Citat:
Jag har aldrig bråkat, däremot hade jag likt dig umgänge i mammans bostad tillsammans med hela eller halva hennes släkt så att de kunde skälla på mig medan jag hade en 6-månaders bebis i famnen. men hur ska jag kunna bevisa det då jag var själv och de var flera som attackerade och håller varandra om ryggen.
Hemma kan jag sitta och gråta floder och förbanna mitt liv å det gruvligaste, så än idag.
Jag har ett upptrappningsschema som är helt ok, i dagsläget är det ett par timmar varannan söndag med målsättning att det ska bli varannan helg om ungefär ett år. Jag har numera barnet själv efter förlikningen. Tragiskt ja, men jag hade inget val. Umgänge fungerar bara bra om man är någorlunda överens. Vilket är helt ointressant för henne, hade hon kunnat hade jag aldrig fått se mitt barn så jag hoppas hon är lite nöjd just nu och genom det inte gör barnets liv till ett helvete och använder honom som ett vapen i lika stor utsträckning som tidigare.
Hemma kan jag sitta och gråta floder och förbanna mitt liv å det gruvligaste, så än idag.
Jag har ett upptrappningsschema som är helt ok, i dagsläget är det ett par timmar varannan söndag med målsättning att det ska bli varannan helg om ungefär ett år. Jag har numera barnet själv efter förlikningen. Tragiskt ja, men jag hade inget val. Umgänge fungerar bara bra om man är någorlunda överens. Vilket är helt ointressant för henne, hade hon kunnat hade jag aldrig fått se mitt barn så jag hoppas hon är lite nöjd just nu och genom det inte gör barnets liv till ett helvete och använder honom som ett vapen i lika stor utsträckning som tidigare.
Jag var i rätten för några år sen (det var han som stämde för enskild vårdnad för att straffa mig) och det var enbart bevis på papper som räknades - ord mot ord fungerar inte som bevis för att hävda att man är bättre/sämre som förälder. Rätten är väl medveten om att smutskastning och lögner förekommer. Det är ovanligt att en man inte får delad vårdnad och umgänge med sitt barn om han inte förekommer i brottsregistret eller har missbruksproblem. Så varför får du så lite umgänge med ditt barn? Har du begått något brott eller har du drogproblem? Och varför får du inte vara med på föräldramöten? Det borde väl ingen kunna hindra dig från? Verkar mysko.