2015-03-24, 18:39
Medlem
elfas avatar
Jag funderar på o byta skrivbord och vill ha ett långt så jag får plats med mycket saker på det.
Funderar på att skaffa mig en bänkskiva så det blir rejält och klarar mycket vikt, men frågan är vart man ska ta sig om man vill ha en speciell storlek? Bauhaus, IKEA och K-Rauta har ju bänkskivor men sågar dem upp skivor i butik direkt på plats?

Måste såklart inte va bänkskiva men det känns som ett smart alternativ med tanke på vikten från dator och Xbox som ska stå på det.

Den stora frågan, som jag hoppas nån har svar på, är vilken typ av ben som kan va bäst? Som både helst är snygga och även klarar vikten.
Citera
2015-03-24, 18:55
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Om du vill komma billigt undan så säljer IKEA bänkskivor i alla möjliga färger och dimensioner. Ben säljs också lösa billigt.
Citera
2015-03-24, 19:12
Medlem
elfas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Om du vill komma billigt undan så säljer IKEA bänkskivor i alla möjliga färger och dimensioner. Ben säljs också lösa billigt.

Ja jag hittade detta http://www.ikea.com/se/sv/catalog/pr...209/#/30202214 på ikea som är ganska bra i djupet (bredden) men längden är alldeles för lång, så frågan är om IKEA kan såga upp det till mig, bor i lägenhet så har inte alla möjligheter till sånt själv.
Citera
2015-03-24, 19:31
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Det är bara köpa den billigaste cirkelsågen du hittar för 200 kr på Jula och kasta skiten när du kapat bänksskivan. Eller köp en fogsvans av hyffsat bra kvalité runt 100 lappen och spännfast något anhåll så blir det bra.
Citera
2015-03-24, 19:39
Medlem
elfas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Det är bara köpa den billigaste cirkelsågen du hittar för 200 kr på Jula och kasta skiten när du kapat bänksskivan. Eller köp en fogsvans av hyffsat bra kvalité runt 100 lappen och spännfast något anhåll så blir det bra.

Jo det är ju ett alternativ såklart!

men vilka ben rekomderar du då?
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80117548/ dessa är de enda jag hittar och dem är ju allt annat än snygga, framförallt om man ska ha dem till skrivbord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in