[quote=Meiji|52832976]När Åkesson skulle återkomma från sin sjukskrivning, så måste han (i praktiken) göra ett (1) framträdande, annars skulle journalisterna jaga honom dag och natt för att få bli den-förste-som-talar-med-Åkesson_efter-hans-sjukskrivning. Åkesson hade därför inte någon reell handlingsfrihet att tacka nej.
Jag läste (minns inte var) att Skavlans produktionsteam - säkerligen jämte många andra redaktioner - hade hängt på låset under (!) Åkessons sjukskrivning. Det är vidare inte särskilt förvånande att SD INTE valde någon svensk journalist, när man beaktar hur
skandalöst den svenska journalistkåren som helhet har behandlat partiet i allmänhet och Åkesson i synnerhet.
Att vidare förvänta sig att Skavlan agerar som den mysfamiljeprogramsledare, som han lanserat sig själv som, det är, precis som
TheLucky skriver, helt rimligt.
Men du kanske anser, att man är "allvarligt politiskt naiv", om man förväntar sig någon som helst yrkesetik från svensk media.
[/QUOTE]
(min fetning)
Yrkesetik är kanske inte det ordet jag tänkte på, men ja, det är precis vad jag anser. Media och journalister i allmänhet, och svensk i synnerhet, är politiska aktörer med en egen agenda. I den ingår inte att behandla sd som ett parti vilket som helst. Detta hopp, som JÅ liksom många i tråden när, att få komma in i värmen och bli behandlade som vem helst menar jag är det mest naiva.
Man kan anse att JÅ behandlades som skit av Skavlan och vid alla andra tillfällen av all övrig media utan att låta det avgöra ens egen politiska läggning. Det vore ju att låta medierna bestämma över en med skillnaden att man står på den av dem erbjudna motståndarsidan.