Citat:
Ursprungligen postat av
Kent-Inger
Nä, det skall man aldrig göra. Du anar inte hur befriande det är att emellanåt lyssna på en sansad kvinna. Är hon/du dessutom vacker är det dubbelt nöje.
Men ni har faktiskt också ett ansvar att få slut på detta oftast ologiska och osympatiska babblandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tangentinkontinens
Hur ofta hörs vettiga feminister uttala sig, eller rent av säga ifrån när de vanliga feministerna spårat ur? Aldrig. Alla feminister som konfronteras hävdar att de ej är som de vanliga feministerna, T.o.m. bultsuggan Dahmer.
Feminister ser i princip alltid ut som just feminister. Det är både fult och äcklande, i mina ögon.
Genusidioter får gärna vara både fula och äckliga för min del. De är mycket lätta att identifiera och det skapas en klyfta mellan dem och vettiga människor.
Bara för att de inte syns så betyder det inte att de inte finns. De finns - det lovar jag er - och dessutom i en större utsträckning än vad ni tror!
När man diskuterar feminism så är det viktigt att skilja på
feminister och
extremfeminister. Det är precis som att det är skillnad på att vara vänster och att vara extremvänster, eller att vara höger och att vara extremhöger.
Vad som skiljer extremfeminister från feminister är precis som det låter - deras åsikter är en mycket extremare version av den ursprungliga feminismen. Extremfeminismen är ett problem för feminister eftersom feminister förknippas med extremfeminismen. Risken finns då att utomstående tror att feminism = extremfeminism = menstruationsneutralisering + orakade armhålor + manshat.
Följden av generaliseringen att alla feminister är manshatande extremfeminister blir att vanliga feminister inte vågar säga att de är feminister - de vill varken synas, höras eller förknippas med vad människor tror att feminism är.
Förstår ni nu varför ni aldrig har träffat på förnuftiga feminister?