2015-04-02, 11:46
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Är det han som enligt spanska telefonkatalogen bor på Fuerteventura (riktnummer Las Palmas)?
Annars finns det en annan kandidat i Nerja, riktnummer Malaga.
Bara för att adressen är sekretessad i Sverige behöver han väl inte ha hemligt telefonnummer i Spanien?

Det är våra myndigheter som sekretessar, och det gäller inte teleuppgifter i Spanien. Jag är osäker på om han nu är segelgubben, finns en del Lundgren i Spanien. Tomten bör vara värd runt 5-700k, den har inga belastningar eller servitut, vet inte om det finns VA dit men el fanns/finns det. Grannarna har väl inte sagt hela sanningen, uppenbart så stör romerna annan verksamhet där nere....
Citera
2015-04-02, 11:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Det är våra myndigheter som sekretessar, och det gäller inte teleuppgifter i Spanien. Jag är osäker på om han nu är segelgubben, finns en del Lundgren i Spanien. Tomten bör vara värd runt 5-700k, den har inga belastningar eller servitut, vet inte om det finns VA dit men el fanns/finns det. Grannarna har väl inte sagt hela sanningen, uppenbart så stör romerna annan verksamhet där nere....

Eller så är det någon som särskilt vill köpa som han absolut intr vill sälja det till. I närheten där jag bor bode enäldre tant med rätt stor gomt. Hon var "uppvaktad" av traktens exploatör som visserligen bjöd bra men betedde sig som köpet vsr klart och han redan bodde där han åkte runt och kollade varje jävla hus och tomt i närheten och anmälde inbillade och verkliga "fel"...rena skitsaker. När tanten dog sålde dottern till någon annan för rent av en spottstyver (en gammal fin grosshandlarvilla från sekelskiftet med stora renoveringsbehov. Och det är trevligt se någon bo där som rustar upp det istället för att riva ned ddt och sätta upp en klunga parhus så tätt man nästan sitter vid samma bord som grannen).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-04-02 kl. 11:59.
Citera
2015-04-02, 12:07
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varför tror du det? Bara för att en 83 årig gubbe som bor utomlands och inte bryr sig om hemlösa bor i hans ruckel och därmed inte anmäler så betyder ju inte det att alla andra måste låta bli att anmäla om någon går in olovligen i deras fastigheter. Oavsett om gubben är traktens högst rankade hedersknyffel eller värsta skumlirare så måste man inte göra likadant?
Visst, men jag menade mer i allmänhet. Tillåter ett folk en såpass förslappad och rutten politik och korruption inom den offentliga sektorn så förtjänar man helt enkelt inte ett bättre öde. Fast självklart är det upp till var och en försvara sitt. Det är liksom två helt olika saker.
Citera
2015-04-02, 12:07
Medlem
pappasiss avatar
Kanske ska dit ikväll och knäpper några bilder till er om jag pallar och vågar
Citera
2015-04-02, 12:18
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så är det någon som särskilt vill köpa som han absolut intr vill sälja det till. I närheten där jag bor bode enäldre tant med rätt stor gomt. Hon var "uppvaktad" av traktens exploatör som visserligen bjöd bra men betedde sig som köpet vsr klart och han redan bodde där han åkte runt och kollade varje jävla hus och tomt i närheten och anmälde inbillade och verkliga "fel"...rena skitsaker. När tanten dog sålde dottern till någon annan för rent av en spottstyver (en gammal fin grosshandlarvilla från sekelskiftet med stora renoveringsbehov. Och det är trevligt se någon bo där som rustar upp det istället för att riva ned ddt och sätta upp en klunga parhus så tätt man nästan sitter vid samma bord som grannen).
Kan du vänligen sluta med ditt fabulerande i tråden, det enda du gör är att du gång på gång visar upp din allmänt svaga begåvning, din okunskap om vad ett fungerande samhälle kräver samt din bisarra rättsuppfattning. Det har redan gjorts mycket tydligt för alla inblandade att du är svagbegåvad och har dålig läs- och skrivförmåga samt en moral som en hästhandlare. Det behöver inte tydliggöras med femtio poster till.

Försök nu förstå att följande är vad det handlar om, jag tar det så kortfattat som möjligt och med stora bokstäver så det blir lättare för dig att läsa:

VILL DU HA UTBREDDA MEDBORGARGARDEN I SVERIGE?
VILL DU HA VITT SPRIDD PRIVAT RÄTTSKIPNING MED UTDÖMDA STRAFF AV TYPEN "MISSHANDEL" OCH "DÖDSSTRAFF"?

Jag vill verkligen inte det, det är nämligen i längden förödande för ett samhälle när sådana värderingar får fäste i samhällskroppen.

