• 1
  • 2
2015-03-26, 16:37
Medlem
drak999s avatar
Hej flashback,

Jag har kommit på en briljant idé för hur man kan dricka 2-3 drinkar för priset av 1.
När jag är ute på krogen brukar jag köpa en drink, dricka upp nästan hela och knacka en liten spricka i glaset med hjälp av mina nycklar. Går sedan fram till bartendern och säger att glaset var trasigt och att jag vill ha en ny.

Sedan upprepar jag proceduren och säger att "Det måste varit en klantig diskare idag" och surplar nöjd ner min tredje red bull vodka som jag i princip fått 2/3 rabatt på

Tredje serveringen tittar dom nästan alltid väldigt noga på glaset så att det inte är trasigt, men om dom inte gör det kan man fortsätta proceduren tills dom gör det

Har ni några liknande tips på hur man kan spara pengar i liknande situationer?
Citera
2015-03-26, 16:58
Medlem
Maskera dig till tjej, så får du drinkar gratis!
Citera
2015-03-26, 17:11
Medlem
gilbert25s avatar
Eller så skiter man o gå till krogen om man inte har råd.. Tatteri på hög nivå och göra sönder varje glas du dricker ur, bete dig människa!
Citera
2015-03-26, 17:21
Medlem
få bögar att bjuda dig på drinkar
Citera
2015-03-26, 20:38
Medlem
Jag brukar ta med mig en blandad drink i större pet in på krogen. Be om ett glas vatten så man har ett glas sen är det bara att hälla upp en efter en.
Citera
2015-03-26, 20:45
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Tag med dig din plunta fylld med billig smuggelsprit. Billigare än så kommer du ej undan.
Citera
2015-03-26, 20:46
Medlem
Bamse.s avatar
Sup satan utanför. Ta med in.

Köp inget. Ingen garderob.
Inga brudar.

Stanna hemma helt enkelt och festa utomlands.
Citera
2021-02-14, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaMigGrefven
Tag med dig din plunta fylld med billig smuggelsprit. Billigare än så kommer du ej undan.

Så är det - ta med dig egen "saft" till krogen!

Är det ren sprit behöver man inte smuggla in några stora mängder.

Minns min tjejkompis som hade en specialsydd liten handväska. Den
var som en helt vanlig handväska. Men hon hade modifierat den så
att hon fick plats med en halv flaska Vodka i den. Inget som syntes eller märktes.
Hon behövde aldrig vara ett drinkluder
Citera
2021-02-14, 16:55
Medlem
elbels avatar
Jag har en krog hemma i soffan den är svinbillig
Citera
2021-02-14, 17:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaMigGrefven

Jag har en väninna som har med sig sprit i handväskan och dricker på toaletten eller när hon går ut och röker.
Citera
2021-02-14, 17:00
Medlem
Fritidsforskarns avatar
Investera i en fickplunta hade alltid med mig Cognac under min tid på krogen
Citera
2021-02-14, 17:40
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Att i dessa Covidtider uppmuntra till spring på krogen känns så fel, även att ge mina smartaste tips.

Men ok en grej som förmodligen de flesta känner till är att beställa bira därefter ta några klunkar för att sedan klagande säga,,,suröl. brukade aldrig vara några problem att få en ny.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in