• 1
  • 2
2015-04-02, 16:05
Medlem
DinosaurienRagnars avatar
Hej det är så att på senaste tiden har allt jag gör kännts så jävla trist. Saker som jag även tyckt varit roligt förit är helt plötsligt drygt och jag bara sitter och väntar tills det är kväll så jag kan gå och sova. Det känns som att tiden stannar helt på nått sätt.

Har aldrig vart tävlingsinriktad av mig och har provat på massa sporter genom åren, vissa har jag kännt direkt att det är inget för mig och vissa saker har jag hållit på med ett tag tills jag lagt av. Men jag har ändå haft saker som jag tyckit om att göra som jag också inte finner nöje i.

Tror inte jag har en depprission då jag inte är ledsen över nått och har inte haft nått trauma heller.

Hur fan får jag tillbaka livsgnistan och hittar nått man gillar? Vill men jag blir så uttråkad och då blir det att jag bara skiter i det.

Känns dumt av mig att gnälla på flashback men vafan, det kan ju bara bli bättre, knappast sämre
Citera
2015-04-02, 17:12
Medlem
studentrolands avatar
Aha...rastlös...men med tillgång till internet...o.k.... vad säger du om förslaget, då?
Citera
2015-04-02, 17:46
Medlem
ReVarres avatar
Pröva något nytt du är nyfiken inför, du kan behöva börja för att få upp motivationen för det.

Annars är cannabis ett alternativ
Citera
2015-04-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Aha...rastlös...men med tillgång till internet...o.k.... vad säger du om förslaget, då?

Haha ja du, ett bra förslag för jag tänkte inte på att jag stavat fel på dom flesta av orden, men nått av dom var bara ett typo.
Citera
2015-04-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Pröva något nytt du är nyfiken inför, du kan behöva börja för att få upp motivationen för det.

Annars är cannabis ett alternativ

Har suttit och letat och letat men hittar inget.

Cannabis får bli sista utvägen
Citera
2015-04-02, 18:08
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinosaurienRagnar
Har suttit och letat och letat men hittar inget.

Cannabis får bli sista utvägen
Som sagt börja göra någonting, oavsett om du vill det eller inte. Motivationen kommer när du kommer in i det lite och märker att du lär dig något nytt. Nyfikenhet är nyckelordet, du måste börja snurra på hjulet om du ska komma in i ett momentum.
Citera
2015-04-02, 18:31
Medlem
Citat:
Som sagt börja göra någonting, oavsett om du vill det eller inte. Motivationen kommer när du kommer in i det lite och märker att du lär dig något nytt. Nyfikenhet är nyckelordet, du måste börja snurra på hjulet om du ska komma in i ett momentum.

Du har rätt, jag ska hitta något och inte ge upp på det!
Citera
2015-04-02, 18:34
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Du har rätt, jag ska hitta något och inte ge upp på det!
Lycka till! Fysisk aktivitet kan vara något kanske? Börja simma, gymma eller utöva en sport? Endorfiner hjälper ju med välmående och är bra för hälsan.

Men för all del viktigaste är nog att du stimulerar dig, vad det är kan vara som stimulerar dig.
Citera
2015-04-02, 18:39
Medlem
Citat:
Lycka till! Fysisk aktivitet kan vara något kanske? Börja simma, gymma eller utöva en sport? Endorfiner hjälper ju med välmående och är bra för hälsan.

Men för all del viktigaste är nog att du stimulerar dig, vad det är kan vara som stimulerar dig.

Jag har startat en annan tråd nu om att hänga i naturen, det kanske inte räknas som fysisk aktivitet men det är väl nånting i alla fall.
Citera
2015-04-02, 23:15
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Haha ja du, ett bra förslag för jag tänkte inte på att jag stavat fel på dom flesta av orden, men nått av dom var bara ett typo.
Att inte tänka på så'na saker kan IMO utgöra en "blind spot" som det kan vara nog så intressant att utforska om man har all tid i världen till förfogande, vilket du verkar ha...kostar inget, t.ex., och kan vara utvecklande... ett av orden som inte var ett "typo" verkar t.ex. vara "nått"...det är egentligen "något" som förkortat blir "nå't".... men till de höjderna i skriftspråkutvecklingen kanske du ännu inte nått?
Citera
2015-04-02, 23:36
Medlem
Citat:
Att inte tänka på så'na saker kan IMO utgöra en "blind spot" som det kan vara nog så intressant att utforska om man har all tid i världen till förfogande, vilket du verkar ha...kostar inget, t.ex., och kan vara utvecklande... ett av orden som inte var ett "typo" verkar t.ex. vara "nått"...det är egentligen "något" som förkortat blir "nå't".... men till de höjderna i skriftspråkutvecklingen kanske du ännu inte nått?

Nu ska vi inte gå alltför OT men jag erkänner att "förit" är det enda typot jag gjorde, "nått" trodde jag var ett ord, "tyckit" trodde jag även var ett ord och det samma med "depprission"

Erkänner mina misstag men släpp det nu
Citera
2015-04-03, 00:04
Medlem
Citat:

Du klagar på flashback på en människa som mår psykiskt dåligt över sin livssituation. Du måste må jävligt bra över dig själv, ditt fullständiga slöseri på syre.

Till TS, sök dig till en terapeut. Jag hamnar i samma tillstånd du gjort av och till, men jag vet anledningen, tyvärr är den oföränderlig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in