2015-03-28, 16:45
Medlem
Mr Bs avatar
De lär sig aldrig att allt de gör är lockar väljare till SD samt svetsar samman partiet mer. Ständigt denna SD reklam, alla pratar om SD, jättebra.
Citera
2015-03-28, 16:47
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Folk kanske gillar Skavlan? Och tar ställning för den sakens skull. Men jag förstår hur du tänker, det är det vanliga "svartvita"-tänket, antingen avskyr man SD eller så hatar man invandrare. Eller hur? Vanlig PK-retorik.

Det finns ju lite ryggrad i norskarna i alla fall, tillskillnad från PK-svensken.

Jag varken röstar eller följer Skavlan, vart placerar mig?

Vad pratar du om? Tar de ställning är de inte neutrala, det var det jag vände mig mot. Man kan inte vara neutral och ta ställning, förstår du inte det?

Resten av din svamlande text låter jag bara vara.
Citera
2015-03-28, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Zog Rules har dock en poäng. Skavlan gjorde inget fel lagmässigt sett.

Särbehandlade han Åkesson? Ja.
Ställde han mer kritiska frågor till Åkesson för att det är Sverigedemokraterna han representerar? Ja.
Är det fel av Skavlan att göra skillnad på de han intervjuar? Ja.
Gick Skavlan över gränsen? Ja.
Gjorde Skavlan någonting som han eller SVT kan klandras för? Troligen inte.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/svensk-journalistik-lider-av-systemfel_4412667.svd
Medvetenheten och kunskaperna i metod hos journalister, redaktioner och ansvariga utgivare är allvarligt bristfälliga. Det finns ett systemfel i journalistiskt arbete som kräver en reformering och uppstyrning, skriver professor Göran Svensson.

Skavlans intervju igår uppfyllde flera av punkterna som Göran Svensson kritiserar hela svenska journalistkåren för.

Punkt nummer ett bör alla känna igen hos svenska journalister. Gullgrisarna Miljöpartiet daltades det med länge samtidigt som Sverigedemokraterna fick betydligt mycket svårare frågor.
Den journalistiken i Sverige som bedrivs i genustramsets namn lämnar en del att önska.

Jag instammer med ovanstaende. Faktiskt har journalister sej sjalva att skylla nar de nu kommer att bli arbetlosa framover. Janne Josefsson ar undantaget. Han har integritet o kan se nar "journalist-farskocken" marcherar rakt at helvete, dessutom unisont.

Tror faktiskt inte miljopartiet finns kvar efter valet 2022. Journalister i gammelmedia kan inte langre "morka o lagga "locket pa" som forr p.g.a. internet = massarbetsloshet for sk journalister.

Det blir Reinfeldts "Arbetslinje" som galler efter det

Jobb pa MacDonalds?

Undrar hur det kanns nar bidragen stryps till gammelmedia? Det blir manga som far problem helt klart.
Men prio ett ar massinvandring av foretradesvis muslimer. Journalister far stalla sej i kon bakom den nyanlanda "adeln" (ironi)
Senast redigerad av MilagroTocarFondo 2015-03-28 kl. 16:50.
Citera
2015-03-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Det är en show där Skavlan har fria händer. Ibland är han mjäkig och ibland är han tuff. Han får vara det, inga problem. Det inkräktar inget på opartiskheten som du försöker få det till. Släpp det.
Det märks att du inte har sett många Skavlan-program tidigare. INGEN politiker har behandlats som Åkesson blev behandlad. Jämför t.ex. med stamgästen Stoltenberg. Skavlan har tidigare i programmet också benämnt Sd som främlingsfientliga. Han är helt klart partisk vilket strider mot SVT:s sändningsrättigheter.
Citera
2015-03-28, 16:49
Medlem
Redan år 2003 Janne Josefsson har gjort tv program med dold kamera:

att " muslimer är bra på att söka bidrag och föda barn"
och vad har hänt efter alla dessa år ???

Verkligheten knackar på! sjukvård , skolan , pension efter 32 år arbete är =
samma som "Nyanlädas ekonomi" !varför jobba ? och mer och mer går åt helvete

Hoppas att mer svenskar öppnar ögonen och inte håller käften!

Snälla kämpa för bättre Sverige !

Hoppas att Jimmy Å. blir starkare och starkare, krya på dig och lycka till!

Jag som skriver detta är invandrare från 1998 som älskar Sverige!
Citera
2015-03-28, 16:52
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Det märks att du inte har sett många Skavlan-program tidigare. INGEN politiker har behandlats som Åkesson blev behandlad. Jämför t.ex. med stamgästen Stoltenberg. Skavlan har tidigare i programmet också benämnt Sd som främlingsfientliga. Han är helt klart partisk vilket strider mot SVT:s sändningsrättigheter.

