Citat:
Ursprungligen postat av
Dildolinda
Vilken cynism. TS mår dåligt och lider samvetskval. Hon är tillräckligt straffad för det . Vi kvinnor bär på barn 9 månader och uppfostrar barnen.
TS ingick i vad jag antar är ett monogamt förhållande och då är det ett svek av enorma proportioner att vara otrogen. Ja, hon mår dåligt. Ja, hon har samvetskval, och om det är något hon förtjänar låter jag andra komma fram till (jag behöver inte fundera länge innan jag vet vad den generella konsensusen på det här forumet kommer att vara). Det jag ser som rejält lågt och som faktiskt förtjänar som minst en illvrål är att hon försöker att bortförklara sin handling och vägrar att ta mod till sig och stå för var hon har gjort. Ett bevis för en skamlig och omogen karaktär.
Kvinnor är EN av många personer som uppfostrar barnen. Om du på fullaste allvar tror att det är ett ensamt privilegium för kvinnor så är det nog dags att ta sig en rejäl funderare på hur verkligheten fungerar. All form av miljö som en barn placeras i, skola, scouter, kompisgäng, spotklubbar, föreningar etc etc etc, kommer att forma och uppfostra barn och vuxna så länge dem lever.