Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-03, 09:48
  #1
Medlem
1. Om jag kopplar min skärm med displayport startar den inte, ger ström till moderkortet och lyser upp några leds utan att ens psu:n är inkopplad, men ger bild sedan om jag först drar ur och sätter i kabeln direkt efter datorn startar.

2. Om jag istället kopplar med dvi startar datorn utan problem, men då kommer jag inte förbi biosskärmen. Det ger ingen bild när windows ska eller har laddats.
Citera
2015-04-03, 09:50
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Spec på hårdvaran?
Citera
2015-04-03, 10:11
  #3
Medlem
Och lite historia: Har du tillfört/ändrat något, eller är det en rigg som gick senast du använde den?
Citera
2015-04-04, 15:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Spec på hårdvaran?

Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Och lite historia: Har du tillfört/ändrat något, eller är det en rigg som gick senast du använde den?


Det visade sig att displayportkabeln var ett felaktigt köp från Kjell & Company. De hade skrivit "mini-dp till dp" men det var egentligen en "dp till mini-dp" så min skärm skickade ström till min dator istället för tvärt om, tydligen gick det inte att starta då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback