• 1
  • 2
2015-03-27, 21:01
Medlem
Hej, jag skulle vilja att i denna tråden skrevs värdefulla och användbara raggningstips på tjejer. Liksom hur man inleder, hur länge man ska vänta med att fråga efter nummer, hur avslutar man. Liksom vad som är bra att tänka på.

Jag kan börja med att säga att avslutet är det man mins bäst, så att se till att göra ett bra avslut är bra om man vill att tjejen ska minnas en på ett bra sätt sen senaste gången man träffades.

Jag ber er att inte ta upp massa onödigt skit eller oseriösa svar, bara tänk efter vad som funkar bäst för er och skriv, svara på varandras kommentarer men håll er till ämnet

Tack.
Citera
2015-03-27, 21:11
Medlem
Att visa vad man vill är nog det bland det viktigaste
Få henne att skratta och le
Om ni skriver sms senare, så skriv inte mycket mer text än vad hon gör. Det kan upplevas som jobbigt.
Citera
2015-03-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
Att visa vad man vill är nog det bland det viktigaste
Få henne att skratta och le
Om ni skriver sms senare, så skriv inte mycket mer text än vad hon gör. Det kan upplevas som jobbigt.

Aa, att vara glad osv är nog bra.

Att skriva ungefär lika mkt text som hon gör är också bra.
Citera
2015-03-27, 21:23
Medlem
går fram till tjejen och säger ''oj vad du är lik megan fox '' på ett främmande språk tex engelska eller ryska sen översätter jag det så hon blir kåt
Citera
2015-03-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatriumNeu
går fram till tjejen och säger ''oj vad du är lik megan fox '' på ett främmande språk tex engelska eller ryska sen översätter jag det så hon blir kåt

Hur gör man i inledningen, hur spinner man vidare och hur avslutar man?

Vad gör man om man ser en snygg jävel på stan utan att det blir awkward? nåt att skylla på tex?
Citera
2015-03-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
Hur gör man i inledningen, hur spinner man vidare och hur avslutar man?

Vad gör man om man ser en snygg jävel på stan utan att det blir awkward? nåt att skylla på tex?

hmm annars kan du byta ut meganfox mot annie lööf och sedan börja prata om politik alla tjejer gillar smarta killar och så avslutar du med att ta hennes nummer
Citera
2015-03-27, 21:46
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
hmm annars kan du byta ut meganfox mot annie lööf och sedan börja prata om politik alla tjejer gillar smarta killar och så avslutar du med att ta hennes nummer

Haha, det här hade fungerat på mig i alla fall! Jag gillar att diskutera politik, så om någon hade kommit fram till mig och börjat diskutera viktiga samhällsfrågor så hade det definitivt gått hem hos mig - vare sig vi är eniga eller inte.

Citera
2015-03-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Haha, det här hade fungerat på mig i alla fall! Jag gillar att diskutera politik, så om någon hade kommit fram till mig och börjat diskutera viktiga samhällsfrågor så hade det definitivt gått hem hos mig - vare sig vi är eniga eller inte.

''HÅLL ALLTID MED TJEJEN'' nej du kommer framstå som en mes var bara ärlig och så kan du ju kalla dig feminist för att öka chansen
Citera
2015-03-27, 21:55
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
''HÅLL ALLTID MED TJEJEN'' nej du kommer framstå som en mes var bara ärlig och så kan du ju kalla dig feminist för att öka chansen

Varför kalla sig för feminist om man inte är det? Om det visar sig att tjejen inte är feminist så är dina chanser hos tjejen förlorade. Det finns nämligen många antifeministiska kvinnor (ja, faktiskt) som ser ned på kvinnor och män som kallar sig för feminister.
Citera
2015-03-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Varför kalla sig för feminist om man inte är det? Om det visar sig att tjejen inte är feminist så är dina chanser hos tjejen förlorade. Det finns nämligen många antifeministiska kvinnor (ja, faktiskt) som ser ned på kvinnor och män som kallar sig för feminister.

''Det finns nämligen många antifeministiska kvinnor'' tror inte det
jo om du kallar dig feminist har du gjort klart för tjejen att du inte är någon jävla manschauvinist vilket är ett plus.
Citera
2015-03-27, 22:08
Bannlyst
Jag sade till en tjej att hon pratar för mycket. Som hennes ögon lyste upp och spände in i mina.... Det konstiga var att hon såg ännu mer förtjust ut i mig. Precis som att hon tände på motståndet.
Citera
2015-03-27, 22:15
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
''Det finns nämligen många antifeministiska kvinnor'' tror inte det
jo om du kallar dig feminist har du gjort klart för tjejen att du inte är någon jävla manschauvinist vilket är ett plus.

Den här tråden handlar inte om feminism, men du bör veta att det finns oerhört många kvinnor som aldrig någonsin skulle kalla sig för feminister. Jag har flera kvinnliga vänner - en del moderater och en del som inte är politiskt insatta över huvud taget - som gör narr av feminister och Feministiskt Initiativ.

Faktiskt så skulle jag vilja säga att de flesta kvinnorna i mitt umgänge gör narr av feminister. Bara för att man inte är feminist så betyder det inte att man inte står för jämställdhet.

TS; beröm tjejen lagom mycket. Jag skulle nästan hellre säga att du borde berömma henne för lite än för mycket. Det har hänt flera gånger att killar har överöst mig med så många komplimanger att det är löjligt. "Du är den vackraste jag någonsin har sett" och sådana komplimanger tycker jag att du bör skippa då de flesta tjejer genomskådar sådant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in