2015-03-25, 12:57
Medlem
zxcvb45s avatar
Bör inte föräldrarna ha upplevt det konstigt att hon pratat engelska varje gång dom hade kontakt?
Citera
2015-03-25, 13:39
Medlem
Det är väl ganska irrelevant för diskussionen egentligen om offret får skylla sig själv eller inte. Det är inte hennes handlingar som ska granskas för hon har inte begått något brott.

Det är den misstänkta gärningsmannens agerande som är det intressanta. Om om misstankarna stämmer så är han ju både våldtäktsman och kidnappare och bör straffas för sina brottsliga gärningar.
Citera
2015-03-25, 14:40
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesio
En normal människa med känsla för integritet medverkar inte i paradise hotel och skämmer ut sig inför hela Sverige som denna tjejen har gjort. Att bli outad här borde vara hennes minsta bekymmer.
Jag har svårt att tro att offer för den här typen av brott i gemen tycker det är speciellt kul att figurera med sin identitet. Det är sorgligt att beslutet om hon ska sammankopplas med händelsen ska ligga i händerna på en sensationslysten allmänhet.
Citera
2015-03-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Jag har svårt att tro att offer för den här typen av brott i gemen tycker det är speciellt kul att figurera med sin identitet. Det är sorgligt att beslutet om hon ska sammankopplas med händelsen ska ligga i händerna på en sensationslysten allmänhet.
Jag va lite hård i sättet jag skrev men i slutet var det ändå Italienska medier som kom ut med identitet. Finns inget jag, du eller någon annan kan göra åt saken.
Citera
2015-03-25, 14:55
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Saknas läsförståelse. Jag skrev ju att jag inte anser hon förtjänar något av det hon utsatts för. Det är å ena sidan. Å andra sidan kan inte ens du förneka att hennes beteende gör att hon utsätts för större risker. En världsvan modell, 23 år (en relativt hög ålder i dessa kretsar), borde väl ha lite feeling för när faran lurar, men kanske ansåg hon den ev. förtjänsten motivera den något högre (risk-)insatsen?
"feeling för när faran lurar", lätt för dig att säga. Är du manipulativ kan du lyckas med mycket.
Citera
2015-03-25, 15:22
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Jag va lite hård i sättet jag skrev men i slutet var det ändå Italienska medier som kom ut med identitet. Finns inget jag, du eller någon annan kan göra åt saken.

Så du menar att det är italienska medier som outat BO i detta svenskspråkiga forum ?
Citera
2015-03-25, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Så du menar att det är italienska medier som outat BO i detta svenskspråkiga forum ?
Jag prata allmänt. Vart tror du BO själv skulle velat bli outad om hon inte skulle ha ett val? På lilla FB eller inför hela Italien?
Citera
2015-03-25, 15:29
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
"feeling för när faran lurar", lätt för dig att säga. Är du manipulativ kan du lyckas med mycket.
Uppenbarligen bodde hon ihop med psykopaten närmare ett halvår. Och ja, jag har redan nämnt att jag anser honom som troligen mycket manipulativ. Jag misstänker dock att det relativt snart visat sig att han inte direkt är den dröm-man hon föreställt sig, men att hon stått ut i det längsta för att få tillbaka något av insatsen hon gjort. Tills det helt enkelt gått alldeles för långt och odjuret kommit fram i all sin prydno.
Citera
2015-03-25, 18:13
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför inte? Vad har offret att skämmas för?

Eller menar du att man inte kan publicera en bild på ett offer som har fått en blåtira av sin partner/ett gäng män DÄRFÖR att det är så "skamligt" för offret?

Men om offret själv vill gå ut med bild och info om sig själv, ja då kan hon göra det. Men det kan MYCKET VÄL vara så att hon skäms över det inträffade och inte vill att alla ska känna till det, då ska hon i egenskap av brottsoffer fan ha den rätten att förbli någorlunda anonym!!!
Man kan känna skam över en sådan händelse, trots att man inte borde det, och då har man rätten att vara anonym. Det är lika oetiskt att publicera bilder på ett brottsoffer(utan dennes medgivande) som det är att röja någons anonyma åsikter i media!

Yttrandefrihet innebär inte att man måste publicera all känslig fakta om ett brottsoffer som kan ta skada, det är inte yttrandefrihet. Det är lika mycket yttrandefrihet som PK tidningen Aftonbladet står för! Hon har rätt att vara anonym!!!
Citera
2015-03-25, 18:20
Medlem
hängballens avatar
Jaha då vet en hel del människor i hennes närhet att hon horat för 3000 spänn också, hon kan ju iaf försvara sig med att hon inte sög.
Citera
2015-03-25, 18:20
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Jag prata allmänt. Vart tror du BO själv skulle velat bli outad om hon inte skulle ha ett val? På lilla FB eller inför hela Italien?

Hon ska inte behöva bli outad någonstans ditt jävla pucko. Nu är hon outad på minst 2 ställen istället för bara ett.
Citera
2015-03-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Hon ska inte behöva bli outad någonstans ditt jävla pucko. Nu är hon outad på minst 2 ställen istället för bara ett.
Din idiot tror du jag har kontroll över vad Italiensk media skriver? Dem outa henne först sen så länka någon artikel här på FB och hennes namn stod där.

Skriv ett brev till den Italienska tidningen istället för att sitta här och babbla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in