Jobbar själv med provisionlön med ett liknande upplägg som du har ts. Och vi får självklart ut betald sjuklön när vi är sjuka. Jag personligen hade iallafall ifrågasatt din lönespec till företaget.
Jobbar själv med provisionlön med ett liknande upplägg som du har ts. Och vi får självklart ut betald sjuklön när vi är sjuka. Jag personligen hade iallafall ifrågasatt din lönespec till företaget.
Och för att tillägga så ska inte dina sjukdagar baseras på garantilönen utan på din faktiska lön som du hade innan.
Den ser ut att stämma alldeles riktigt. Du får ju din sjuklön på 80 %, men enbart för sjukdagarna 2-14. Se nr 3157.
Först drar arbetsgivaren av 100 % av de dagar du är sjuk, se 3107. Sedan skjuts de tillbaka med fast med 80 %, detta är bara för att deras löneprogram samt bokföring skall gå ihop. En ren praktiskt grej.
Dagarna fr.o.m. dag 15 måste du begära ersättning från Försäkringskassan.
Angående den olovliga frånvaron 5 feb så hade detta vid en anmälan via telefon också blivit en karensdag så det spelar ju ingen större roll. Dock var avdraget några kr mer än karensdagen. Varför vet jag ej.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!