2015-04-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
En riktig solskenshistoria. Jag log när jag läste konsekvensen av hennes handling.

Vilken cynism. TS mår dåligt och lider samvetskval. Hon är tillräckligt straffad för det . Vi kvinnor bär på barn 9 månader och uppfostrar barnen.
2015-04-16, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildolinda
Vilken cynism. TS mår dåligt och lider samvetskval. Hon är tillräckligt straffad för det . Vi kvinnor bär på barn 9 månader och uppfostrar barnen.

TS ingick i vad jag antar är ett monogamt förhållande och då är det ett svek av enorma proportioner att vara otrogen. Ja, hon mår dåligt. Ja, hon har samvetskval, och om det är något hon förtjänar låter jag andra komma fram till (jag behöver inte fundera länge innan jag vet vad den generella konsensusen på det här forumet kommer att vara). Det jag ser som rejält lågt och som faktiskt förtjänar som minst en illvrål är att hon försöker att bortförklara sin handling och vägrar att ta mod till sig och stå för var hon har gjort. Ett bevis för en skamlig och omogen karaktär.

Kvinnor är EN av många personer som uppfostrar barnen. Om du på fullaste allvar tror att det är ett ensamt privilegium för kvinnor så är det nog dags att ta sig en rejäl funderare på hur verkligheten fungerar. All form av miljö som en barn placeras i, skola, scouter, kompisgäng, spotklubbar, föreningar etc etc etc, kommer att forma och uppfostra barn och vuxna så länge dem lever.
2015-04-16, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swegreek
TS ingick i vad jag antar är ett monogamt förhållande och då är det ett svek av enorma proportioner att vara otrogen. Ja, hon mår dåligt. Ja, hon har samvetskval, och om det är något hon förtjänar låter jag andra komma fram till (jag behöver inte fundera länge innan jag vet vad den generella konsensusen på det här forumet kommer att vara). Det jag ser som rejält lågt och som faktiskt förtjänar som minst en illvrål är att hon försöker att bortförklara sin handling och vägrar att ta mod till sig och stå för var hon har gjort. Ett bevis för en skamlig och omogen karaktär.

Kvinnor är EN av många personer som uppfostrar barnen. Om du på fullaste allvar tror att det är ett ensamt privilegium för kvinnor så är det nog dags att ta sig en rejäl funderare på hur verkligheten fungerar. All form av miljö som en barn placeras i, skola, scouter, kompisgäng, spotklubbar, föreningar etc etc etc, kommer att forma och uppfostra barn och vuxna så länge dem lever.

Och du bär inte barnet i din livmoder? Kvinnans rätt här!!
2015-04-16, 02:55
Medlem
Citat:

Vad har det med saken att göra? En otrogen person i ett monogamt förhållande, oavsett kön, förtjänar alltid någon form av straff.

Personer som bestämt vill knulla med andra samtidigt som de har ett förhållande, kan väl för fan se till att söka sig till likasinnade, som vill samma sak.
2015-04-16, 09:34
Medlem
Citat:
Och du bär inte barnet i din livmoder? Kvinnans rätt här!!

Om du tror att nio månader i en livmoder ger kvinnan ensamrätt till att uppfostra barnet så är det nog dags att vakna upp och inse verkligheten.
2015-04-16, 09:41
Medlem
Citat:

Nämen, stackarn då, pnuttinuppan har samvetskval efter att ha knullat pizzabagarna och här sitter vi och är cyniska

Det är klart att man ska få gå och knulla sin pojkväns två polare på den lokala pizzerian, det är ju ludret som är offer här förstås. Vad tänkte jag? Klart, för att har man fötts till rollen att bära barn i 9 månader så ger det en ensamrätt att ha trekant med sin killes polare.
2015-04-16, 09:45
Medlem
RapLifes avatar
"Råkade"? Snubblade du utomhus och landade på en kuk? Du var otrogen med flit, att du ser det som att du råkade visar bara hur lösaktig du är.
2015-04-16, 17:41
Medlem
Schysta kompisar han hade din nu fd pojkvän.
2015-04-16, 17:48
Medlem
Citat:

Så, du menar alltså att kvinnor har rätten att vara notoriskt otrogna för att de bär på barn i 9 månader?
2015-04-16, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiNoKuni
Så, du menar alltså att kvinnor har rätten att vara notoriskt otrogna för att de bär på barn i 9 månader?

Jo du vet, det är synd om det stackars flickebarnet som inte kan hålla fittan i styr. Men rätt åt killen som får ta hand om och betala för en unge som har mer skägg än han själv. Det vill säga när han är så korkad att han litar på en brud som denna.

Edit, jag tror det är så hon menar.
2015-04-16, 19:18
Medlem
Entous avatar
Berätta för honom och lämna honom ifred om det är så att han önskar det.
2015-04-18, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snöflingan88
Jag pratade med en kompis som inte tyckte ja skulle säga nått. Och alla ni som tycker jag är hemsk och dålig flickvän o.s.v, jag vet att det är fruktansvärt att vara otrogen. Men min pojkvän är ingen ängel heller. Sista halvåret har han knappt gett mig nån uppmärksamhet, det enda han gör är att jobba och bryr sig knappt om att hitta på saker med mig, typ bjuda ut mig på middag, blommor eller ge mig nått som jag uppskattar.

hur stor är chansen att kompisarna säger nått och därmed riskerar vänskapen?

Du kan inte skylla på att han jobbar. Du borde istället ha pratat om hur du känner det. Jag tror dock inte kompisarna kommer säga nåt till honom men tror dem kanske säger det till någon annan och sen är snacket igång. Han kommer få reda på det på ett eller annat sätt. Räkna med att det kommer snackas om detta.
Att välja ha sex med två av hans polare är väldigt lågt. Vilket svek ni har gjort mot honom. Dem som han ska kunna lita på sviker honom.
Jag skulle råda dig att prata med honom. Även om han bryter så kommer det bli en mindre plåga än att fortsätta med honom, ständigt ha ångest över att det ska komma fram.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in