2015-04-01, 19:08
Medlem
Jag fick parkeringsböter för två veckor sedan. Jag betalade den.
Jag fick parkeringsböter igår. Jag betalade den, fast jag skrev in den gamla botens ocr-nummer. Vad gör man?
Citera
2015-04-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Jag fick parkeringsböter för två veckor sedan. Jag betalade den.
Jag fick parkeringsböter igår. Jag betalade den, fast jag skrev in den gamla botens ocr-nummer. Vad gör man?
Skjuter grannens katt? Slänger ut en soffa från fjärde våningen? Bajsar i tant Agdas brevlåda? Ringer p-bolaget?
Citera
2015-04-01, 19:15
Medlem
Bbobis avatar
Vad du än gör. Ring inte dom du betalade till och berätta att du skrivit fel ocr.
Citera
2015-04-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Vad du än gör. Ring inte dom du betalade till och berätta att du skrivit fel ocr.

+1, inget gott kan komma av att du ringer företaget som gav dig boten, inte heller företaget du betalade in dubbelt till om det var två olika.
Senast redigerad av Kefftorp 2015-04-01 kl. 20:26.
Citera
2015-04-01, 21:52
Medlem
kolatomtes avatar
Det här var inget bra, det blir mycket problematiskt att lösa. Du får nog ringa och förklara läget. Kan inte hjälpa mer än så.
Citera
2015-04-01, 22:42
Medlem
Som så ofta undermåliga uppgifter för att svara.
"Parkeringsböter" finns inte, det var antingen en kontrollavgift eller en felparkeringsavgift.
Gäller det den senare får du kontakta Transportstyrelsen, förmodligen får du uppmaning att ånyo betala den vars nummer du inte angett och sedan invänta retur av dubbelt erlagt belopp.
Är det en kontrollavgift gäller först och främst att kontrollera om det är samma bolag. om så är fallet, ring dem så löser det sig säkert enkelt. I annat fall, betala den som missats pga fel nummer, kontakta sedan det bolag som fått dubbelt betalt för retur.
Citera
2015-04-02, 10:06
Medlem
Läskigs avatar
Jag gjorde samma sak för ett par veckor sedan, skickade bara iväg ett mail till företaget i fråga så fixade de det samma dag.
Citera
2015-04-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Jag gjorde samma sak för ett par veckor sedan, skickade bara iväg ett mail till företaget i fråga så fixade de det samma dag.

Om det är en kontrollavgift och båda från samma bolag, då stämmer det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in