• 1
  • 2
2005-10-03, 21:25
Medlem
Levi-Ps avatar
Såg någon kvällens "Kalla Fakta" på TV 4? De intervjuade en snubbe som tog på sig ett mordförsök. Killen som var maskerad hävdade att han höll i revolvern och att mannen som sitter på nio år är felaktigt dömd.

Var det inte ett tunt program?

Det enda den maskerade mannen hade att komma med var kunskapen om var vapnet hade dumpats. Det kan ju vem som helst ha berättat för honom.

Soppa på spik, tycker jag.
Citera
2005-10-03, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Levi-P
Såg någon kvällens "Kalla Fakta" på TV 4? De intervjuade en snubbe som tog på sig ett mordförsök. Killen som var maskerad hävdade att han höll i revolvern och att mannen som sitter på nio år är felaktigt dömd.

Var det inte ett tunt program?

Det enda den maskerade mannen hade att komma med var kunskapen om var vapnet hade dumpats. Det kan ju vem som helst ha berättat för honom.

Soppa på spik, tycker jag.

och oj vad han tjatade om att puffran landat nära honom....sen smet dom ut faktat att den landat 16-17 meter bort ut genom bakvägen...
Citera
2005-10-03, 23:03
Medlem
Levi-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHarlot
och oj vad han tjatade om att puffran landat nära honom....sen smet dom ut faktat att den landat 16-17 meter bort ut genom bakvägen...
"Vi har jobbat ett år med detta fall..." sa reportern.

Såvida inte Kalla Fakta presenterar nya uppgifter i nästa program, och nästa, och nästa...så var det obegripligt mycket väsen för ohyggligt lite ull.

Edit: Var det inte mysko att tv-teamet fick för sig att leta efter vapnet...och fick för sig att leta längs flyktvägen...och hämtade en metalldetektor...och letade på exakt rätt ställe...och hittade puffran efter mindre än en timme. Kan man verkligen ha sådan sjuhelvetes flax? Var det kanske så att tv-teamet visste var de skulle leta? I så fall: Hur visste de det?
Citera
2005-10-04, 04:31
Medlem
Dumsmurfens avatar
Ibland verkar det inte ens som om TV4 vill bli tagna på allvar. Undersökande journalistik och reklamfinansierad journalistik går ju inte att kombinera.
Citera
2005-10-04, 07:57
Medlem
Levi-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumsmurfen
Ibland verkar det inte ens som om TV4 vill bli tagna på allvar. Undersökande journalistik och reklamfinansierad journalistik går ju inte att kombinera.
Å andra sidan är reportern som gjorde inslaget så oerhört seriös att det snudd på är jobbigt. Kolla hans tidigare inslag får du se.
Citera
2005-10-04, 08:46
Medlem
crippas avatar
Det var ju et alldeles utmärkt reportage som pekade på vilken usel utredning som gjorts. Reportern är ju dessutom oerhört seriös.
Citera
2005-10-04, 08:51
Medlem
Vem beställde jobbet?

Jag tror att han som sitter i fängelset är den som beställde jobbet. Han som blev skjuten vet mycket väl att hans kompanjon inte sköt, men att han hade beställt jobbet.

Killen på TV igår sa varför han trädde fram, därför att den som beställt jobbet är kompis med killen i fängelset. Jag tror som sagt att killen i fängeslet är den som beställt jobbet.
Citera
2005-10-04, 09:38
Medlem
Levi-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippa
Det var ju et alldeles utmärkt reportage som pekade på vilken usel utredning som gjorts. Reportern är ju dessutom oerhört seriös.
Reportern är oerhört seriös, inget snack om den saken, men på villket sätt visade programmet att polisutredningen är uselt skött? Visst, polisen hittade inte puffran, det borde de kanske ha gjort, men i övrigt?

Jag håller fast vid det jag tidigare sa: Såvida inte TV 4 (och den oerhört seriöse reportern) har något i bakfickan är åtminstone inte jag särskilt imponerad.
Citera
2005-10-04, 10:22
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erland
Jag tror att han som sitter i fängelset är den som beställde jobbet. Han som blev skjuten vet mycket väl att hans kompanjon inte sköt, men att han hade beställt jobbet.

Killen på TV igår sa varför han trädde fram, därför att den som beställt jobbet är kompis med killen i fängelset. Jag tror som sagt att killen i fängeslet är den som beställt jobbet.
Exakt vad jag är dödssäker på också. Det är ju så uppenbart så det är pinsamt, jag förstår inte varför ingen tog upp den möjligheten. Det var ju också därför den skjutne sa dennes namn, därför att han visste vem som låg bakom dödet.

Jävla trams program, leka grävande journalist. Pyttsan.

/perris
Citera
2005-10-04, 10:26
Medlem
Säkre Sammys avatar
Att en okänd person tar på siog ett brott är inget som man skall lägga stor vikt vid, sitter rätt person dömd behöver denne bara berätta för en vän var vapnet finns så kan den "erkänna" brottet! Skall man då släppa fri en person som blivit dömd samtidigt som den sympatiske brottslingen inte ger sig till känna? Hade en person trätt fram med sitt namn och lämnat över sig till polisen hade jag kunnat tänka mig att rättsväsendet skall agera.

Jag tror inte att repportern är med i någon form av konspiration dock...
Citera
2005-10-04, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erland

Det är ju hur lätt som helst att kolla, om polisen bara får undersöka pistolen, så kan de kolla om kulorna matchar. Det är lätt avgjort om han ljuger om bara tv4 ger allt material till bängen.
Citera
2005-10-04, 11:50
Bannlyst
Pinsamt.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem