2015-04-02, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Bilder bevisar ingenting. Om du ändå går dit så kan du fråga dem om vem som har gett dem lov att bo där. Det kan vara så enkelt att de blivit insläppta av någon som har nyckel till stugan. Ägaren kan ha lämnat nyckeln till en släkting eller vän som i sin tur släppt in romerna. Med eller utan ägarens godkännande. Att detta skulle handla om inbrott är inte sannolikt med tanke på polisens svar.
Det har nog aldrig någonsin hänt att en äldre man bosatt i spaninen frivilligt upplåtit ett hus på svenska landsbyggden till zigenare. Alla vet att det är det samma som rivning av huset samt sanering av tomten. Det enda icke trovärdiga scenariot är således ditt. Att polisen inte gör något har inte ett skit att göra med vad polisen tror, det är så att våra lagar inte är skrivna för att hantera situationer som dessa. Svea rikes lag förutsätter att folk åtminstone ibland talar sanning - den fungerar inte medfolkslag somundantagslöst ljuger.
Citera
2015-04-02, 13:07
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Det han eller hon kanske redan gjort. Och det därför polisen inte agerat.
Varför säger då polisen att de inte vet hur det ligger till?
Citera
2015-04-02, 13:08
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
All adressdata på eftersändning av post är sekretessbelagda uppgifter, oavsett person.
Vilken adress som pensionen betalas ut till är också sekretessbelagd oavsett person.
Har vi något som styrker att vår pensionär är f.d polis, eller är det bara ett rykte ?
Jag har hittat en som stämmer i ålder i Las Palmas, denna gillar visst att segla runt så då kan det finnas en förklaring till tystnaden om vi nu ev har en pigg 82-taggare som är ute på atlanten och guppar...

Men det ligger en hel kennel begraven här:
82-åring som tittar till ett ödetorp som redan 2013 såg ut som ett bombnedslag inuti.
Grannen, en bilskrot som säljer/hyr ut bilar som registrerats som skrotade.
Andra grannar som ringer polisen om romerna, dom har ju sett skicket på huset, hur fasen tittar man till ett ruckel, och varför väljer denna 82 åring att vara skriven på detta hus..?
Romerna som flyttat in har fått tips om huset, närmast misstänkt blir antingen bilskroten då deras egen bil stått utanför huset, eller så är det en granne som ev har intresse av att huset skall bli tvångsförvaltat.
Sen har andra intresse av att knacka ner huset, undrar om det är något nybygge/planändring på g för detta område..?

Lite mer uppgifter:
Lundgren skrev sig på detta hus 2001-07-19.
Han bodde tidigare på Larvigatan 19 C 26139 Landskrona
Han ärvde huset vid bouppteckning från sin mor Inger Lundgren (350511-9622) år 1993-05-31.
Huset (Norra Möinge 13:9) är registrerat som helårsbostad (!) med tomtareal på 1971m2.
Huset är obelånat, och av bilderna kan vi i princip klassa det som rivningsobjekt.
Finns viss chans att herr Lundgren inte lever längre, men att någon cashar in stålarna i utlandet, och
denna kan ju ev tipsat om detta hus och om förmånliga bilar vid bilskroten intill.

Tror att hjullastaren blir nästa man på scenen....

Hur kan en 82-åring ha en mor född 1935? I sådana fall skulle hon ha fött sonen två år innan hon själv föddes. Var hon kanske hans syster snarare än hans mor?
Citera
2015-04-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Därför att de inte vet om husägaren är med på att romerna bor i hans hus. Om jag åker utomlands och lämnar nyckeln till granne för att han eller hon ska ta hand om posten och vattna blommorna och om min granne sedan låter folk bo i min lägenhet kan de som bor där inte anklagas för inbrott oavsett vilka anmälningar polisen får från mina övriga grannar.
Citera
2015-04-02, 13:55
Medlem
Apropå den olovliga kraftavledningen. Sådant ses ju inte med blida ögon av kraftbolag och brukar kosta dyrt.
Bryr sig kraftbolaget det ringaste om huruvida det är fastighetsägaren eller hyresgästen som tjyvkopplat? De skickar väl kravet till ägaren och sedan blir det väl upp till denne att lobba vidare fordran?
Citera
2015-04-02, 14:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner

Ett ick-besvarande av mottagna meddelanden från grannar etc är ju också ett slags svar som visserligen inte ger exakt vetskap men kanske en indikation...
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-04-02 kl. 14:10.
Citera
2015-04-02, 14:08
Medlem
Citat:
Därför att de inte vet om husägaren är med på att romerna bor i hans hus. Om jag åker utomlands och lämnar nyckeln till granne för att han eller hon ska ta hand om posten och vattna blommorna och om min granne sedan låter folk bo i min lägenhet kan de som bor där inte anklagas för inbrott oavsett vilka anmälningar polisen får från mina övriga grannar.

