2015-03-24, 11:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Jag tycker lite synd om tjejen, brottet som begåtts är riktigt jävligt och jag hoppas att han får ett betydligt mer kännbart straff denna gång.

Dock så har jag svårt att förstå att folk i allmänhet och kvinnor i synnerhet allt för ofta inte är mer försiktiga i dessa sammanhang. Det är förvisso lätt att säga i efterhand med det hade räckt med en sökning på hans namn på nätet så hade hon direkt fått veta att han dömts för att han hade hållit en kvinna inspärrad och våldtagit henne i hans hem.

Man kan inte vara så godtrogen bara för att man tycker någon är "så söt".
Citera
2015-03-24, 11:35
Medlem
Jag är så jävla trött på den dubbla bestraffningen: litar vi på män får vi skylla oss själva, litar vi inte på män är vi paranoida och möts av ett ihärdigt "inte alla män". Dra åt helvete.

Ont: vilken jävla slug psykopatgalning, undrar hur hans historia ser ut, bortsett från den vitryska tjejen. Nån som vet något? Det ät ju lite lönlöst att googla hans vanliga namn.
Citera
2015-03-24, 11:36
Medlem
Känns som en verklig konstig historia. När jag läste förklaring från henne om hur de träffats så kändes det direkt som det var $$$ inblandat. och att hålla masken utåt utan att familj misstänkte något, hela den delen av historian känns väldigt konstig.

Vi får se vad polisutredningen visar, känns tydligt att det finns mer bakgrund i det här fallet som vi inte får ta del av.
Citera
2015-03-24, 11:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
Det är ju väldigt märkligt eftersom jag är 100% säker på att hon sökte efter en lägenhet i stan via blocket för ca 6 månader sen. Var det bara jag som såg den?

Hon sökte lägenhet på blocket i juli förra året och annonsen var väl inne ett tag med okänt resultat (typ 2 månader), och nej det var inte bara du som såg den men om någon nappade vet jag ej, antagligen så åkte hon iväg till Italien strax därefter.
Citera
2015-03-24, 11:49
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Jag är så jävla trött på den dubbla bestraffningen: litar vi på män får vi skylla oss själva, litar vi inte på män är vi paranoida och möts av ett ihärdigt "inte alla män". Dra åt helvete.

Ont: vilken jävla slug psykopatgalning, undrar hur hans historia ser ut, bortsett från den vitryska tjejen. Nån som vet något? Det ät ju lite lönlöst att googla hans vanliga namn.
Det är skillnad på att lita på någon och att sälja sin kropp för pengar, samt följa med främmande män till deras hem. Konsekvenstänk kallas det, vilket svenska kvinnor tycks sakna helt och hållet. Många rättigheter har ni, men inga skyldigheter mot varken er själva eller andra människor.

Alltid är det ett gäng rabiata kvinnor som tycker upp i sådana här trådar och skriker "men man ska få göra så utan att bli våltdagen!", ja, det stämmer. Men det går inte att göra så, för att det finns en överhängande risk att dina beslut får negativa konsekvenser. Jag går inte i Rinkeby med en Sverigeflagga på tröjan, och jag brukar inte erbjuda barn godis. Och även om jag har företräde att gå över gatan, så väntar jag lite och ser till att bilarna har stannat. Simpelt förnuft, din korkade kossa.

Är hjärnan dum får kroppen lida, som det heter.
Citera
2015-03-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Det är skillnad på att lita på någon och att sälja sin kropp för pengar, samt följa med främmande män till deras hem. Konsekvenstänk kallas det, vilket svenska kvinnor tycks sakna helt och hållet. Många rättigheter har ni, men inga skyldigheter mot varken er själva eller andra människor.

Alltid är det ett gäng rabiata kvinnor som tycker upp i sådana här trådar och skriker "men man ska få göra så utan att bli våltdagen!", ja, det stämmer. Men det går inte att göra så, för att det finns en överhängande risk att dina beslut får negativa konsekvenser. Jag går inte i Rinkeby med en Sverigeflagga på tröjan, och jag brukar inte erbjuda barn godis. Och även om jag har företräde att gå över gatan, så väntar jag lite och ser till att bilarna har stannat. Simpelt förnuft, din korkade kossa.

Är hjärnan dum får kroppen lida, som det heter.

Är du medveten om att du stödjer våldtäkt? Dvs är bara kvinnan tillräckligt "dum" får hon skylla sig själv. Och vem får lida menar du? Kvinnor eller menar du män?
Du jämför våldtäkt med att gå över gatan. Jösses vad ska man säga? Mer än att det bor en våldtäktsman i varje man enligt dig.
Citera
2015-03-24, 12:02
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Är du medveten om att du stödjer våldtäkt? Dvs är bara kvinnan tillräckligt "dum" får hon skylla sig själv. Och vem får lida menar du? Kvinnor eller menar du män?
Du jämför våldtäkt med att gå över gatan. Jösses vad ska man säga? Mer än att det bor en våldtäktsman i varje man enligt dig.
Nej, det gör jag inte. Är du dum i huvudet, eller?

