2016-03-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Nepp, det var han du nämnde jag syftade på förstås.

Du kanske borde ha nämnt det då, du bara pastade länken till "nyheten" utan att specifiera, och resultatet blev att redan i inlägget under var det vilda spekulationer om att "storodlaren och hans bröder och pappa är onecoinare" Skäms på dig.
Citera
2016-03-24, 21:31
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwettson
Du kanske borde ha nämnt det då, du bara pastade länken till "nyheten" utan att specifiera, och resultatet blev att redan i inlägget under var det vilda spekulationer om att "storodlaren och hans bröder och pappa är onecoinare" Skäms på dig.
Skrev väl att diamanten är en av inblandade. Iaf så jag menade.
Senast redigerad av boored 2016-03-24 kl. 21:34.
Citera
2016-03-24, 21:37
Medlem
Ny artikel av Anders Eklund i Vasabladet ikväll

http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/96676?shareID=160321-89ca50cba0

EKONOMI
Onecoin straffar värvarna
Nyhetsbild
Onecoin.

I ett färskt juridiskt dokument tar Onecoin värvarna i örat. Försäljarna är nu egna företagare. De värvade är anställda.
Anders Eklund
24.3 kl 21:53 1
Ett juridiskt dokument oroar nu en hel del Onecoinanvändare.

Dokumentet fick en som satsat i Onecoin, vi kan kalla honom Peter, att dra öronen åt sig.

– Det var när jag loggade in på Onecoinkontot som jag möttes av dokumentet. Jag kunde inte komma åt att se balansen på kontot utan att acceptera dokumentet.

Peter tryckte inte på ”Acceptera”. Det var för mycket lagtext för det. Men han noterade några saker när han ögnade igenom materialet. Onecoin försöker nu få ett sjunkande skepp att flyta genom att stoppa ett misstänkt svart penningflöde.

Det har länge funnits misstankar om att en del värvare har accepterat kontanter vid värvning. Då är frågan om kontanterna gått vidare till Onecoinbolaget eller stannat i egen ficka. Hur som helst är Peter irriterad.

Peter är nämligen inte en vanlig Onecoinsatsare. Han har aldrig värvats, aldrig varit på ett möte.

– Jag betalade in pengarna direk*t till bolagets konto så att jag int*e s*kulle hamna under någon i en pyra*mid. Jag ville satsa på en ny i*ntressant kryptovaluta. Men nu riskerar ju de här värvarna förstöra allt för oss som vill vara tysta placerare, s*äger han.

Onecoins nya dokument är oerhört tydligt på två punkter. Ett: Kontantbetalningar är förbjudna. Två: De som framdeles säljer Onecoins utbildningspaket är inte anställda av Onecoin och inte ens försäljningsrepresentanter. De måste nu grunda eget företag och betala sådant som försäkringar och se till att det finns kvitton.

Men framför allt måste de betala skatt. De måste också registrera sin*a anställda och betala deras social*a kostnader i enlighet med lagen.

Enda vägen ut ur allt detta för en Onecoinförsäljare är att meddela att hen avslutar samarbetet med Onecoin inom två veckor från och med mottagandet av dokumentet. Men det innebär också att alla hens v*inster och bonusar, samt position i pyramiden, återgår till Onecoin. Betalnings*tid: 30 dagar.

Peter sticker inte under stol med att han är sur på de österbottniska storvärvarna. Han trodde på Onecoin i början.

– Jag tror inte längre att Onecoin är seriöst. Det finns lite för mycke*t smuts för det. Ledningen består ju av tidigare skojare och nu har de här försäljarna förstört framtiden för Onecoin.

– Jag kan leva med att jag förlorat över 5 000 euro men de har ju förstört en lovande kryptovaluta.
Byter taktik
Från och med nu är alla som säljer Onecoins utbildningspaket egenföretagare. De är inte längre bolagets försäljningsrepresentanter eller anställda av Onecoin. I stället måste de grunda egna företag.
Om du har värvat med folk i Onecoin så är alla de du värvat nu dina anställda.
Enda vägen ut ur byråkratin är att bryta med Onecoin inom två veckor. Men då måste du betala tillbaka alla förmåner och bonusar du någonsin fått. Inom 30 dagar.
Text: Anders Eklund
Citera
2016-03-24, 21:39
Medlem
ben300s avatar
Vasabladets artikel beskriver tyvärr vad journalistik är idag, Desto mera blod, desto mera sålda lösnummer. Tyvärr så stämde inget av vad Anders skrev ens litet med verkligheten.
-Mera blod? Men de ville intervjua Kim Sundrik. Han hade chansen att berätta hur bra Onecoin är!!!
Men han fegade ur. Förbjöd andra likaså att uttala sig. Så hur i helvete kan du klaga på vasabladet?

