Citat:
Ursprungligen postat av
Elchockad
Om försäkringsbolagen jobbade så hårt att sätta dit unga som har skenförsäkringar så borde även ett faktum vara att vi dagligen skulle läsa om curlade ungar som gråter ut i sociala medier över de dumma försäkringsbolagen.
Nu är det ju inte så att det krockas dagligen med skenförsäkrade bilar, men jag tycker att det dyker upp lite då och då på olika forum fjunläppar som beklagar sig över det dumma försäkringsbolaget. Dessutom har såna inlägg en viss förmåga att försvinna när ynglingen kommer på att det kanske inte är så smart att skriva om eländet på öppna forum. Detta har jag sett ett antal gånger. Man får aldrig veta hur det gick, plötsligt är alla inlägg borta bara.
Jag skulle nog aldrig våga chansa på att bli utan ersättning om jag hade en dyr bil i alla fall.
Du kan ju inte ha undgått att läsa historier om hur försäkringsbolagen snokar om dom misstänker något. Dom kollar t.ex. med arbetsgivare och grannar vem som använder bilen och så. Kanske inte om det gäller en V70, men lite exklusivare bilar lägger dom nog lite energi på att försöka slippa undan.