Citat:
Ursprungligen postat av
Cesio
Vad är det du inte förstår?
Vad jag menar är att pga hon är en attraktiv kvinna kommer hennes liv ALDRIG vara förstört. Det enda som kan förstöra hennes liv är rynkor på pannan. Hon kommer alltid att leva ett bra och mycket bättre liv än både dig och mig. Hon levde 6 månader i ett helvete men resten av hennes liv kommer hon spendera på paradiset.
Det är en sak DU inte förstår och det är psykiskttrauma. Framförallt förstår du dig inte på psykologi och hur sådana här saker påverkar människor.
Tror du utseende och pengar kommer återställa den psykiska skadan som åsamkats henne så tycker jag du inte bör uttala dig mer i detta ämnet.
Hon kommer inte leva i något jävla paradis.
Jag mötte en kvinna som blev våldtagen EN gång , inte i 6 månader , hon levde inte i något paradis utan i ett helvete.
Hennes psyke blev så skadat att hon började höra en mansröst som sa åt henne att tömma sin kropp på ditt "skitiga" blod , efter våldtäkten. Så numera åker hon in och på akuten och slutenpsykiatrin regelbundet.
Om du kallar det paradis så tycker jag du ska pröva på att bo på sluten psykiatrisk avdelning i minst en dag. Speciellt på en PIVA-avdelning (Psykisk intensivvårdsavdelning).
Det är allt annat än ett paradis.
Denna kvinnan som tråden handlar om har vart mef om en sådan traumatisk händelse att hon mycket väl kan bli regelbunden patient på en PIVA avdelning resten av livet.
Så innan du svarar på fler inlägg i denna tråden läs på om psykiskttrauma och om psykologi.