2015-03-28, 11:59
Medlem
Under en förhandling tog arbetsgivaren till knytnävarna och sänkte ombudsmannen.

Vem är denna trevliga arbetsgivare?

http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/...n-arbetsgivare
Citera
2015-03-28, 12:03
Medlem
smurflers avatar
Det känns ju som att det här är en väldigt vinklad version av historien. Oavsett så är det väl inte acceptabelt att fysiskt gå på en anställd och speciellt inte ett fackombud. Det här kommer svida rejält för arbetsgivaren.

Någon som vet vilken bransch det handlar om? Spontant känns det som bygg...
Citera
2015-03-28, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfler
Någon som vet vilken bransch det handlar om? Spontant känns det som bygg...
Det var väl någon i Halland som sopade till en ombudsman (eller anställd i ombuds närvaro? Minns inte riktigt.) för ett par år sedan. Då var det krögarbranschen vill jag minnas och där går det ju onekligen att finna en och annan juvel också.

Edit: Hotellare var det visst.
(FB) Hotellchefen på Pedersen's hotell i Ullared misshandlar facklig ombudsman

Edit 2: rättade till pinsamt stafvel.
Skyler på tellefonen!!
Senast redigerad av Livsmissbrukare 2015-03-28 kl. 13:41.
Citera
2015-03-28, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det var väl någon i Halland som sopade till en ombudsman (eller anställd i ombuds närvaro? Minns inte riktigt.) för ett par år sedan. Då var det krögarbranschen vill jag minnas och där går det ju onekligen att finna en och annan jubel också.

Edit: Hotellare var det visst.
(FB) Hotellchefen på Pedersen's hotell i Ullared misshandlar facklig ombudsman
Rätta till det där medan du kan. Jag ber dig, det skär i ögonen. Även om det är tydligt att det beror på att fingret träffat fel på tangentbordet.

Frågan i det aktuella fallet anser jag också vara vad upprinnelsen till diskussionen som föranledde handgemänget skall ha handlat om. Kan det ha varit en personlig dispyt som gått överstyr månne? Där den ena parten bara råkar vara arbetsgivare och den andra fackombud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in