2015-03-24, 21:29
Medlem
Hej fb:are!
Undrar om det finns någon som vet om man kan bära på klamydia OCH mykoplasma samtidigt? men att de bryter ut vid olika tidpunkter?
Citera
2015-03-24, 21:50
Medlem
Nebulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superboi25
Undrar om det finns någon som vet om man kan bära på klamydia OCH mykoplasma samtidigt? men att de bryter ut vid olika tidpunkter?

Ja, jag ser inget som skulle motsätta detta. Båda sjukdomar kan också vara symtomsfria, och i och med att de har liknande symtom så skulle jag säga att en bakterieodling krävs för att särskilja dem. Klamydia är dock betydligt vanligare.
Citera
2015-04-01, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebulin
Ja, jag ser inget som skulle motsätta detta. Båda sjukdomar kan också vara symtomsfria, och i och med att de har liknande symtom så skulle jag säga att en bakterieodling krävs för att särskilja dem. Klamydia är dock betydligt vanligare.

vet du om dessa två hänger ihop med varandra?
Citera
2015-04-01, 22:00
Medlem
Citat:
vet du om dessa två hänger ihop med varandra?

Förmodar att du avser mycoplasma genitalium, som är en annan stam än m.pneumoniae.
Nej, det föreligger inget samband mellan m.genitalium och chlamydia annat än att symptomen vid infektion är väldigt likartade.
Som tidigare sagts är chlamydiainfektion betydligt vanligare och därför mer sannolikt.
Citera
2015-04-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrpeasly
Förmodar att du avser mycoplasma genitalium, som är en annan stam än m.pneumoniae.
Nej, det föreligger inget samband mellan m.genitalium och chlamydia annat än att symptomen vid infektion är väldigt likartade.
Som tidigare sagts är chlamydiainfektion betydligt vanligare och därför mer sannolikt.

hmm, okej tack!
Förstår dock inte hur man kan ha fått det? hade klamydia innan men sen va allt clean... min tjej har inget heller...
Senast redigerad av superboi25 2015-04-01 kl. 22:48.
Citera
2023-08-11, 19:57
Medlem
Citat:

Japp, jag fick veta idag att jag har båda...
Inte riktigt koll på när jag fick båda, troligtvis i juni..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in