garvar, men jag orkar bara med Rick & Morty-humor i ungefär 20 minuter åt gången.
Det kan man väl säga men också hela grejen med konstant pladder är irriterande då få spel är så stämningsfulla att man faktiskt vill ha dialog så fort man sätter sig i en bil/startar sitt rymdskepp/ger sig ut på promenad.
Citera
2023-01-09, 04:32
  #130
Medlem
Cutscenes och/eller information/prat/konversationer som inte går att skippa är det värsta i spelvärlden.
Citera
2023-01-09, 08:36
  #131
Medlem
Ratads avatar
Opålitliga savefiler.

*Host* Transport Fever *host*.
Citera
2023-01-09, 09:03
  #132
Medlem
Ratads avatar
När man inte kan klicka förbi alla jävla producentloggor och NVIDIA-klipp när man startar spelet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback