Flashback bygger pepparkakshus!
2015-04-03, 02:46
Medlem
Teddybee89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
Vadå inte förtjänar en enda tanke? Han har ingen skyldighet att stanna med dig resten av livet..

Pfft, jag har ingen skyldighet att spendera en endaste tanke om honom heller.
Jag har aldrig skrivit att han ens hade nån skyldighet gentemot mig. Den enda skyldigheten jag ärlig talat tyckte han var skyldig mig var att göra slut på ett moget sätt. Face2face. Är det mycket att begära tycker du??!?
Citera
2015-04-03, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddybee89
Går rakt på sak här.
Jag blev dumpad för 2-3 månader sen.
Mitt hjärta gick sönder och trodde aldrig att jag skulle komma över honom.
De senaste nätterna har jag drömt mardrömmar om honom. Vaknar oftast upp med en elak tanke gällande honom.
Befinner mig i ett stadie just nu där jag i princip bara önskar honom all olycka i världen för att han sårat mig så mycket.

Är detta en process bara? Kommer det att gå över? Eller är det meningen att jag ska börja känna en massa hat för en kille som jag älskade mest av allt?

Om jag nu dessutom känner allt det här agget, varför kan jag inte gå vidare med någon?? Jag har 2 fina killar som ger mig uppmärksamhet och uppvaktar mig men jag kan inte ens tänka mig kyssa nån annan än mitt ex...
Ska det verkligen va såhär?

Kanske missat det men hur sårade han dig?
Citera
2015-04-03, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marakeca
Det där är inte riktigt sant. Mitt ex har varit direkt j-a vidrig sedan separationen/ skilsmässan. Något som hon själv fattade beslut om. Varje gång det börjar lugna ner sig så kommer det en ny smäll. Jag använder mitt hat gentemot henne som en drivkraft för att orka göra mitt allra bästa både för mig själv, mina barn och min nya partner. Att vara förbannad är min drivkraft för det får saker och ting gjorda. Jag mår betydligt bättre nu gentemot för ett år sedan då jag ständigt hoppades att hon skulle höra av sig och ångra sig. Nu ser jag henne för den hon egentligen är.
Det är sant, ibland måste man nog hata eller ogilla. Det var en psykolog som hade en tanke om det. Hon menade att i de flesta fallen så är det bäst att förlåta och gå vidare, men i vissa så kan det nog vara nödvändigt att börja hata personen. Att inte göra det, skulle kunna göra livet jobbigt, men också så kan det bli som en stor och allvarlig förolämpning/självförnedring som rotar sig in i det undermedvetna. Inget bevisat, det var bara hennes egna tankar.
Citat:
Pfft, jag har ingen skyldighet att spendera en endaste tanke om honom heller. Jag har aldrig skrivit att han ens hade nån skyldighet gentemot mig. Den enda skyldigheten jag ärlig talat tyckte han var skyldig mig var att göra slut på ett moget sätt. Face2face. Är det mycket att begära tycker du??!?
Nej, men varför börja hata honom för att han gör slut och är feg?
Citera
2015-04-03, 11:31
Medlem
Teddybee89s avatar
Jag hatar honom för att han blev ett svin i slutet. Jag hatar honom för att han utnyttjade mig och lekte med mina känslor. Jag hatar honom för allt han har utsatt mig för och det tänker jag inte skriva ner här. Men jag har anledningar till att få hata honom.
Citera
2015-04-03, 14:48
Medlem
Malkos avatar
Citat:
Går rakt på sak här.
De senaste nätterna har jag drömt mardrömmar om honom. Vaknar oftast upp med en elak tanke gällande honom.
Befinner mig i ett stadie just nu där jag i princip bara önskar honom all olycka i världen för att han sårat mig så mycket.

Är detta en process bara? Kommer det att gå över? Eller är det meningen att jag ska börja känna en massa hat för en kille som jag älskade mest av allt?

Om jag nu dessutom känner allt det här agget, varför kan jag inte gå vidare med någon?? Jag har 2 fina killar som ger mig uppmärksamhet och uppvaktar mig men jag kan inte ens tänka mig kyssa nån annan än mitt ex...

Alla människor ska ta ansvar för sina egna känslor. Ditt ex ska inte belastas för att du "känner" dig sårad.

Lycka till!
Citera
2015-04-03, 21:56
Medlem
Citat:
Jag hatar honom för att han blev ett svin i slutet. Jag hatar honom för att han utnyttjade mig och lekte med mina känslor. Jag hatar honom för allt han har utsatt mig för och det tänker jag inte skriva ner här. Men jag har anledningar till att få hata honom.
Då har jag inte mycket att säga i så fall. Då vet jag ju inte bakgrunden.
Citera
2015-04-03, 22:58
Medlem
Teddybee89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Alla människor ska ta ansvar för sina egna känslor. Ditt ex ska inte belastas för att du "känner" dig sårad.

Lycka till!

Jag belastar inte honom ett skit. Hör inte av mig till honom !!
Citera
2015-04-07, 09:55
Medlem
05.30s avatar
Det är inget fel på dig! Dina reaktioner är helt normala. Det enda som hänt är att du kommit i kontakt med känslor som du till vardags inte är i kontakt med. Dessa känslor kanaliseras just nu eftersom du känner dig sviken.

Folk som knaprar piller gör det för att de inte klarar av eller vill hantera dessa känslor. De har blivit maskiner. Och det finns gott om folk som leder dig in i maskinvärlden te.x. folk som jobbar på Tavistock Institute of Human Relations älskar att tala om för dig att du ska bli en maskin. Lyssna inte på dem.

Citat:
Går rakt på sak här.

Citera
2015-04-08, 02:25
Medlem
Teddybee89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 05.30
Det är inget fel på dig! Dina reaktioner är helt normala. Det enda som hänt är att du kommit i kontakt med känslor som du till vardags inte är i kontakt med. Dessa känslor kanaliseras just nu eftersom du känner dig sviken.

Folk som knaprar piller gör det för att de inte klarar av eller vill hantera dessa känslor. De har blivit maskiner. Och det finns gott om folk som leder dig in i maskinvärlden te.x. folk som jobbar på Tavistock Institute of Human Relations älskar att tala om för dig att du ska bli en maskin. Lyssna inte på dem.

Jag skulle nog vilja påstå att jag är en maskin som handskas med mina känslor. :/
Citera
2015-04-08, 13:06
Medlem
05.30s avatar
Citat:
Jag skulle nog vilja påstå att jag är en maskin som handskas med mina känslor. :/

Nej, det är fel per definition. Om du handskas med dina känslor är du automatiskt människa just för att du nu handskas med dem. Det är först när du trycker ner dem du blir en robot.
Citera
2015-04-08, 13:23
Medlem
Teddybee89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 05.30
Nej, det är fel per definition. Om du handskas med dina känslor är du automatiskt människa just för att du nu handskas med dem. Det är först när du trycker ner dem du blir en robot.

Jaha, okej! Jamen då är jag tyvärr en människa haha
Citera
2015-04-08, 16:16
Medlem
Densomsas avatar
Hata på, det är nog det sundaste du kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in