2015-03-23, 19:31
Medlem
Hej

Trodde aldrig jag skulle behöva starta en sån här tråd med tanke på hur många hundra telefoner man låst upp genom åren, men nu får jag snart flipp.

Det är då en k810i med joystick som säger telefonlåskod och original 0000 är det inte. Jag lyckas inte återställa den genom pc companion för det finns inga filer att säkerhetskopiera och då går det inte att återställa (vilket jävla bra system liksom, haha!).

Jag har försökt starta den genom att hålla in C osv men kommer inte in i något debugg-läge etc.

Finns ingen imei bakom batteriet och startar jag med simkort får jag "telefonlåskod" och kan inte trycka *#06# eller vad det är, kan inte trycka fyrkant eller stjärna över huvud taget.

SETOOLS2 ger mig felet "Library init error: The handle is invalid"

ADHD-idiot som man är så kan man ju inte ge sig heller utan jag har gett mig fan på detta.
Jag lyckas dock komma in där man ser nmc2 och 3 men så fort jag trycker ok ber den om csk eller något sånt. Jag minns fan ingenting om dessa telefoner så det låser sig lite i skallen när varken pc companion eller setools2 vill lira.

Hjälp mig med whatever tips ni kan ha. Jag har googlat sönder mig.

Mvh Mini
Senast redigerad av Miniwipe 2015-03-23 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in