Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-30, 16:10
Medlem
Tjena! Idag så vart jag nekad inne på Swedbank när jag skulle ta ut kontoutdrag för 3 månader tillbaka. Jag måste ha det till Soc och fick inte ta ut det på Swedbank. Såhär gick det till:

Citat:
Jag: Hej jag skulle vilja ta ut mitt kontoutdrag för 3 månader tillbaka i tiden.
Hon: Vad ska du ha med det till?
Jag: Jag måste ha det till Soc (Och gav henne lappen man får från soc där det står vad man ska ha med sig)
Hon: Det får du väl fixa själv. Det kommer inte jag hjälpa dig med.
Sen fick jag gå därifrån för hon vägrade hjälpa mig.
Och jag är alltid riktigt trevlig när man pratar med folk. Så jag hade ingen otrevlig ton. Det hade dock hon.

Kan dom verkligen neka att hjälpa till med ett bankärende på banken?
Aldrig hört talas om liknande.
Jag har gått in där nu 2 gånger (Inte för samma saker och inte samma vecka) och fått riktigt sura och arga miner mot mig. Känns riktigt otrevligt och tvekar nu ens att gå förbi banken varje gång jag går där.

Så min fråga är: Kan dom göra så? Och om dom kan det under vilka skäl?

-Om det är fel forum, Sry, var vänlig flytta för jag kunde inte hitta bättre ställe att lägga den på.
Citera
2015-03-30, 16:26
Medlem
GandhiSkywalkerzs avatar
Byt bank. Kontakta t.ex Handelsbanken och be dem hjälpa dig med detta.
Citera
2015-03-30, 16:28
Medlem
Strossels avatar
Eller så går du in på ditt konto över nätet och skriver ut det själv, hur svårt ska det va?
Citera
2015-03-30, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Eller så går du in på ditt konto över nätet och skriver ut det själv, hur svårt ska det va?

Handlar inte om hur svårt det ska vara. Det handlar om att få hjälp med sina bankärenden från banken.
Citera
2015-03-30, 16:36
Medlem
zobs avatar
Kontoutdrag brukar man väl göra själv online :P
Citera
2015-03-30, 16:42
Medlem
Skriv ut det från datorn bara?
Citera
2015-03-30, 16:43
Medlem
AndraSorterings avatar
En tidigare tråd (2014) om detta...

(FB) Swedbank vägrade skriva ut kontoutdrag

Notera inlägg #8 där en fb:are skriver "Jag jobbar på swedbank och skriver dagligen ut kontoutdrag. Fixade även typ 10 årsbesked på plats åt en förvaltare. Du hamnade nog bara hos någon surhagga"

Att dom skulle ha ändrat i detta sedan 2014, vet jag inte, men nog tycker jag att dom kan bjuda på så mycket service, att dom skriver ut ett kontoutdrag....
Citera
2015-03-30, 16:46
Medlem
Låter som ett väldigt otrevligt bemötande. Gå tillbaka och be att få tala med hennes chef, alternativt ta reda på chefens namn och maila denne. Det kommer bli svettigt för kassörskan att behöva förklara varför hon vägrade hjälpa dig.
Citera
2015-03-30, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering

Notera inlägg #8 där en fb:are skriver "Jag jobbar på swedbank och skriver dagligen ut kontoutdrag. Fixade även typ 10 årsbesked på plats åt en förvaltare. Du hamnade nog bara hos någon surhagga"

Att dom skulle ha ändrat i detta sedan 2014, vet jag inte, men nog tycker jag att dom kan bjuda på så mycket service, att dom skriver ut ett kontoutdrag....

Tack så mycket. Den tråden hade jag tydligen missat.
Ja det håller jag med om, det var ju ändå ett bankärende och det tycker jag man ska kunna fixa på sin bank utan att få några tjuriga miner.
Skulle det nu inte gå att skriva ut så tycker jag iallafall att dom kan bete sig som folk istället för att vara otrevliga.
Citera
2015-03-30, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering

Exakt, och skulle det vara så att de av någon anledning inte gör det på kontor så får man ju svara kunden: "Tyvärr så är det inte en tjänst som vi erbjuder på grund av X och Y. Du kan däremot ta fram detta själv på vår hemsida om du loggar in på kontot och går till flik Z."

Man försöker ju ändå hjälpa kunden, inte bara säga nej. På samma sätt som att man när man frågar i en butik om de har en viss vara så får man ofta svaret "Nej, tyvärr säljer vi inte dessa, men kolla med affären längre ned på gatan"
Citera
2015-03-30, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorgish
Tjena! Idag så vart jag nekad inne på Swedbank när jag skulle ta ut kontoutdrag för 3 månader tillbaka. Jag måste ha det till Soc och fick inte ta ut det på Swedbank. Såhär gick det till:

Sen fick jag gå därifrån för hon vägrade hjälpa mig.
Och jag är alltid riktigt trevlig när man pratar med folk. Så jag hade ingen otrevlig ton. Det hade dock hon.

Kan dom verkligen neka att hjälpa till med ett bankärende på banken?
Aldrig hört talas om liknande.
Jag har gått in där nu 2 gånger (Inte för samma saker och inte samma vecka) och fått riktigt sura och arga miner mot mig. Känns riktigt otrevligt och tvekar nu ens att gå förbi banken varje gång jag går där.

Så min fråga är: Kan dom göra så? Och om dom kan det under vilka skäl?

-Om det är fel forum, Sry, var vänlig flytta för jag kunde inte hitta bättre ställe att lägga den på.

Om det inte passar sig, så får du väl byta bank?
Hur svårt är det att skriva ut själv via en dator kopplad till en skrivare?

Det är ju upp till bankkvinnan att bestämma vad hon vill göra eller inte.
Vill hon neka dig så får hon självklart göra det.
Citera
2015-03-30, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Låter som ett väldigt otrevligt bemötande. Gå tillbaka och be att få tala med hennes chef, alternativt ta reda på chefens namn och maila denne. Det kommer bli svettigt för kassörskan att behöva förklara varför hon vägrade hjälpa dig.

Ja det är riktigt otrevligt att be om hjälp därifrån nu.
Jag hade tänkt maila chefen men jag tog inte personalens namn så det kanske är lite dumt att maila när man inte har koll på namnen osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in