2015-03-30, 11:52
Medlem
Vad föreställer ni er när ni hör eller ser frasen "maskulinistiskt självförsvar"? Tänker ni en kille som får lära sig att sparka och slå en feministkvinna i vaginan och äggstockarna, eller tänker ni mer på verbalt självförsvar? Vad tycker ni en sådan självförsvarsutbildning skulle innebära?
Citera
2015-03-30, 11:55
Medlem
TetrisNinjas avatar
Jag tänker på bajsnödiga anti-feminister.
Citera
2015-03-30, 12:05
Medlem
ElCampeadors avatar
Jag tänker på att oragnisera sig i nationalistiska rörelser eller rentav att gå med i kyrkor. Sunda värderingar existerar i princip inte utanför sådana kretsar.

Dags för traditionalism. Det andra fungerar ju inte, det syns ju tydligt.
Senast redigerad av ElCampeador 2015-03-30 kl. 12:07.
Citera
2015-03-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja

Jag råkade tänka samma sak.
Citera
2015-03-30, 13:14
Medlem
beardbraids avatar
"Åh nej, ännu en könad politisk självförsvarsgren utan verklighetskontakt".

Jag tycker det är bra att man lär tjejer försvara sig men min erfarenhet av feministiskt självförvar säger att många knep som lärs ut är kontraproduktiva och kan förvärra lätt förvärra situationen.
Citera
2015-03-30, 17:59
Medlem
Det skulle kunna innebära utbildning i hur Gynocentrism fungerar. Utbildning i hur samhället fungerar, vilka rättigheter man har etc. Rättshjälp. Tips på hur man bäst spelar in sina möten med kvinnor tex. Även fysiskt självskydd för sin säkerhet, lära sig hur män lätt kan användas via proxy genom kvinnor. Finns mycket män borde ha koll på.
Citera
2015-03-30, 20:36
Medlem
the new Cookies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
Ja, och det är ingen vacker tanke.
Citera
2015-03-30, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Vad föreställer ni er när ni hör eller ser frasen "maskulinistiskt självförsvar"?
Att någon borde använda existerande ord istället för att hitta på nya.
Citera
2015-03-31, 01:25
Medlem
TetrisNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Att någon borde använda existerande ord istället för att hitta på nya.
Visst, låt hela språket stagnera.

Är du en sån som blir provocerad av ordet hen?

HEEEEEENN!! HEEEEEEEEN!!
Citera
2015-03-31, 21:34
Medlem
Jag tänker såhär om såväl "feministiskt" som "maskulinistiskt" självförsvar:

Behövs det verkligen självförsvar med ideologiska förtecken? Det finns väl inget, eller åtminstone väldigt lite, som hindrar någon från att anmäla sig till en kurs i helt vanligt självförsvar?
Citera
2023-11-01, 05:24
Medlem
UtvisaFlers avatar
Citat:
Vad föreställer ni er när ni hör eller ser frasen "maskulinistiskt självförsvar"? Tänker ni en kille som får lära sig att sparka och slå en feministkvinna i vaginan och äggstockarna, eller tänker ni mer på verbalt självförsvar? Vad tycker ni en sådan självförsvarsutbildning skulle innebära?
Rätten till självförsvar, även vid dödlig utgång trumfar vilken regerings lagar som helst!
Citera
2023-11-01, 05:29
Citat:

Vet inte.

Maskulint, madkilinistiskt.
Krångligt ord

Självförsvar. Ligger i underläge, kanske dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in