Jag har sett hans usla program tidigare.

Som sagt, skicka in en anmälan mot programmet så är problemet löst.

Att Skavlan får ställa vilka frågor han vill och hur han vill anser jag vara helt enligt regelverket. Kanske inte juste men enligt regelverket. Hur han har ställt frågor till andra partiledare spelar ingen roll, det är olika program. Hade det varit under samma program så hade du haft rätt. Inte nu.
Citera
2015-03-28, 16:56
Medlem
karmamans avatar
Citat:
Vad pratar du om? Tar de ställning är de inte neutrala, det var det jag vände mig mot. Man kan inte vara neutral och ta ställning, förstår du inte det?

Du verkar inte vara så begåvad.

Ifall jag vore låt oss säga en moderatväljare, och avskyr SD, kan jag ju fortfarande tycka att Skavlan agerat fel i denna intervju? Då kan man kallas neutral i debatten, förstår du inte det?
Citera
2015-03-28, 16:59
Bannlyst
Citat:
Jag har sett hans usla program tidigare.

Som sagt, skicka in en anmälan mot programmet så är problemet löst.

Att Skavlan får ställa vilka frågor han vill och hur han vill anser jag vara helt enligt regelverket. Kanske inte juste men enligt regelverket. Hur han har ställt frågor till andra partiledare spelar ingen roll, det är olika program. Hade det varit under samma program så hade du haft rätt. Inte nu.

Mitt fetade ;-)

1. Du anser att Skavlans program ar usla.

2. Du anser att intervjun med Akesson var enligt "regelverket"

Vi ar pa samma plan har Zog Rules, haller med om regel 1 o 2.

Sa vad blir ditt omdome om Skavlans intervju av Jimmy Akesson? (Med anledning av regel 1 o 2)

a, Var det en bra intervju?
b, Om ja eller nej - motivera ditt svar.

Citera
Bannlyst
Citat:

Citat:
Om de skulle vara neutrala skulle de per definition inte uttala sig i frågan, annars är de knappast neutrala. Du menade något annat men det blev lite fel. Eller hur?

Jag förstår knappt vad du menar. Neutral till vad? Har norskarna en agenda bara för att de tycker att JÅ behandlades illa?

Jag vet inte hur svartvit din värld ser ut, men jag misstänker att du har svårt med nyanser.
Citera
Medlem
Nicke08s avatar
Det var med all tydlighet att Åkesson hamnat i PK-flocken. Likheterna med de övriga pajas-politikerna vi har i Sverige var uppenbara.

När han får besvärande frågar ser man att blicken förändras till den typiske politikern med offerkofta. Sedan rabblas det ut svar per automatik. Helt utan verklighetsförankring:

-"jag har inte gjort nåt fel"

-"jag är inte kommunikationsansvarig"

-"nu har jag ju varit borta i sex månader"

Man kunde ersatt Åkesson med vilken politiker som helst i denna intervju. Aj aj aj för SD.

Jag kan samtidigt beundra all tappra supportrar i tråden som fortsatt stödjer honom. Men allvarligt, detta var sannerligen en bajsnödig politiker vi såg hos Skavlan.

Hade han visat stake och stått för vad SD är så hade detta kunna bli en Epic Comeback. Men tyvärr. Åkesson fumlade bort korten.

Aj aj aj.
Citera
2015-03-28, 17:03
Medlem
Noidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
JÅ fick tala fritt inledningsvis, sen tog Skavlan över programmet helt. Försökte ställa JÅ till svars för idioter som han aldrig har hört talas om.

Lågvatten. "Give em hell" - varför inte liksom? Ingen kompromissar med SD men alla kräver att SD ska anpassa sig efter pk-normen? Haha, nåväl.
Jo, precis. Om jag ska vara helt ärlig så bryr jag mig inte om Svensk politik längre. Politiken kommer inte göra saker bättre, det är det svenska folket som måste inse en hel del saker. När skiten träffar fläkten är jag övertygad om att detta kommer ske, för då kommer man inte kunna sitta vid TVn varje dag och låta korrupta politiker tänka åt en.
Citera
2015-03-28, 17:03
Medlem
Skavlan gick över gränsen på så många plan att man vet inte vart man skall börja. Polisförhör angående brott mot politisk korrekthet. Det värsta var nog pratet om partiets "kultur" - dubbelmoral någon?

Jag hoppas alla som fortfarande betalar TV-licens tar sig en funderare nu. Frågan om public service ska syssla med denna typ av "underhållning" känns aktuell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in