Citat:
Ursprungligen postat av
norrlandsguldare
Är det inte bättre att trådskaparen jobbar med sig själv på ett sätt som får honom att frivilligt åsidosätta sociala medier och fokusera på annat - snarare än att bara radera alla konton? Bara för att kontona försvinner så betyder det inte att hans självkänsla förbättras. En normalt funtad* människa kan ha ett Facebook-konto eller ett konto på Instagram utan att det stiger en åt huvudet och det påverkar en så mycket i det vardagliga livet att det känns som en påfrestning.
Personligen gillar jag inte sociala medier. Jag har både ett konto på Instagram och Facebook men jag är numera inaktiv på grund av att jag börjar bli äldre och inse vad som är viktigt i livet, samt att jag helt enkelt inte har något intresse för det.
*Ja, vad definitionen av en normal funtad människa nu är...
Jag ogillar sociala medier. Ogillade faktiskt internet självt när det kom. Baksidan, med övervakning och skit, ogillar jag förstå fortfarande. Däremot framsidan: att kunna betala, köpa saker, få kontakt med människor på andra sidan jorden etc är ju underbart.
Eftersom jag är äldre själv så kan jag ju berätta att min egen självkänsla först var hög, då jag var närmast ett underbarn, sedan sjönk när jag blev mobbad och inte fick knulla för att jag inte passade in. Sedan steg den igen eller blev snarare oviktig i och med att jag insåg hur oviktigt
allting egentligen är och vilken dålig charad det är.