Citat:
Ursprungligen postat av
zilenzir
Hej,
Så nu under ganska så lång tid har jag haft ont i underarmen när jag tränar biceps.exempelvis när jag kör en bicepscurl eller liknande.
Känns inte så mycket under själva övningen men när jag släpper vikten så känner jag en smärta i underarmen i ungefär mitten. Ibland känns det som det är benet men jag är inte säker. Är jag för klen i underarmarna eller vad kan det vara? Ska jag stretcha ?
Tacksam för svar

Låter som att det kan vara en inflammation eller dylikt. Man kan få det om man utsätter underarmarna för mycket stress under en längre tid. Prova att stretcha underarmarna med 1-2 gånger per dag och att utföra bland annat bicepscurlsen med korrekt form. Det vill säga att du jobbar mer med biceps och försöker slappna av med underarmarna.
Får du ingen märkbar förbättring efter 1-2 veckor kan du antingen försöka självmedicinera med diklofenak eller kontakta någon sportskadekunnig. Av erfarenhet så kan jag säga dig att sådana här sorters problem oftast inte försvinner ut av sig själv(i alla fall om du fortsätter träna), speciellt inte om det är en inflammation.