Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-28, 22:30
  #1
Medlem
lowskis avatar
Godkväll flashback. Jag har problem med min hyresvärd. Hon är en psykotisk grin-kärring som totalt fattar realitetsuppfattning. Har flyttstädad lägenheten hela dagen och när hon kommer ner och kollar på den är hon inte nöjd. Har därefter gjort om all städning pånytt och om hon fortfarande inte är nöjd planerar jag att hota henne tills hon blir de.

Funderar på att säga något i stilen, "Om du inte är nöjd med städningen kommer vi tillbaka i sommar och har sönder din bil."

Vad tycker ni flashback, ska jag ändra hotet till något mildare, kraftfullare eller skippa det helt? Är så jävla trött på kärringen vill helst att hon dör.
Citera
2015-03-28, 22:32
  #2
Medlem
Bokmasks avatar
Att hota kommer ju inte gynna dig.

Är du med i Hyresgästföreningen kanske?
Citera
2015-03-28, 22:34
  #3
Medlem
lowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Att hota kommer ju inte gynna dig.

Är du med i Hyresgästföreningen kanske?

Hur vet du att hon inte kommer ge med sig?
Citera
2015-03-28, 22:35
  #4
Medlem
lowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Att hota kommer ju inte gynna dig.

Är du med i Hyresgästföreningen kanske?

Och nej jag är tyvärr inte med i hyresgästföreningen.
Citera
2015-03-28, 22:40
  #5
Medlem
Bokmasks avatar
Är du beredd att ta risken att hotet förvandlas till en polisanmälan eller att kärringen blir ännu mer jobbig?

Anlita städhjälp som ger dig garanti att de lämnar den städad och ren?
Citera
2015-03-28, 22:44
  #6
Medlem
lowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Är du beredd att ta risken att hotet förvandlas till en polisanmälan eller att kärringen blir ännu mer jobbig?

Anlita städhjälp som ger dig garanti att de lämnar den städad och ren?

Om hotet förvandlas till en polisanmälan är det väl bara att förneka eller? Hon kommer inte ha några bevis. Vi har varit två personer som städat i 17h totalt, vi kommer inte anlita en firma som tar 300kr/h för att städa de vi redan gjort. Om du läser min tidigare tråd så förstår du vad det är för fel på kärringen. ( (FB) Städa väggar )
Citera
2015-03-28, 22:59
  #7
Medlem
GandhiSkywalkerzs avatar
Jag tror det räcker med om du svarar hyresvärden att det visst är städat. Punkt.
Citera
2015-03-29, 00:10
  #8
Medlem
En liten utskällning så hon får in det huvet borde räcka.
Citera
2015-03-29, 01:13
  #9
Medlem
Nordfeldts avatar
Är lägenheten ordentligt städad och fin är det väl bara att säga att om det inte är bra nog kan hon ju med sitt öga för detaljer fixa det själv, frågan kvarstår dock, hur pass städat har du det?
Citera
2015-03-29, 09:50
  #10
Medlem
lowskis avatar
Behövde inte hota, hon godkände städningen.
Citera
2015-03-29, 10:15
  #11
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowski
Behövde inte hota, hon godkände städningen.

Hon måste sett tråden.
Citera
2015-03-30, 23:24
  #12
Medlem
lowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Hon måste sett tråden.


Stämmer, hade tråden uppe på skärmen när hon kom ner och tittade hur vi hade städat. Hon kollade på mig och blev alldeles vit i ansiktet, sa att de va OK och gick sedan upp igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback