2015-03-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Hon må anses pantad utav många men kvinnor och män går hem med varandra konstant i Sverige, och säkert i Italien, för att fylleligga. Och de kommer hem helskinnade!

Varannan i den här tråden lär väl ha haft ett one stand? Eller åtminstone försökt få till ett..

Ska kvinnor anse och misstänka att alla män är potentiella våldtäktsmän och sadister? Hjälp mig att få lite klarhet i detta tingeltangel och passa då på att försöka höja nivån på tråden. Att hon får skylla sig själv är inget vettigt argument

Om en tjej ensam följer med en vilt främmande man i ett främmande land så får hon faktiskt skylla sig själv. Då kan hon ju inte veta om det är en brottsling eller galning och borde frukta det värsta. Har inte föräldrarna lärt henne något om världen? Får man inte lära sig något i skolan nu för tiden? Nej, det är väl det man inte gör. I skolan får svenska ungdomar lära att alla människor är lika och att främlingar (blattar!) är väldigt snälla!
Citera
2015-03-24, 13:26
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejdeman
Om en tjej ensam följer med en vilt främmande man i ett främmande land så får hon faktiskt skylla sig själv. Då kan hon ju inte veta om det är en brottsling eller galning och borde frukta det värsta. Har inte föräldrarna lärt henne något om världen? Får man inte lära sig något i skolan nu för tiden? Nej, det är väl det man inte gör. I skolan får svenska ungdomar lära att alla människor är lika och att främlingar (blattar!) är väldigt snälla!
Jag har inte fått intrycket att det gick till så att hon följde med en komplett främling hem första kvällen och att hon där och då togs tillfånga.

Jag har istället fått intrycket att de lärde känna varandra och så småningom flyttade hon in hos honom.

Men hon kanske får skylla sig själv ändå. Tjejer ska ju inte beblanda sig med killar alls eftersom det alltid är deras fel om det händer något. Killarna får väl lösa det där med sexlivet på något annat sätt. De kan ju gosa med varandra istället.
Citera
2015-03-24, 13:33
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag har inte fått intrycket att det gick till så att hon följde med en komplett främling hem första kvällen och att hon där och då togs tillfånga.

Jag har istället fått intrycket att de lärde känna varandra och så småningom flyttade hon in hos honom.

Men hon kanske får skylla sig själv ändå. Tjejer ska ju inte beblanda sig med killar alls eftersom det alltid är deras fel om det händer något. Killarna får väl lösa det där med sexlivet på något annat sätt. De kan ju gosa med varandra istället.

Värden består av ont och gott. Om havet är fullt av hajar, inte går man då och badar. Hon måste ha vetat att den här mannen har suttit i fängelse för våldtäkt.
Citera
2015-03-24, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Det är skillnad på att lita på någon och att sälja sin kropp för pengar, samt följa med främmande män till deras hem. Konsekvenstänk kallas det, vilket svenska kvinnor tycks sakna helt och hållet. Många rättigheter har ni, men inga skyldigheter mot varken er själva eller andra människor.

Alltid är det ett gäng rabiata kvinnor som tycker upp i sådana här trådar och skriker "men man ska få göra så utan att bli våltdagen!", ja, det stämmer. Men det går inte att göra så, för att det finns en överhängande risk att dina beslut får negativa konsekvenser. Jag går inte i Rinkeby med en Sverigeflagga på tröjan, och jag brukar inte erbjuda barn godis. Och även om jag har företräde att gå över gatan, så väntar jag lite och ser till att bilarna har stannat. Simpelt förnuft, din korkade kossa.

Är hjärnan dum får kroppen lida, som det heter.

Kan bara instämma i denna småroliga och välbeskrivna analys.
Först trodde jag att det var någon stackars tjej som drabbats, men nu kommer de ju allt mer detaljer fram i denna röra och det börjar klarna. Mycket tyder på att vi har att göra med en massa borderline-histrioniskor som söker uppmärksamhet och bekräftelse. Passar något inte längre, så skriker man "våldtäkt" och alla kommer till undsättning.
Citera
2015-03-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Ni som kan Italienska ! Vad var hans yrke innan han åkte dit första gången och hur långt straff fick han ? Han verkar ju parta som normalt med fotomodeller efter fängelset !

http://www.crimeblog.it/post/668/milano-sequestra-e-violenta-una-ragazza-conosciuta-in-chat-claudio-rossetto-arrestato

Här står det att han var arbetslös. Efter brottet mot den 18-åriga vitryska flickan i 2008 fick han 5 års fängelse.
Citera
2015-03-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Inte helt fel tänkt då det är en bransch där många killar gosar med varandra.

Det finns olika risker som följer, utifrån de val man gör.

En av Sveriges mest framgångsrika modeller, har haft sin mamma, pappa och advokater vakande över sig som hökar. Hon började som modell 15 år gammal och åkte ingen stans utan mamma!

http://en.wikipedia.org/wiki/Filippa_Hamilton
Citera
2015-03-24, 14:07
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEest
Så en tjej med daddy-issues som var med i Paradise Hotel.
Åkte till Milano och skulle bli super-modell.
Bonne chance

Pretty much!
Känns som tjejer borde veta om vid det här laget hur illa modellvärlden är.. men vissa är blåögda
Citera
2015-03-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cesio
Vad är det du inte förstår?

Vad jag menar är att pga hon är en attraktiv kvinna kommer hennes liv ALDRIG vara förstört. Det enda som kan förstöra hennes liv är rynkor på pannan. Hon kommer alltid att leva ett bra och mycket bättre liv än både dig och mig. Hon levde 6 månader i ett helvete men resten av hennes liv kommer hon spendera på paradiset.

Det är en sak DU inte förstår och det är psykiskttrauma. Framförallt förstår du dig inte på psykologi och hur sådana här saker påverkar människor.

Tror du utseende och pengar kommer återställa den psykiska skadan som åsamkats henne så tycker jag du inte bör uttala dig mer i detta ämnet.

Hon kommer inte leva i något jävla paradis.

Jag mötte en kvinna som blev våldtagen EN gång , inte i 6 månader , hon levde inte i något paradis utan i ett helvete.
Hennes psyke blev så skadat att hon började höra en mansröst som sa åt henne att tömma sin kropp på ditt "skitiga" blod , efter våldtäkten. Så numera åker hon in och på akuten och slutenpsykiatrin regelbundet.
Om du kallar det paradis så tycker jag du ska pröva på att bo på sluten psykiatrisk avdelning i minst en dag. Speciellt på en PIVA-avdelning (Psykisk intensivvårdsavdelning).
Det är allt annat än ett paradis.

Denna kvinnan som tråden handlar om har vart mef om en sådan traumatisk händelse att hon mycket väl kan bli regelbunden patient på en PIVA avdelning resten av livet.

Så innan du svarar på fler inlägg i denna tråden läs på om psykiskttrauma och om psykologi.
Citera
2015-03-24, 14:15
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Värden består av ont och gott. Om havet är fullt av hajar, inte går man då och badar. Hon måste ha vetat att den här mannen har suttit i fängelse för våldtäkt.
Självklart bör man iaktta normal försiktighet, och kanske hade hon upptäckt att han hade en tveksam bakgrund om hon hade googlat, men att därifrån ta steget att säga att hon får skylla sig själv, det är DET steget som jag opponerar mig mot.
Citera
2015-03-24, 14:18
Medlem
Citat:
Trist att det i detta mansdominerade och kvinnoföraktade forum allt som oftast är någon som kläcker ur sig en sådan kommentar som ovan, där man lägger skulden på kvinnan.
Visst, hon var naiv och godtrogen men det förmildrar ju på intet sätt hans gärning. Hur hon såg ut, var klädd eller huruvida hon hade förstorat läpparna eller ej saknar relevans. Det är endast hos gärningsmannen problemet och skulden ligger!

Din stereotypa kvinnosyn tyder på låg intelligens alt låg ålder. Jag hoppas på det sista för din egen skull.

GM är en jävel som borde hängas. Punkt slut om det. Men jag håller inte med om att det endast är hos GM problemet och skulden ligger. Det är fan inte okej att bete sig som en slyna så som Dorota gjorde. Då utmanar man ödet och får skylla sig själv om det händer något. Problemet ligger hos väldigt många svenska tjejer som i feminismens namn anser att de får ligga med hur många män de vill och att det är "patriarkatet" som begränsar deras sexuella frihet. Denna hållning har förstört kärleken och äktenskapet mellan svenska män och kvinnor. Hur ska man kunna älska en gratishora och varför i allsin dar ska man gifta sig med henne??
Citera
2015-03-24, 14:23
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
GM är en jävel som borde hängas. Punkt slut om det. Men jag håller inte med om att det endast är hos GM problemet och skulden ligger. Det är fan inte okej att bete sig som en slyna så som Dorota gjorde. Då utmanar man ödet och får skylla sig själv om det händer något. Problemet ligger hos väldigt många svenska tjejer som i feminismens namn anser att de får ligga med hur många män de vill och att det är "patriarkatet" som begränsar deras sexuella frihet. Denna hållning har förstört kärleken och äktenskapet mellan svenska män och kvinnor. Hur ska man kunna älska en gratishora och varför i allsin dar ska man gifta sig med henne??
Föreslår du alltså en gräns för hur många män man ska få ligga med för att inte vara en slyna och få skylla sig själv om det händer något?
Spännande!

Var går gränsen? Tre? Fem?

Ska samma gräns finnas för män?

För att återknyta till topic; du nämner att den aktuella kvinnan betedde sig som en slyna. Gjorde hon det i samband med att hon inledde relationen med GM, och på vilket sätt i så fall? Hade de inte en normal relation inledningsvis?
Citera
2015-03-24, 14:31
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Kan inget annat än att hålla med. Det första felet

Det finns en melodi jag hör i mitt huvud när jag läser denna tråden..

"Pappa jag vill ha en Italienare, alla andra kan du kasta, fixa någon som är ledig lalala"...
https://www.youtube.com/watch?v=nqapHxEU6nQ

Hon fick sin Italienare iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in