Jag jämför tankesättet, du behöver ha ett konsekvenstänk för att överleva. Annars stöter du på problem som kan riskera din existens. Är du verkligen så korkad att du tror att jämförde och jämställde de olika situationerna?

Sedan så har jag redan skrivit i tråden att jag tycker gärningsmannen bör hängas offentligt. Var min text verkligen så svår för dig att förstå, eller tolkar du allt enligt din agenda med flit? Om inte annat så är det jävligt skrämmande att det finns människor som dig, som är helt oförmögna att utföra en rationell och analytisk tanke. Det är förvisso inget utmärkande för dig, utan majoriteten av alla kvinnor saknar den egenskapen.
Senast redigerad av Yxherren 2015-03-24 kl. 12:05.
Citera
2015-03-24, 12:10
Medlem
Lukascashs avatar
Jag har skummat igenom den här mannens Facebook hela morgonen Claude wildnature. Detta är, av Facebook att döma en jävligt suspekt man, hans många FB-vänner är Random löst folk. Turkisk skådespelare, mexikansk modell från new york (svin ful) och ett gäng snygga hemma fruar från Polen osv. Alla bilder på dem tillsammans bland folk är ganska gamla och från en och samma fest.

Förutom då perukbilden som är riktigt läskigt.
Hans liv på internet är ganska genomskinligt, verkar inte ha något jobb, fotar sig själv bredvid en symaskin och skriver *lyx*. Blandat med sina egna kommentarer hittar man ibland glada tillrop från B.O föräldrar typ "Händsome man on nice horse // mamma". Mycket googlade bilder på fallskärmshoppning motsvarande.
Det mest intressanta är de inblickar man får från hans ungdom i och med scannade bilder. Rekomenderar en check på fb
Citera
2015-03-24, 12:18
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukascash
Jag har skummat igenom den här mannens Facebook hela morgonen Claude wildnature. Detta är, av Facebook att döma en jävligt suspekt man, hans många FB-vänner är Random löst folk. Turkisk skådespelare, mexikansk modell från new york (svin ful) och ett gäng snygga hemma fruar från Polen osv. Alla bilder på dem tillsammans bland folk är ganska gamla och från en och samma fest.

Hans liv på internet är ganska genomskinligt, verkar inte ha något jobb, fotar sig själv bredvid en symaskin och skriver *lyx*. Blandat med sina egna kommentarer hittar man ibland glada tillrop från B.O föräldrar typ "Händsome man on nice horse // mamma". Mycket googlade bilder på fallskärmshoppning motsvarande.
Det mest intressanta är de inblickar man får från hans ungdom i och med scannade bilder. Rekomenderar en check på fb

För oss utan fb, kan du kort ge en sammanfattande kommentar om de scannade bilderna från hans ungdom? Tack för övrig info om hans fb.
Citera
2015-03-24, 12:19
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukascash

Jag har också kollat igenom hans bilder och det är något riktigt kusligt över vilka bilder han laddat upp och vilka personer som kommenterar. På något sätt känns hela "Claude Wildnature" som ett luftslott. Som du säger är det ett märkligt hopkok av vänner från hela världen och bilduppdateringar från olika tidpunkter.

Det sjukaste med hela profilen är att han slänger sig med massa titlar, bland annat att han är General manager Russian Marken på Sublime Research. General Manager Russin Market på Medtec Consulting samt President på Viper models management NY. (ingen av dessa "företag" har någon facebooksida)
Senast redigerad av DolphinMelter 2015-03-24 kl. 12:31.
Citera
2015-03-24, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Det här verkar ju inte riktigt klokt. Har hon varit instängd i samma lägenhet i sex månader utan att nånsin få gå ut eller få möjlighet att kontakta omvärlden? Killen har alltså bevakat henne 24/7, sett till att hon aldrig kan t.ex. öppna ett fönster och ropa på hjälp? Och på samma sätt kontrollerat allt hon skrivit på sociala medier så att hon aldrig kunnat slå larm? Det verkar ju omöjligt! Eller hade han nån medhjälpare, så de kunde ta skift med bevakningen?

Jag kan inte se facebook härifrån, vad visar det där albumet? Är det verkligen bara bilder inifrån lägenheten?

Jag hoppas det inte är ett sånt där fall där hon levt med honom frivilligt och sen kommit på efter ett tag att "nä det här var inge bra, det här ville jag inte... alltså är det våldtäkt... han har ju torterat mig"

Det har du rätt i. 6 mnd i en vanlig lägenhet utan att upptäckas?? Gick han aldrig ut? Om hon någonsin var ensam där kunde hon ju ha klättrat ut ur ett fönster eller larmat någon genom att ropa eller vinka. Band han fast henne och satte munkavle på henne när han gick ut? Och så vågade hon inte skrika när han var hemma? Ändå var det genom att skrika att grannarna upptäckte vad som försiggick och ringde polisen.
Citera
2015-03-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför försökte hon inte fly?

Vilken dum fråga..
Hur vet du att hon inte försökte det?
Hon kanske inte hade läge till det.
Hon kanske var inlåst i en bur när mannen inte var närvarande.

Varför är inte du miljonär?
Varför har inte du hittat ett botemedel till cancer?
Varför är inte du världskänd?

Varför ställer du en så otroligt dum fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in