En vuxen människa som inte är satt under förmyndare bestämmer själv vad man satsar i.
Lagen till och med säger att om du vid dina sinnens fulla bruk har skrivit under så står du för det själv. Försent att gnälla och samla tröstpoäng om man inte själv har förstått att ta reda på vad man går med i. Om hennes Sponsor har vilselett henne så skall den människan kastas ut. Vi lovar inte någon Guld och Gröna skogar GRATIS. Men nog en halvhygglig inkomst om man kan göra detta.
Damen i fråga har nu haft litet dålig tur, en dålig sponsor som själv inte vet vad detta är. VOI VOI, MEN en vuxen människa är i slutänden ändå ansvarig för sig själv.
En vuxen människa som går med i vadsomhelst gör det på sitt eget bevåg frivilligt utan tvång.
Om man inte förstår vad man går med i så skall man kanske knyppla spetsar i stället.
Du frågar vad Kim Och Patrick kommer att kommentera, jag vet, INGENTING.
Varje människa som har gått med i detta har gjort det FRIVILLIGT. VI har INTE tvingat nån att gå med.

Det finns folk som vet ingenting om Onecoin. Det är därför man går och lyssnar på presentationer. Och vad får man höra där? Ni lovar ingenting. Men folk lyssnar på era åsikter och lär sig om företaget.

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/who-wants-onecoin-millionaire-you-7346558

-lögner
-falska grafer
-upphittade siffror som man kan inte bekräfta (omsättningen i Onecoin)
-missade man bitcoin så ska man komma med i Onecoin. (falska förrhoppningar)
-1000%+++ i avkastning...från Onecoins.(falsk marknadsföring)
-Hela föreläsningen är egentligen långt ifrån verkliga fakta. Alltid omgjort för att de ska se bra ut, men mycket av viktig fakta döljs.
-Hur bemöter man kritiken? Att det som står på nätet är inte sant?
-Bara lovar att det ska hända snart och snart. t.ex shopparna som skulle komma i mars.

Maarit är inte den enda som är besviken. Hon berättade sanningen. Hur just hon känner på riktigt
vad hon egentligen har fått ut från onecoin.

Dålig sponsor? Hon ville prata med ledarna. De hade inte tid. Tydligen hade de fullt upp att provköra nya bilar eller flög businessklass eller med privata plan.

Om det finns fler besvikna så kommer det garanterat fram.
Senast redigerad av ben300 2016-03-24 kl. 22:09.
Citera
2016-03-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jouco

EKONOMI
Onecoin straffar värvarna
Nyhetsbild
Onecoin.

I ett färskt juridiskt dokument tar Onecoin värvarna i örat. Försäljarna är nu egna företagare. De värvade är anställda.
Anders Eklund
24.3 kl 21:53 1
Ett juridiskt dokument oroar nu en hel del Onecoinanvändare.

Dokumentet fick en som satsat i Onecoin, vi kan kalla honom Peter, att dra öronen åt sig.

– Det var när jag loggade in på Onecoinkontot som jag möttes av dokumentet. Jag kunde inte komma åt att se balansen på kontot utan att acceptera dokumentet.

Peter tryckte inte på ”Acceptera”. Det var för mycket lagtext för det. Men han noterade några saker när han ögnade igenom materialet. Onecoin försöker nu få ett sjunkande skepp att flyta genom att stoppa ett misstänkt svart penningflöde.

Det har länge funnits misstankar om att en del värvare har accepterat kontanter vid värvning. Då är frågan om kontanterna gått vidare till Onecoinbolaget eller stannat i egen ficka. Hur som helst är Peter irriterad.

Peter är nämligen inte en vanlig Onecoinsatsare. Han har aldrig värvats, aldrig varit på ett möte.

– Jag betalade in pengarna direk*t till bolagets konto så att jag int*e s*kulle hamna under någon i en pyra*mid. Jag ville satsa på en ny i*ntressant kryptovaluta. Men nu riskerar ju de här värvarna förstöra allt för oss som vill vara tysta placerare, s*äger han.

Onecoins nya dokument är oerhört tydligt på två punkter. Ett: Kontantbetalningar är förbjudna. Två: De som framdeles säljer Onecoins utbildningspaket är inte anställda av Onecoin och inte ens försäljningsrepresentanter. De måste nu grunda eget företag och betala sådant som försäkringar och se till att det finns kvitton.

Men framför allt måste de betala skatt. De måste också registrera sin*a anställda och betala deras social*a kostnader i enlighet med lagen.

Enda vägen ut ur allt detta för en Onecoinförsäljare är att meddela att hen avslutar samarbetet med Onecoin inom två veckor från och med mottagandet av dokumentet. Men det innebär också att alla hens v*inster och bonusar, samt position i pyramiden, återgår till Onecoin. Betalnings*tid: 30 dagar.

Peter sticker inte under stol med att han är sur på de österbottniska storvärvarna. Han trodde på Onecoin i början.

– Jag tror inte längre att Onecoin är seriöst. Det finns lite för mycke*t smuts för det. Ledningen består ju av tidigare skojare och nu har de här försäljarna förstört framtiden för Onecoin.

