2015-03-30, 00:16
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Och du har fortfarande inga argument.

Vad pratar du om din skojare?
Bemöt sakerna jag säger i mina inlägg, som är exakt det - argument.
Du om någon har inga argument. Ditt "Vart är alla je suis skavlan??" bevisar det.
Du jämför att människor blir arga på en person de inte tycker sköter sitt jobb, med mord pga teckningar. Det är höjden av brist på argument.
Citera
2015-03-30, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Svårt att säga hur mycket SD kommer tappa i opinionen pga av detta. Säg att 1 av 10 har fått upp ögonen för partiets rasistiska ock nazistiska kopplingar. Om man låg runt 14% innan skulle det ge 12.6% vid val idag.

Eller så får det rakt motsatta effekten; att SD som ett direkt resultat bara får än fler röster, såsom ju skedde strax före valet när Åkesson sattes åt här hemma i Sverige i det där programmet, vad det nu hette igen.
Hursom, då blev det också starka reaktioner på intervjuaren och resultatet blev att folk som istället hade tänkt rösta på något parti ur Sjuklövern istället började sympatirösta på SD, varmed SD alltså som direkt konsekvens fick fler röster än de hade fått annars.
Senast redigerad av Genderbender 2015-03-30 kl. 00:34.
Citera
2015-03-30, 00:24
Medlem
Tänk att Skavlan blev den som förenar SD's alla tokiga falanger och fått dom att starta just sådana drev som de själva påstår sig vara utsatta för. Stor humor!
Mäktigt vad SD's-propagandaavdelning fått jobb hårt för att få det att framstå om ett "folkligt" uppror drabbat typ en av TV's mjukaste män.
Men SDS slit har varit förgäves för vi som inte ser Jimpa som en stor ledare inser att Skavlan i princip vann på walk over mot Jimbo och SD.
Citera
2015-03-30, 00:30
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Tråden börjar befolkas av för många pundiga halvtänkare och jag ber därför att tacka för mig i kväll (natt?). Tycker dock att jag hade några fruktbara och meningsfulla meningsutbyten med några tidigare! Jag tackar dessa som säkert vet vilka de är.

Je suis Skavlan!

Gnatt!

När grillade Skavlan Sahlin?
Citera
2015-03-30, 00:31
Medlem
Gnagarn--s avatar
Vet inte om det varit uppe på tapeten men:

http://www.dagbladet.no/2015/03/29/kultur/skavlan/seerstorm/klagestorm/klager/38461353/

Nog fan blev det grinig i Norge iallafall!
Citera
2015-03-30, 00:38
Medlem
Haha..Oavsett om man hatar eller gillar Sd så kan man väl säga att sitta och gapa "judesvin" "kackerlackor" och be Åkesson kommentera det inte är någon kreativ teknik-Svt har använt den stilen hela valrörelsen med dåligt resultat.Ni som fortfarande går i bubblan och tror att Sd minskar pga sånt här-välkommen tillbaka i tråden om en månad när de nya opinionsiffrorna kommer..
Citera
2015-03-30, 00:40
Medlem
[quote=Meiji|52832976]När Åkesson skulle återkomma från sin sjukskrivning, så måste han (i praktiken) göra ett (1) framträdande, annars skulle journalisterna jaga honom dag och natt för att få bli den-förste-som-talar-med-Åkesson_efter-hans-sjukskrivning. Åkesson hade därför inte någon reell handlingsfrihet att tacka nej.

Jag läste (minns inte var) att Skavlans produktionsteam - säkerligen jämte många andra redaktioner - hade hängt på låset under (!) Åkessons sjukskrivning. Det är vidare inte särskilt förvånande att SD INTE valde någon svensk journalist, när man beaktar hur skandalöst den svenska journalistkåren som helhet har behandlat partiet i allmänhet och Åkesson i synnerhet.

Att vidare förvänta sig att Skavlan agerar som den mysfamiljeprogramsledare, som han lanserat sig själv som, det är, precis som TheLucky skriver, helt rimligt.