Nä, romerna begår ju inte inbrott. Den du lämnat nyckel till som nyttjar det för.andra ändamål än avtalat är den du ska stämma för den har överskridit sin befogenhet.
Citera
2015-04-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Apropå den olovliga kraftavledningen. Sådant ses ju inte med blida ögon av kraftbolag och brukar kosta dyrt.
Bryr sig kraftbolaget det ringaste om huruvida det är fastighetsägaren eller hyresgästen som tjyvkopplat? De skickar väl kravet till ägaren och sedan blir det väl upp till denne att lobba vidare fordran?

Det kanske beror på vem som har abonnemanget. För småhus brukar det ju vara fastighetsägaren men det är möjligt att man i vissa situationer gör så att hyresgästen tar elabonnemanget. När jag hyrde huset jag bor i innan jag köpte det så behöll dock ägaren det på sig så den hyra jag betalade var för inkluderad el.

Fast jag vet inte hur de gör om det visar sig att den fastighet för vilken tjuvkopplingen är gjord inte drar fördel av det....elbolagen är ju ibland rätt fishy milt sagt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-04-02 kl. 14:27.
Citera
2015-04-02, 14:29
Medlem
Hegamons avatar
Är det inte så att bilskroten känner han som äger huset. De kanske vet/tror det inte spelar roll om de låter romerna bo i huset? Kanske rent av att husägaren och bilskroten haft affärer ihop tidigare och känner varandra väl, sedan har romerna fått låna den skrotade bilen för att de ska ta sig till bilskroten, eftersom de kanske jobbar där?

En del bilskrotar har ganska mycket löst folk som jobbar åt de. Tappar ur olja, från bilar och plockar bort katalysatorer. Tar tillvara på värdefulla reservdelar. Om jag hade haft en bilskrot skulle jag kunna tänka mig hyra in ett par romer som jobbare.

Jag är skeptiskt till att ägaren av huset egentligen är utsatt för så mycket. Jag tror alla är med på noterna, mer eller mindre. Dvs ägaren av huset, bilskroten och romerna.

Orsaken till varför ägaren inte kontaktar polisen eller Flashback kan vara han tycker samtliga ska skita i vad han gör med sitt hus.
Senast redigerad av Hegamon 2015-04-02 kl. 14:50.
Citera
2015-04-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappasis
Kanske ska dit ikväll och knäpper några bilder till er om jag pallar och vågar

Ja om de godtar det, fast jag förstår inte hur flashbackare ska kunna bedöma hurvida de har giltigt kontrakt utifrån bilder på de ev hyresgästerna.
Men var särskilt försiktig för fall det är andra romer än s.k. EU-migranter...
Citera
2015-04-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Är det inte så att bilskroten känner ha som äger huset. De kanske vet/tror det inte spelar roll om de låter romerna bo i huset? Kanske rent av att BO och bilskroten haft affärer ihop tidigare och känner varandra väl Sedan har romerna fått låna den skrotade bilen för att de ska ta sig till bilskroten, eftersom de kanske jobbar där?

En del bilskrotar har ganska mycket löst folk som jobbar åt de. Tappar ur olja, från bilar och plockar bort katalysatorer. Tar tillvara på värdefulla reservdelar. Om jag hade haft en bilskrot skulle jag kunna tänka mig hyra in ett par romer som jobbare.

Jag är skeptiskt till att ägaren av huset egentligen är utsatt för så mycket. Jag tror alla är med på noterna, mer eller mindre. Dvs ägaren av huset, bilskroten och romerna.

Den tanken har också slagit mig. Gubben kanske är rätt tät och folk i grannskapet tagit sig lite för stora friheter (eftersom han nu tycker det är trevligare att vistas annorstädes). Det kanske är ok för honom att de är där och från deras synvinkel kanske rucklet är bra standard jämfört med hur de brukar övernatta. Och det är väl sådana rätt tillfälliga påhugg de brukar ta. Nere i södra Europa jobbar de väl ofta på vingårdar och frukt och grönsaksodlingar (kanske mindre nu när greker och spanjorer själva vill ha de jobb som finns) men det är ju säsongsbetonat arbete för högst någon månad om året.
Vem vet gubben kanske träffat på dem på nåhon vingård i Spanien som nåhon bekant till honom äger eller är delägare i.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-04-02 kl. 14:46.
Citera
2015-04-02, 15:05
Medlem
Det var det sjukaste jag vart med om.

Hur fan kan man bara ta över ett hus sådär-

Öppnar era hem och hjärtan får ett helt annan innebörd, så tack Reinfeldt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in