Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-10-05, 08:55
Medlem
anarquistas avatar
Tja,
jag undrar om det finns någon självlysande färg som är avsedd att blandas i drinkar? Någon ofarlig kemisk blandning som får drinken att lysa i mörker? En blå, röd eller grön drink vore ganska fräckt nämligen
Citera
2005-10-05, 09:09
Medlem
aegs avatar
Absint med en lampa bakom lyser fint
Citera
2005-10-05, 10:24
Medlem
Grårävs avatar
Mej veteligen fins inte något säkert sätt att blanda självlysande drinkar - men, det fins självlysande drinkpinnar som ger intrycket av att hela drinkan lyser.
Annars så lyser ju många drinkar i UV ljus...
Citera
2005-10-05, 10:42
Medlem
Peta_Es avatar
Tidigare användes fosfor ( har jag för mig ) till självlysande saker och det är inte nyttigt
Ganska säker på att det finns andra substanser med liknande egenskaper idag, men jag skulle trots försäkran om att det var helt ofarligt hålla mig till pissig pilsner på tunna
Citera
2005-10-05, 11:13
Moderator
evilhoneys avatar
Ha UV-ljus i närheten o blanda en gin och tonic, tonicen blir självlysande då. Vet inte hur man skulle bete sig för att få den att lysa av sig själv. Annars kan man ju skaffa självlysande drinkpinnar osv.
Citera
2005-10-05, 18:43
Medlem
anarquistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Ha UV-ljus i närheten o blanda en gin och tonic, tonicen blir självlysande då. Vet inte hur man skulle bete sig för att få den att lysa av sig själv. Annars kan man ju skaffa självlysande drinkpinnar osv.

Är det bara tonic som lyser i UV? och vad i tonicen gör att det lyser upp?
UV-ljus är ju enkelt att fixa, så det låter som ett alternativ.
Citera
2005-10-05, 19:16
Medlem
Kyparens avatar
Det går bra att skära av toppen på en lysande drinkpinne och sedan hälla i innehållet i glaset(lite grann). Bara man inte glömmer att först silabort dom små glasliknande partiklarna som går sönder(och tänder drinkpinnen) när man knäcker den. Man har dock slutat att göra så på ålandsbåtarna vilket kan vara ett tecken på att det inte är helt nyttigt.
Citera
2005-10-05, 19:20
Medlem
L_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
Det går bra att skära av toppen på en lysande drinkpinne och sedan hälla i innehållet i glaset(lite grann). Bara man inte glömmer att först silabort dom små glasliknande partiklarna som går sönder(och tänder drinkpinnen) när man knäcker den. Man har dock slutat att göra så på ålandsbåtarna vilket kan vara ett tecken på att det inte är helt nyttigt.
Låter livsfarligt gjorde dom värkligen så på båtarna
Citera
2005-10-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen

Ja det låter verkligen inte nyttigt...
Citera
2005-10-06, 00:37
Medlem
Grårävs avatar
Enligt anvisningen på förpackningen till ljusstavarna så skall innehållet inte vara giftigt, men hudkontakt bör ändå undvikas...
Citera
2005-10-28, 16:45
Medlem
bubbla i neon i drinken
Citera
2005-10-29, 02:38
Medlem
Grårävs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPsy
bubbla i neon i drinken

Och ge drinken en kyss på 10.000 volt för att få den att lysa?

Hehe, nä, tror inte på neon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in