• 1
  • 2
2005-10-03, 18:42
Medlem
Dennos avatar
Kanske lite difus topic på denna tråden men låt mig förklara.

Jag har aldrig kunnat börja dricka kaffe, jag hatar smaken av det. Men jag älskar doften av nymalet kaffe, alltså innan man kokar det. Doften av kaffebönor är underbar!

Har ni någon mat eller dryck som ni gillar doften av men som ni helt enkelt tycker är för äckligt att äta/dricka?

Det är lite konstigt tycker jag att något som tilltalar näsan inte tilltalar gommen.
Citera
2005-10-03, 19:01
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno

Jag har aldrig kunnat börja dricka kaffe, jag hatar smaken av det. Men jag älskar doften av nymalet kaffe, alltså innan man kokar det. Doften av kaffebönor är underbar!

Har ni någon mat eller dryck som ni gillar doften av men som ni helt enkelt tycker är för äckligt att äta/dricka?

Det är lite konstigt tycker jag att något som tilltalar näsan inte tilltalar gommen.

Gammelgubben! Lyckas alltid falla för lukten när midsommardrickandet drar igång!
Citera
2005-10-03, 19:07
Medlem
Älskar lukten av General snus men jag snusar inte, har aldrig testat men jag tror inte jag skulle gilla det...

Sen älskar jag lukten av grönt te och russian earl grey och sen smakar det inte lika gott som luktar, men jag hatar det inte men man blir alltid besviken...
Citera
2005-10-03, 19:16
Medlem
Magnums avatar
Kaffe
Doften i ett cigarettpaket är underbar. Men jag varken äter eller röker ciggen...
Citera
2005-10-03, 19:24
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Bensin luktar jävligt gott men aldrig i helvete att jag skulle dricka det!
Citera
2005-10-03, 19:39
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare

Tänkte på samma sak.
Citera
2005-10-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno

Apelsinsprit i alla dess former mår jag snuskigt dåligt av när jag dricker det, vilket jag numera alltså inte gör. Det luktar alltså inget speciellt i min näsa.

5-MeO-DiPT med saft eller vatten luktar lite sött eller neutralt, men smakar väldigt hemskt. Ibland när jag tänker på smaken så simulerar mina smaklökar hela smaken och jag mår fruktansvärt dåligt, trots att det är minst tre år sedan jag smakade det.
Citera
2005-10-03, 20:00
Medlem
Tjära.

Och sen lukten på typ tunnelbanor, inte i tågen men typ rälsen luktar väldigt gott och speciellt.
Citera
2005-10-03, 20:15
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:

Glömde det! Älska rdoften av soppa!
En annan favorit är avgaserna från min Yamaha utombordare. Drar upp choken så en kraftig dimridå rök kommer över mig. Mums!!!
Citera
2005-10-03, 20:47
Medlem
Queen Ls avatar
jag tycker som GH att bensin luktar gott.Och kaffe med,men det ärinte gott att dricka.För att inte tala om tobaken Caravelle...
Citera
2005-10-03, 21:20
Medlem
mjvs avatar
Citat:

G.H:
Håller med till 100
Tyvärr lyckades jag för ett antal år sedan få in bensin i käften.
Bakgrunden är följande;
Klippte gräsmattan,nästan färdig så stannar maskineriet.
Soppatorsk!
Vad göra? Eftersom jag dragit i mig några öl ville jag inte köra till macken.
Vänta till nästa dag? Icke! Skiten ska vara avklarad idag!
Jag får då den smarta idén att "slanga" från bensintanken på bilen.
Ner med slangen i tanken och börjar suga i andra änden av slangen för att få igång "häverteffekten" (heter det så?)
Sög dock lite väl häftigt så munnen fylldes av bensin.
Åh fy för satan vad det smakade!!!
Spottade ut skiten inom loppet av 0,5! (svalde inget)
Jag har från vänner & släktingar hört att jag inte är ensam om detta.
Ibland är jag mer än lovligt dum (hehe)
Så jag håller med G.H. -> bensin luktar gott men är odrickbart.
(och nu vill jag inte ha några roliga kommentarer från övriga FB:are att jag borde jobba som bögporrstjärna p.g.a. sugteknik emedan jag är hetero)
Ha´t så gôtt allihop där ute!
mvh
/M/
Citera
2005-10-03, 23:19
Medlem
cosmic_dancers avatar
vet inte om dette räknas. men sådan där curry paste och sambal olek luktar gott. men jag skulle ju aldrig käka bara det, på en tesked lixåm.

Sen håller jag med om att bensin luktar gott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in