– Jag kan leva med att jag förlorat över 5 000 euro men de har ju förstört en lovande kryptovaluta.
Byter taktik
Från och med nu är alla som säljer Onecoins utbildningspaket egenföretagare. De är inte längre bolagets försäljningsrepresentanter eller anställda av Onecoin. I stället måste de grunda egna företag.
Om du har värvat med folk i Onecoin så är alla de du värvat nu dina anställda.
Enda vägen ut ur byråkratin är att bryta med Onecoin inom två veckor. Men då måste du betala tillbaka alla förmåner och bonusar du någonsin fått. Inom 30 dagar.
Text: Anders Eklund

Dethär Låter ju som dödsstöten eller hur ? Eller kanske Patrik och Kim knallar in till lokala försäkringsbolaget och skaffar försäkring åt sina anställda imorgon samt tar en tur till skatteverket skriver arbetsavtal med de värvade osv. osv. ? Förstod jag texten rätt ?
Citera
2016-03-24, 21:46
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jouco

...men de har ju förstört en lovande kryptovaluta.

Hmmm, Peter, det har från början varit en rökridå, en illusion, en bluff... hur kan man inte se det om man är de minsta intresserad av kryptovalutor.
Citera
2016-03-24, 22:07
Medlem
ben300s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HavreKex
Hej gott folk,
Nu när vi fått bakgrunden överstökad (som kändes relevant på något vis; beklagar om ni inte instämmer) så vill jag komma till grundfrågan; har någon loggat in på sitt konto idag?
Det har tillkommit nya kontraktsvillkor som verkar jävligt underliga.

Har någon en uppfattning om vad de faktiskt ber om?

Dear Members,
please note that to reflect our growth and geographical expansion,
we have updated our terms and conditions

General Terms and Conditions for Sales Partnerships,

Including an Agreement on an Alternative Place of Jurisdiction

Preamble / Ethical Rules
https://www.onecoin.eu/page/details/terms_and_conditions
De tvingar alla att godkänna det. Annars kommer man inte in i Kontot.
http://s13.postimg.org/yj2wlp6av/image.jpg

Sen informerar det igen om en ny bank!

NEW ONECOIN BANK DETAILS IN GERMANY

Dear Member,

Please note, that we no longer accept payments in Kreissparkasse Steinfurt Bank
Please use the new bank details:

Bank:
Account Holder: IMS International Marketing Services GmbH
Bank: Commerzbank AG
Bank Address: Königsstraße 39, 48143 Münster
IBANE09400400280393012001
BIC: COBADEFFXXX

The change is with immediate action.

Please under subject of payment write ONLY your username.

Best regards,
The OneCoin Team
Senast redigerad av ben300 2016-03-24 kl. 22:12.
Citera
2016-03-24, 22:20
Medlem
Rutendos avatar
Många nya företagare i österbotten vad det verkar
Citera
2016-03-24, 22:22
Medlem
Detta är underbart vi får många nya företag dom närmaste dagarna

Skatteverket gnuggar händerna pengarna kommer att ramla in..
Citera
2016-03-24, 22:28
Medlem
ben300s avatar
Vad i helvetet röker Anders Eklund? Han babblar för mycket nu!..

först:

– Jag betalade in pengarna direkt till bolagets konto så att jag inte skulle hamna under någon i en pyramid. Jag ville satsa på en ny intressant kryptovaluta. Men nu riskerar ju de här värvarna förstöra allt för oss som vill vara tysta placerare, säger han.
och på slutet:

– Jag tror inte längre att Onecoin är seriöst. Det finns lite för mycket smuts för det. Ledningen består ju av tidigare skojare och nu har de här försäljarna förstört framtiden för Onecoin.

Peter är ju inte klok själv. LOVANDE ? Efter alla splittar? Utan använding i ett år? Ingen har sett källkoden? De måste ha rökt på!

HAHA. Men detta har jag varnat för!
Ruja är en diktator som KAN ÄNDRA VILKA REGLER HON VILL!
Jösses....VILKET JÄVLA MONGO!!!. De har förstört valutan... Jöössesssss vad idiotiskt.

OCH RUJA HAR INTE GJORT NÅGOT FEL?
Senast redigerad av ben300 2016-03-24 kl. 22:38.
Citera
2016-03-24, 22:34
Medlem
Rutendos avatar
Peter var en hederlig(?) investerare som köpte direkt in sig utan att gå genom en rekryterare. Nu är han sur på de österbottniska rekryterarna som har tagit emot stora mängder pengar kontakt och på så sätt tvingat fram Onecoins nya regelverk. Det är så jag tolkar denna artikel, finns dock en risk att jag och Anders röker samma sort
Citera
2016-03-24, 22:43
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutendo
Peter var en hederlig(?) investerare som köpte direkt in sig utan att gå genom en rekryterare. Nu är han sur på de österbottniska rekryterarna som har tagit emot stora mängder pengar kontakt och på så sätt tvingat fram Onecoins nya regelverk. Det är så jag tolkar denna artikel, finns dock en risk att jag och Anders röker samma sort

Hehe, ja så förstår jag det med.

Peter borde ha läst booreds pyramidskola. Han förstod det var en pyramid, men inte att varan var en illusion? Aj aj aj.

Tycker ifs nåt är konstigt med hela artikeln men men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in