2015-03-29, 17:16
Medlem
Hej. Det kan hända att tråden ligger felplacerad, men då får mod flytta den.

Jag har en gammal Samsung Galaxy Spica som är trasig. När jag låser upp telefonen skiftar den mellan hemskärmen och kontakter utan möjlighet att klicka på något program. Då jag har en hel del bilder på telefonen är jag intresserad av att överföra dem till Mac:en, men det är lättare sagt än gjort...
Pratade med Elgiganten om att lösa det där, men de kunde inte det på grund av att de inte kommer åt inställningarna. Har försökt ladda ner Wondershare och även Android File Transfer för att överföra bilderna, men ingen av dem hjälper. Sitter nu med USB-kabel och prövar importera bilderna till galleriet, men det händer ingenting varken när jag prövar med min Mac eller med pappas Windows 7.
Är det någon tekniskt kunnig där ute som kan förklara hur jag ska gå till väga för att få tag i bilderna till datorn?
Citera
2015-03-29, 17:20
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBengtsson100
Hej. Det kan hända att tråden ligger felplacerad, men då får mod flytta den.

Jag har en gammal Samsung Galaxy Spica som är trasig. När jag låser upp telefonen skiftar den mellan hemskärmen och kontakter utan möjlighet att klicka på något program. Då jag har en hel del bilder på telefonen är jag intresserad av att överföra dem till Mac:en, men det är lättare sagt än gjort...
Pratade med Elgiganten om att lösa det där, men de kunde inte det på grund av att de inte kommer åt inställningarna. Har försökt ladda ner Wondershare och även Android File Transfer för att överföra bilderna, men ingen av dem hjälper. Sitter nu med USB-kabel och prövar importera bilderna till galleriet, men det händer ingenting varken när jag prövar med min Mac eller med pappas Windows 7.
Är det någon tekniskt kunnig där ute som kan förklara hur jag ska gå till väga för att få tag i bilderna till datorn?
Det är av en händelse inte så att du kan ta ut minneskortet ur telefonen och peta in det i en dator?
Citera
2015-03-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det är av en händelse inte så att du kan ta ut minneskortet ur telefonen och peta in det i en dator?
Jo, jag tänkte över det. Men jag är alltför lite påläst om hur det fungerar. Sätter jag in SD-kortet direkt i datorn, eller måste jag ha någon slags läsare för att sedan sätta i den i datorn?
Citera
2015-03-29, 18:12
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBengtsson100
Jo, jag tänkte över det. Men jag är alltför lite påläst om hur det fungerar. Sätter jag in SD-kortet direkt i datorn, eller måste jag ha någon slags läsare för att sedan sätta i den i datorn?
Har datorn en kortläsare sätter du kortet direkt i datorn, har datorn inte en kortläsare behöver du en extern sådan, typ http://www.teknikmagasinet.se/produk...iko-cardreader
Citera
2015-03-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Har datorn en kortläsare sätter du kortet direkt i datorn, har datorn inte en kortläsare behöver du en extern sådan, typ http://www.teknikmagasinet.se/produk...iko-cardreader
Fantastiskt! Stort tack ska du ha för hjälpen!
Citera
2015-03-29, 20:15
Medlem
https://www.android.com/filetransfer/
Citera
2015-03-30, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
https://www.android.com/filetransfer/
"Hej. Det kan hända att tråden ligger felplacerad, men då får mod flytta den.

Är det någon tekniskt kunnig där ute som kan förklara hur jag ska gå till väga för att få tag i bilderna till datorn?"

Men tack ändå
Citera
2015-03-30, 07:27
Medlem
kimdah2002s avatar
Eftersom det är en SAMSUNG så är det väl deras program Kies PC Sync som du skall använda!?
Har du testat det eller som någon annan föreslog ploppat ut minneskortet och läst det direkt i datorn?
Citera
2015-03-30, 10:54
Medlem
BleAivanos avatar
Martin, om du ansluter telefonen till en Windowsdator så borde du kunna komma åt telefon via
vanliga Windows-utforskaren. Bilderna finns i en mapp i mappen DCIM. Annars så får du prova
med de andras förslag om att ta ur minneskortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in