2015-03-26, 20:45
Medlem
hej de r s att jag spelar en hel del akustiskt gitarr och kan en hel del ackord och jag kan byta snabbt mellan ackorden men jag r totalt usel med hger handen jag spelar i stort sett bara nert och det blir rtt trkigt i lngden. ngon som har nt bra tips p hur man kan lra sig lite roliga strumming pattern och andra roliga saker som man kan gra s att man fr en lite roliga lt istllet fr bara dra ner p strngarna.
Citera
2015-03-26, 21:15
Medlem
retrospectives avatar
... Spela som du vill att det ska lta? Vill du lra dig nya ltar s lyssnar du p nya ltar och tar ut via gehr, tabulatur eller noter. Vill du ha tips p musik som du kan spela med akustisk gitarr?

Elliott Smith
M. Ward
Kurt Vile
Bright Eyes
Iron & Wine

etc.

Att bara anvnda nedslag fungerar i srskilda sammanhang, men ett tips r att du lr dig klinka bde upp och ned. Se det som en enklare variant av alternate picking (vldigt viktigt; beroende p vad fr ltar man vill spela) fast med hela handen.

Hur lnge har du spelat egentligen? Jag har aldrig gtt i musikskola eller haft en gitarrlrare, men inte fan kan jag tnka mig att det tog lng tid innan jag brjade experimentera p egen hand med en s extremt basal del av gitarrspelandet. Lyssna p ltar du tycker om (som innehller gitarr), och hrma rven av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in