Kanske existerar det ett nt av medvetande igenom hela universum, och att vi enbart r medvetna eftersom att vi r uppkopplade till detta ntet - vilket innebr att vrt medvetande kanske inte sitter i oss utan vi sitter i det.
Citat:
Ursprungligen postat av
PurpleBanana
Jag tror vi frsker skapa en mening med livet, precis som Max T sger. Den meningen blir alltid individuell.
Tittar man p hela universum s vill jag pst att hela universum r ett liv/lever, d det frndras och utvecklas utan att flja ngot specifikt mnster.
Vi mnniskor r smarta, och jag tror att det finns civilisationer dr ute som r genetiskt lika oss mnniskor. Med det sagt och vetskapen av att universum funnits i sisdr 16 miljarder r s finns garanterat smartare liv n oss dr ute. Civilisationer som kommit flera miljoner r lngre n oss.
Vra hjrnor r mekaniken fr liv. Det r dr allt hnder. Allt som sker i din kropp styrs frn din hjrna. Vi har en vilja, en instinkt. Nervtrdarna i vra hjrnor r sammankopplade p ett slende likt stt som galaxerna i universum. Och nr man tnker efter, s r det ju bara energi i olika former som flyter omkring i fast och energisk form. Som omvandlas, frn energi till materia, och tvrtom. Osv osv..
Nattligt filosoferande r alltid trevligt

Nu fljer det ju faktiskt ett specifikt mnster; gravitation.
Jag r av filosofin att det existerar civilisationer ngonstans i universum, men att frutsttningarna fr liv r samma gravitation som p jorden, det vill sga; planeten r ungefr lika stor som vr. Samtidigt tror jag att deras sol ligger ungefr p samma avstnd som vr och r ungefr lika stor tillsett massan och drfr r klimatet skert ngorlunda likt vilket kan innebra att allt medvetet liv och all natur som existerar i universum r identiskt vr - mjligheten existerar att vi mnniskor finns p mnga olika stllen i universum.
Det r precis samma 92 element som har skapat mjligheten till allt som existerar, dessa mnen r grundmnena i universum format av miljontals olika stjrnor beroende p vilka grundmnen dessa brnner och vilka kombinationer av andra grundmnen som skapas nr stjrnan r p vg att d, vilket enligt mig kar risken att frutsttningarna fr liv borde vara den samma i hela universum.
Nervkopplingarna i vr hjrna r mycket likt datorsimulationen av universum, mycket riktigt, detta betyder inte att universum
r s men jag tror att det stmmer och att vr hjrna ser ut som den gr och fungerar som den gr, eftersom att den r en del av universum och precis som universum.