2005-10-04, 23:00
Bannlyst
Godnattläsningen blev idag en text om ADHD/MBD från Lycaeum, Amphetamines in the management of children's hyperkinesis (hyperactivity) http://leda.lycaeum.org/?ID=16570
Där nämns att man som alternativ till konventionella mediciner typ olika amfetaminer och metylfenidat (Ritalin/Concerta) även framgångsrikt använt antideppet Imipramin (används ej i Sverige) samt antiepeleptikumet diphenylhydantoin. I Sverige heter det sistnämnda fenytoin och säljs i läkemedlen Fenantoin och Lehydan. Min förhoppning är att det trots unika indikationen epelepsi, även förskrivs till dampungar och att man på så vis kanske kan lägga vantarna på det genom att muta dem med den billigaste isglassen som ersättningsmedel.
Varför då? Jo, fenytoin sägs potentiera opiater och mer än så behöver jag inte säga. Min fråga är alltså om någon har sett det här på fältet?
Citera
2005-10-04, 23:10
Medlem
Pister,du ska vara så krånglig.
Varför inte nöja sig med vanligt knark?
Alltid är det nåt krafioskremadat,Uptrigbassimusk
eller fointisakaramelsschampo som du får för dig
att skaffa fram.

(skojar med dig,har aldrig hört talas om det,nej)
Citera
2005-10-05, 21:47
Bannlyst
Kan man popularisera det obskyra så blir det förhoppningsvis en del av det vanliga utbudet. Erkänn att du inte skulle tycka det var roligt om det bara fanns vanilj, jordgubb och choklad att välja på.
Citera
2023-11-03, 21:19
Bannlyst
Tror fan jag testade detta för 20 år sen eller så. Tyckte en blev lite mer pratglad. En kompis flickvän kallade dem för snackpiller. Mitt bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in