• 1
  • 2
2015-03-22, 21:13
Medlem
Hej jag har en Lenovo thinkpad w510 med ssd och jag laddade ner intel extreme tuning utility och när jag startade programmet hängde sig datorn, musen rörde sig inte, höll inne startknappen så den slocknade, startade och skulle ta bort programmet från datorn via program och funktioner i Windows (7 ultimate) laggade upp, fan. Tog ur batteriet och höll inne startknappen i 20 sen, samma skit. Startade och satte i Windows 8 skiva, kom 95 procent på förberedelsen, sen frös datorn.

Vad ska jag göra? Har provat att boota från skivan i BIOS men man måste starta om datorn och sätta i skivan i Windows startskärm står det. Men det laggar ju upp. Vet inte vad jag ska göra, snälla hjälp nån. Jag kan lite om datorer iallafall.
Citera
2015-03-22, 21:28
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Hej jag har en Lenovo thinkpad w510 med ssd och jag laddade ner intel extreme tuning utility och när jag startade programmet hängde sig datorn, musen rörde sig inte, höll inne startknappen så den slocknade, startade och skulle ta bort programmet från datorn via program och funktioner i Windows (7 ultimate) laggade upp, fan. Tog ur batteriet och höll inne startknappen i 20 sen, samma skit. Startade och satte i Windows 8 skiva, kom 95 procent på förberedelsen, sen frös datorn.

Vad ska jag göra? Har provat att boota från skivan i BIOS men man måste starta om datorn och sätta i skivan i Windows startskärm står det. Men det laggar ju upp. Vet inte vad jag ska göra, snälla hjälp nån. Jag kan lite om datorer iallafall.

Återställnings punkt ?

Felsäk.läge ?
Citera
2015-03-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Återställnings punkt ?

Felsäk.läge ?

Då datorn är nyformaterad ( begagnad) så har jag inte skapat nån återställning punkt.

Felsäleet läge fattar jag inte, det är svart bara...
Citera
2015-03-22, 21:45
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Då datorn är nyformaterad ( begagnad) så har jag inte skapat nån återställning punkt.

Felsäleet läge fattar jag inte, det är svart bara...

Windows skapar även punkter automatiskt .

Felsäk.läge - http://windows.microsoft.com/sv-se/w...mode=windows-7

Du har alltså stoppat i skivan och ändrat bootordningen men det laggar vid uppstart ?
Citera
2015-03-22, 21:52
Medlem
1FFs avatar
Om du har en recovery partition så ska man trycka F11 vid uppstart för att kunna verkställa en fabr.återställn .
Citera
2015-03-22, 21:59
Medlem
Citat:
Om du har en recovery partition så ska man trycka F11 vid uppstart för att kunna verkställa en fabr.återställn .

Jag installerade windows 8 nu, bara Windows utan filer men datorn är ju hur seg som helst. Behöver jag dra ner drivrutiner från nvidia hemsida och så?
Citera
2015-03-22, 22:06
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag installerade windows 8 nu, bara Windows utan filer men datorn är ju hur seg som helst. Behöver jag dra ner drivrutiner från nvidia hemsida och så?

Windows utan filer - vad är det när du hade W7 innan .

Funkar det ens att installera W8 på en så gammal laptop ?...kanske därför den är seg .
Drivisar följde med installation och det blir inga fantastiska skillnader med nya .

Gör en ny installation med W7 är mitt tips .
Citera
2015-03-23, 07:18
Medlem
Citat:
Windows utan filer - vad är det när du hade W7 innan .

Funkar det ens att installera W8 på en så gammal laptop ?...kanske därför den är seg .
Drivisar följde med installation och det blir inga fantastiska skillnader med nya .

Gör en ny installation med W7 är mitt tips .

Vart får jag tag på W7 då? Kan jag ta nån home premium skiva från våra stationära?
Citera
2015-03-23, 08:16
Medlem
Ska kolla om jag har Windows 7 skiva hemma och prova installera det.
Citera
2015-03-23, 09:28
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Vart får jag tag på W7 då? Kan jag ta nån home premium skiva från våra stationära?

Här finns allt du behöver - http://www.sweclockers.com/forum/22-...r-windows-7-a/

Fanns det ingen recovery funktion , F11 , på datorn ?
Citera
2015-03-23, 09:34
Medlem
Citat:
Här finns allt du behöver - http://www.sweclockers.com/forum/22-...r-windows-7-a/

Fanns det ingen recovery funktion , F11 , på datorn ?

Jo men behövs det innnan man installerar Windows 7?
Citera
2015-03-23, 09:58
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jo men behövs det innnan man installerar Windows 7?

Vilket då ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in