Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-25, 18:26
  #1
Medlem
FFFFFs avatar
Hej mac-vänner!
Jag har en Macbook Pro 15" late 2011 2,2 GHz i7 med 4gb ram och SSD-disk men skulle vilja byta till en 13" Retina macbook på grund av den mer fördelaktiga storleken då jag tar med datorn nästan överallt.

Är inte superduktig på siffrorna så jag undrar om jag kommer förlora prestande om jag köper en 13" Retina, jag tänkte köpa den begagnad så det kanske inte blir den allra senaste om inte det är jättestor skillnad mellan modellerna. Någon som kan ge mig lite guidning?

Jag spelar just nu Cities Skyline på min 15" MB pro, kommer detta funka även på retina 13"? I övrigt använder jag mest photoshop och word vilket jag förutsätter flyter bra på alla retina MacBooks.

Tacksam för svar!
Citera
2015-03-25, 23:02
  #2
Medlem
Jag tror du kommer förlora prestanda. Förvisso lär du säkert köpa en med 8GB RAM (tveksam om de ens fanns med mindre än så). Det kan göra en ganska stor positiv skillnad till 13":s fördel. Men din gamla har fyrkärnig cpu, bättre grafikkort, etc, så den är i grunden snabbare. Om du utrustade den med mer minne (8GB räcker långt), skulle den bli klart snabbare. Ska du ner i storlek, är det bara att bita ihop. Retina-skärmen är i alla fall trevlig, men man måste nog vara fotointresserad för att verkligen uppskatta den.
Citera
2015-03-27, 13:55
  #3
Moderator
Rassas avatar
Enligt Cities Skyltens hemsida: "Intel Integrated Graphics Not Supported"

Så då lär det alltså det spelet inte funka alls på en 13" retina eftersom den har ett integrerat Intel Iris grafikkort.

EDIT: Eller funkar kanske det gör förresten, men med dålig prestanda eller andra problem.
__________________
Senast redigerad av Rassa 2015-03-27 kl. 13:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback