Att någon i huvudtaget skulle överväga att fuska sig till ett "normalt" intyg från optiker är ju helt sanslöst.. Synen är lixom det grundläggande för att föra fram ett fordon i huvudtaget..
Så vad är viktigast.. Utseendet eller ens å alla andras liv om man åker runt utan att kunna se tillräckligt
Tog körkort för drygt en månad sendan.. Jag har glasögon men mitt synfel är såpas litet att transportstyrelsen inte tycker att jag "måste" ha mina glasögon när ja kör.. Själv vet jag att jag måste ha mina glasögon då jag faktiskt tycker att jag ser sämre när ja kör hur konstigt det än låter
Diskuterade detta med glasögon å körning på min körskola.. Dom tycker faktiskt att transportstyrelsens kriterier för hur bra en förare skal se under sin körning är under all kritik.. Dom har elever var å varannan månad som faktiskt klagar på att dom inte kan se vad som står på skyltarna för än dom är några meter ifrån.. Vist går det säkert att fuska sig till ett "korrekt" intyg.. Då dom nog inte alltid har tid att kolla upp signaturer eller om optikern ens existerar... Min ansökan gick egenom på två dagar så alt e ju möjligt...men till vilket pris?