PS. Fattar du inte varför ovanstående är vad som är kärnan är du ett hopplöst fall. Köp en spade och gräv ner dig.
Citera
2015-04-02, 12:21
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypgipgi
Jag kan inte fatta att man daltar med det zigenska packet. Det är ett jävla pack och inget annat hela bunten. Det har miljontals gånger bevisats att dem här tiggana inte är fattiga utan har både det ena och det andra. Vilken jävla normal om än fattig människa skulle kunna med att sitta och tigga på det viset? Der är bara zigenare som kan med att hålla på så helt ogenerat.
Men det tillkommer även massa övrig brottslighet i deras närvaro som exempelvis vägrån, fickstölder, inbrott hos äldre. Och dem här brotten syns inte på samma sätt som tiggandet.
Man måste vara svagbegåvad eller lätt utvecklingsstörd om man ger dem pengar och inte förstår hur det verkligen ligger till.
Dom har ju haft god tid på sig. Romer nämns första gången i skrift år 1322 av en munk på kreta han skiver. Där såg vi åckså utanför staden ett folk som iakttog grekernas riter och påstod sig vara av hams släkt. De stanna sällan eller aldrig på någon plats mer än trettio dagar uttan flytta alltid efter denna tid såsom de vore ett av guds förbannade släkte. Ostadigt och flycktigt från lägerplats till lägerplats. Så på 1000 år så har dom inte kunnat anpassa sig till ett socialt samhälle med lagar och förordningar.
Citera
2015-04-02, 12:22
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappasis

Du kan ju köra förbi långsamt och filma, sen tar du ut stillbilderna ur filmen (skärmdumpa), finns minst 3 avtagsvägar vid denna plats med olika parkeringsmöjligheter:
http://www.hitta.se/kartan!~55.88398,12.97154,17z/search!i=1004106657!st=plc!ai=1004106657!t=single! q=brovallavägen%20235%20asmundstorp!srb=0/tr!i=9PgsxMda/tileLayer!l=1/realestate!a=1
Citera
2015-04-02, 12:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond
Kan du vänligen sluta med ditt fabulerande i tråden, det enda du gör är att du gång på gång visar upp din allmänt svaga begåvning, din okunskap om vad ett fungerande samhälle kräver samt din bisarra rättsuppfattning. Det har redan gjorts mycket tydligt för alla inblandade att du är svagbegåvad och har dålig läs- och skrivförmåga samt en moral som en hästhandlare. Det behöver inte tydliggöras med femtio poster till.

Försök nu förstå att följande är vad det handlar om, jag tar det så kortfattat som möjligt och med stora bokstäver så det blir lättare för dig att läsa:

VILL DU HA UTBREDDA MEDBORGARGARDEN I SVERIGE?
VILL DU HA VITT SPRIDD PRIVAT RÄTTSKIPNING MED UTDÖMDA STRAFF AV TYPEN "MISSHANDEL" OCH "DÖDSSTRAFF"?

Jag vill verkligen inte det, det är nämligen i längden förödande för ett samhälle när sådana värderingar får fäste i samhällskroppen.

PS. Fattar du inte varför ovanstående är vad som är kärnan är du ett hopplöst fall. Köp en spade och gräv ner dig.

Det är inget fabulerande. Tycker principiellt äganderätten är viktig därför ska uppgift/anmälan om olovlig vistelse komma från ägaren. Inte grannar som tycker ditt och datt, inte barn som går bakom fyggen på föräldrar utan fullmakt. Inte föräldrar som styr över huvudet på myndiga barn likaledes utan fullmakt.

Varför menar du medborgargarden behövs för att motverka det? Är du så "speciell" att du är en taskigt utbildad kommunist eller bara prinsessa på ärten?
Citera
2015-04-02, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappasis

Bilder bevisar ingenting. Om du ändå går dit så kan du fråga dem om vem som har gett dem lov att bo där. Det kan vara så enkelt att de blivit insläppta av någon som har nyckel till stugan. Ägaren kan ha lämnat nyckeln till en släkting eller vän som i sin tur släppt in romerna. Med eller utan ägarens godkännande. Att detta skulle handla om inbrott är inte sannolikt med tanke på polisens svar.
Citera
2015-04-02, 12:39
Medlem
rottenboys avatar
Trodde inte huset var så risigt. Det är klart, om någon slår ut rutorna och hjälper till att riva ut inredningen så går förfallet snabbt. Vi kan ju utesluta att han använt det som bostad de sista fem åren. Jag misstänker att han inte velat sälja huset på grund av att det tillhört hans mor, vem vet, han kanske är uppväxt där. Det personliga värdet är större än det ekonomiska värdet på fastigheten. Det talar ju emot att han skulle hyra ut bostaden. Han kanske kollar till huset och tar en "walk back the memory lane" i samband med ett besök vid sin mors grav. Inte omöjligt att migranterna hyr huset men det är definitivt inte av ägaren. Kan vara bilfirman som illegalt gav Romerna ett paketpris hus+bil.
Citera
2015-04-02, 12:45
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Bilder bevisar ingenting. Om du ändå går dit så kan du fråga dem om vem som har gett dem lov att bo där. Det kan vara så enkelt att de blivit insläppta av någon som har nyckel till stugan. Ägaren kan ha lämnat nyckeln till en släkting eller vän som i sin tur släppt in romerna. Med eller utan ägarens godkännande. Att detta skulle handla om inbrott är inte sannolikt med tanke på polisens svar.
Då bör den vännen/släktingen träda fram och prata med polisen. Bara för att klargöra hur det ligger till.
Citera
2015-04-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Då bör den vännen/släktingen träda fram och prata med polisen. Bara för att klargöra hur det ligger till.

Det han eller hon kanske redan gjort. Och det därför polisen inte agerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in