2005-10-05, 12:22
Medlem
Som topic lyder, "Varför går tiden så fort när man är påverkad av amfetamin?"

Är det nån som har en förklaring på detta?.

Det känns som tiden bara flyger iväg så fort man är påverkad av denna drog.
5-6 timmar kan kännas som en timme.
Citera
2005-10-05, 12:27
Medlem
Kanske just för att man har så roligt och mår så bra?

Tiden går fort när man har roligt
Citera
2005-10-05, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Box
Som topic lyder, "Varför går tiden så fort när man är påverkad av amfetamin?"

Är det nån som har en förklaring på detta?.

Det känns som tiden bara flyger iväg så fort man är påverkad av denna drog.
5-6 timmar kan kännas som en timme.

att du är påverkad av en narkotisk substans som radikalt förändrar din sinnesstämning och tankeverksamhet kanske har något att göra med saken? tjack gör ju att man lätt "fastnar" i saker. som diskussioner, spel eller annat.

men så är det väl annars också - tiden går fort när man har kul!? och du har tagit knark som gör att du känner att du har kul.
Citera
2005-10-05, 12:32
Medlem
Peta_Es avatar
Klart fan tiden går fort när man pysslar med 10 saker samtidigt - otroligt fokuserad på varje uppgift tills dom är lösta. När man har så många bollar i luften och man är sååå otroligt duktig försvinner de triviala sakerna i livet som just tid. Vem bryr sig om något så abstrakt?
Citera
2005-10-05, 12:37
Medlem
självklart är det så. "tiden går fort när man har roligt".

Men jag tycker inte riktigt det håller, hur roligt man än har i normalt tillstånd så kan det aldrig mätas som i påverkad tillstånd.
Men det är väll så, man har helt enkelt som roligast när man är påverkad.

Hm, jag har svårt att formulera mig bra om vad jag vill komma fram till.

Är det så att det är bara för att man har roligt som tiden går fort,
eller har det o göra med amfetaminet.
Att amfetaminet helt enkelt gör så man inte tänker på tid eller känner av tiden.
Citera
2005-10-05, 12:41
Medlem
Peta_Es avatar
Kort beskrivet kan man säga att amfetamin gör dig väldigt fokuserad/koncentrerad på det du gör just för tillfället - Tid blir irrelevant då 100% av din uppmärksamhet går till att lösa mysteriet med hur bilstereon egentligen fungerar tex.

Detta är välkänt och det är inte konstigt att 'lättare' amfetaminpreparat används som medicin till människor med ADHD osv. då dessa har svårt att koncentra sig.
Citera
2005-10-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Kort beskrivet kan man säga att amfetamin gör dig väldigt fokuserad/koncentrerad på det du gör just för tillfället - Tid blir irrelevant då 100% av din uppmärksamhet går till att lösa mysteriet med hur bilstereon egentligen fungerar tex.

Detta är välkänt och det är inte konstigt att 'lättare' amfetaminpreparat används som medicin till människor med ADHD osv. då dessa har svårt att koncentra sig.

Stämmer nog rätt bra med det du skriver.
Man kan sitta och riva papperslappar i 3timmar.

Finns det nån Kemisk/vetenskaplig grund kanske?
Vad är det som gör att man blir så 100% koncentrerad?
Citera
2005-10-05, 14:55
Medlem
DunderUnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Box
Stämmer nog rätt bra med det du skriver.
Man kan sitta och riva papperslappar i 3timmar.

Finns det nån Kemisk/vetenskaplig grund kanske?
Vad är det som gör att man blir så 100% koncentrerad?

Jag förstår vad du vill få reda på hehe.. Men det verkar inte finnas mycket vetenskaplig kunskap om amfetamin bland folket här på flashback.. Det enda insatta medlemar verkar vet om substansen är att man har roligt när man tar den.. ...

På cannabisforumet finns det väldigt kunniga personer som har svar på en hel del vetenskaplig fakta om cannabis, men på den här delen av forumet är det andra bullar.

Jag klagar eftersom att jag utmanar er som faktiskt har kunskap om det!
Citera
2005-10-05, 15:05
Bannlyst
Det är inte så komplicerat.. du kan läsa i vilken bok som helst hur amfetamin verkar på kroppen; dvs att det stimulerar centrala nervsystemet och bidrar till utsöndring av kroppens lyckoämnen, typ dopamin vilket ger ett mentalt välmående. Detta välmående är också vad som gör att man finner vadhelst man tar för sig oerhört roligt och stimulerande, om det så är att sitta och peta näsan.
Dessutom påverkar amfetaminet kroppen så att vakenheten ökar, trötthetskänslor försvinner, hungern försvinner, vilket bidrar till att kan syssla med det man sysslar med utan att distraheras av hunger, trötthet eller andra störningsmoment
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in