Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-10-29, 02:41
Medlem
CharlieRs avatar
Kör på fosfor. Det är roligt
Citera
2005-10-29, 13:20
Medlem
Squalos avatar
Men, fan, ge mig länk till självlysande drinkpinnar. Så ska jag köpa några.
Citera
2005-10-29, 13:46
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Men, fan, ge mig länk till självlysande drinkpinnar. Så ska jag köpa några.

Visst. Här: http://www.google.com/

Kemikalieinspektionen har förbjudit dem i sverige för att de är hälsofarliga (fosterskador, genförändringar etc...), men vill du ändå ha dem så är det bara att leta på kontinenten eller möjligen mindre nogräknade svenska butiker. Men förvänta mig inte att jag ska göra din sökning åt dig, din lata jävel.
Citera
2005-10-29, 14:22
Medlem
Sees avatar
haha fosterskador?
aja men i 9fall av 10 så innehåller drinken alkohol.. och det är ju bra för fostret.. eller hur var det nu.
Citera
2005-10-29, 15:17
Medlem
kultingens avatar
Vad är det som gör drinkarna lysande? Alltså varför kan vissa bli lysande och andra inte?
Citera
2005-10-29, 15:19
Medlem
visslarens avatar
Teknikmagasinet säljer självlysande iskuber för 29kr styck. Drivs med 2st CR1620 batterier som är utbytbara. Man kan ställa in skenet från den, alltså olika färger. Är inte giftig på något sätt, Teknikmagasinet slutade dock sälja självlysande drinkpinnar eftersom de visade sig vara giftiga, de innehöll bytulaftalat vilket är det ämne som stör fortplantningen. Till skillnad från alkohol så sitter det i kroppen för alltid så det handlar inte om att man måste vara gravid när man dricker en drink med dessa drinkpinnar i för att få skador på fostret.
Citera
2005-10-29, 18:08
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visslaren
Teknikmagasinet säljer självlysande iskuber för 29kr styck. Drivs med 2st CR1620 batterier som är utbytbara. Man kan ställa in skenet från den, alltså olika färger. Är inte giftig på något sätt, Teknikmagasinet slutade dock sälja självlysande drinkpinnar eftersom de visade sig vara giftiga, de innehöll bytulaftalat vilket är det ämne som stör fortplantningen. Till skillnad från alkohol så sitter det i kroppen för alltid så det handlar inte om att man måste vara gravid när man dricker en drink med dessa drinkpinnar i för att få skador på fostret.

Iskuber med en gnutta Natriumfluorescein ser hyffsat självlysande ut, och det ämnet är inte giftigt.....

Har använt det partytricket själv, och det behövs inte många mg för att färga en låda iskuber......
Citera
2005-11-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Kör på fosfor. Det är roligt
öhh.. inte så smart några millegram av vit fosfor dödar en fullvuxen man
Citera
2009-03-31, 21:37
Bannlyst
skaffa glas med uv diod i boten eller gör ett själv
Citera
2009-04-01, 17:16
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotora
skaffa glas med uv diod i boten eller gör ett själv

TS måste känna sig riktigt dum nu. Fin bump för övrigt.
Citera
2009-04-01, 21:40
Medlem
Det skrevs om självlysande drinkpinnar som tydligen hade förbjudits, ett alternativ till det är lysstavar som säljs i varje välsorterad fiskebutik. Lyser starkt och är ofarligt.
Citera
2009-04-01, 22:24
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarquista
Är det bara tonic som lyser i UV? och vad i tonicen gör att det lyser upp?
UV-ljus är ju enkelt att fixa, så det låter som ett alternativ.

Tonic innehåller kinin som flouroserar ganska kraftigt under UV-ljus.

http://www.savvyhousekeeping.com/wp-content/uploads/2008/11/tonic_water_uv.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in