Men du kanske anser, att man är "allvarligt politiskt naiv", om man förväntar sig någon som helst yrkesetik från svensk media. [/QUOTE]

(min fetning)
Yrkesetik är kanske inte det ordet jag tänkte på, men ja, det är precis vad jag anser. Media och journalister i allmänhet, och svensk i synnerhet, är politiska aktörer med en egen agenda. I den ingår inte att behandla sd som ett parti vilket som helst. Detta hopp, som JÅ liksom många i tråden när, att få komma in i värmen och bli behandlade som vem helst menar jag är det mest naiva.

Man kan anse att JÅ behandlades som skit av Skavlan och vid alla andra tillfällen av all övrig media utan att låta det avgöra ens egen politiska läggning. Det vore ju att låta medierna bestämma över en med skillnaden att man står på den av dem erbjudna motståndarsidan.
Citera
2015-03-30, 00:41
Medlem
Gnagarn--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Haha..Oavsett om man hatar eller gillar Sd så kan man väl säga att sitta och gapa "judesvin" "kackerlackor" och be Åkesson kommentera det inte är någon kreativ teknik-Svt har använt den stilen hela valrörelsen med dåligt resultat.Ni som fortfarande går i bubblan och tror att Sd minskar pga sånt här-välkommen tillbaka i tråden om en månad när de nya opinionsiffrorna kommer..

Jag tycker rent personligen det är grisigt och "ge sig på" en människa som är sjukskriven, oavsett om det är höger/vänster/upp eller ned.
Men dom du säger, "välkommen tillbaka i tråden om en månad".
Dom bara stiger och stiger i mätningarna, och folk undrar varför?
Jag bara jublar!
Citera
2015-03-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tänk att Skavlan blev den som förenar SD's alla tokiga falanger och fått dom att starta just sådana drev som de själva påstår sig vara utsatta för. Stor humor!
Mäktigt vad SD's-propagandaavdelning fått jobb hårt för att få det att framstå om ett "folkligt" uppror drabbat typ en av TV's mjukaste män.
Men SDS slit har varit förgäves för vi som inte ser Jimpa som en stor ledare inser att Skavlan i princip vann på walk over mot Jimbo och SD.
Javisst är det humor! Den större delen av SD-sympatisörerna satte sig framför TVn, dels för att kolla in JÅs nya image och dels för att utröna om Skavlan kanske sympatiserade med SD. Besvikelsen blev stor när det visade sig att Skavlan inte gör det (ännu ).
Citera
2015-03-30, 00:48
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Var var alla ni godhjärtade fina människor med en högre pressetisk standard än Moder Teresa när man gick loss på Juholt, Littorin, Sahlin, Schenström, Chilo, Borelius mm mm? För det kan väl inte vara så att det bara är för att det handlar om er egen lille kelgris som ni blir så indignerade att ni granskar varje stavelse, blick och harkling som Skavlan avger? Hyckleriet vet uppenbarligen inga gränser.
Över hälften av namnen du nämner har ju inte ens varit med i Skavlan. Minns jag intervjuerna rätt med Juholt och Sahlin fick de några frågor som brände till lite men det var knappast några korsförhör de utsattes för.
Citera
2015-03-30, 00:51
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Över hälften av namnen du nämner har ju inte ens varit med i Skavlan. Minns jag intervjuerna rätt med Juholt och Sahlin fick de några frågor som brände till lite men det var knappast några korsförhör de utsattes för.
Han var dessutom inte i närheten av lika hård mot Siv Jensen när hon var där, vilket känns ännu mer märkligt då hennes parti ligger ganska nära SD. Det får en att undra om det inte låg en del påtryckningar på Skavlan inför denna intervju. Det kändes mer som en intervju i Aftonbladet TV än Skavlan.
Citera
2015-03-30, 00:51
Bannlyst
Vi alla utvecklas i otakt. Sverigedemokraten Thoralf Alfsson (bara namnet ger rysningar) fick frågan varför han skriver rasistiska inlägg, hans svar "jag tar avstånd från dessa, jag har mognat", snubben var 60 år.

Såg nu Skavlan på svt-play. Snälla frågor mestadels, JÅ blev pressad mot slutet om invandrare som "gräshoppor", hans svar var undvikande, "vi har fått mandat för våran politik".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in