Citat:
Ursprungligen postat av
morskayavoda
Tjejen som är offret må vara hur dum och korkad som helst, min personliga tanke är att hon är likadan som många andra tonårstjejer och för er som har döttrar hade det här lika gärna kunna vara eran egen dotter. Oavsett så förtjänar ingen tjej att råka ut för detta.
Jag blir förbannad på er som häver ur er att tjejen får skylla sig själv och att hon fick vad hon förtjänade, hur kan man vara skadeglad när en ung, vacker och förmodligen snäll tjej råkar ut för att bli misshandlad och våldtagen i ett halvår? Sen klagar många på att invandrare har dålig kvinnosyn, vad har ni själva? En riktig man behandlar kvinnor väl.
Tjejen har haft otur och råkat ut för en riktig psykopat, hade alla män gjort som denna idiot hade det inte varit en stor nyhet. Det som hänt är tragiskt och jag hoppas för allt att tjejen repar sig.
Så skärpning, ni som kastar skit på tjejen här i tråden är ju tamejfan riktigt pinsamma och inte bättre än våltäktspsykopaten

Jag skiter i om ni är bittra kvinnor eller fjantiga karlar, någon skam i kroppen borde man ha och kunna dra igen käften om det inte kommer något vettigt ur den!
Har du läst tråden? Vi diskuterade det här tidigare. Jag ska inte upprepa mig själv för mycket men några påminnelser:
Ingen menar att hon förtjänade detta. De flesta tycker synd om henne. Jag tycker synd om henne. Färdig med den biten.
När det gäller GM är vi alla överens om att fördöma honom och kräva hårt straff. Färdig med det.
En annan fråga är om hon kan klandras för sitt beteende och sitt leverne. Har hon själv någon skuld eller något ansvar för det som drabbade henne? Här menar jag och andra att hon har uppfört sig både dumt och omoraliskt. Hon har levt slampigt och utsatt sig för stora risker. Olyckan drabbade.
Du och andra tjejer(?) här förbigår helt den moraliska dimensionen. Det avslöjar erat amoraliska marxistisk-feministiska sinnelag. Det är nog just det sinnelaget som präglar Dorota och som är en betydlig medverkande orsak till hennes olycka.
Ni förnekar också skillnaden på människor. För er är en kvinna inte en enskild människa med enastående personlighet och ansvar för sina handlingar utan bara en bit av en homogen massa: KVINNAN. När vi klandrar en enskild kvinnas beteende så möts vi genast med anklagan om kvinnofientlighet! Vi har en dålig kvinnosyn!
Det här hade inte lika gärna kunnat vara min dotter, för hon är inte som Dorota, och jag hade aldrig tillåtit henne att resa ensam till Milano för att bli modell. Så det hade inte kunnat hända henne. Det är alltså skillnad på folk. En kvinna är inte bara kvinna.
Dorota må vara aldrig så ung, vacker och snäll - det är ändå något fel med hennes sinnelag och beteende, och det förde henne i olyckan. Jag bryr mig mycket om våra vackra blonda nordiska kvinnor och vill inte att något liknande ska hända andra. Just därför måste Dorotas fel kritiseras. Andra svenska tjejer måste lära av hennes olycka. De måste förstå att Dorota själv bär ett ansvar för det som inträffade.
Hon hade inte bara otur. Hon utsatte sig för stora risker. Hon utmanade ödet. Hon straffades av världen. Det finns alla möjliga sorters människor i denna värld och man ska aldrig lita på främmande. Tyvärr reser svenska ungdomar ut i världen med den övertygelse att alla människor är lika, lika mycket värda, och snälla (utom vita män förstås, de är elaka
Du nämner skam. Problemet i vår tid är att många svenska tjejer inte längre skäms över att leva så som Dorota gör. De skäms inte över att vara gratishoror eller glamour-slampor. Mer skam hade varit av godo.
Dorota säger nu att hon vill återvända till Italien för att kräva rättvisa och kasta GM i fängelse. Därmed visar hon åter prov på hur dum och världsovan hon är. För det finns ingen rättvisa i världen. Ni feminister babblar ändelöst om era rättigheter och stannar aldrig för att lära hur världen faktiskt funkar. Man måste vara försiktig och ta hand om sig själv; undvika lurande olyckor. Man måste bli klok på världen och följa dens oskrivna lagar. Om man vill överleva.